Kósa Lajos is szóba hozta az ünnepi indítón.
Noha a 2-es villamos végre valahára elindult és büszkén szeli a kilométereket, a Cívishír információ szerint a háttérben kőkemény csatározások mennek, ami leginkább annak köszönhető, hogy az új villamos menetideje nemhogy kevesedd, hanem sokkal több, mint az ugyanazon útvonalon futó buszoké. Ez igen kellemetlen, ahhoz képest, hogy a DKV mintegy 7 perccel rövidebb utazást ígért.
Ezt ígéri a DKV március 1-jétől
Szerdán magunk is lemértük a 2-es villamos menetidejét és az általunk mért közel 57 perc jócskán több, mint a DKV által meghirdetett 44 perces kör. Sőt, a Nagyállomástól a Doberdó utcáig tervezett 20 percnél is 7 perccel később ért célba a villamosunk. A 31-es busz a menetrend szerint 25 perc alatt teszi meg ezt a távolságot.
Ez a jelenlegi helyzet. A felső a teljes fordulóidő, a részidő pedig a Nagyállomástól a Doberdó utcáig mért menetidő
A szerdai ünnepélyes járatindítón Kósa Lajos rejtélyesen „nyakas cívisekről” beszélt, akik szabotálják a projektet. Információink szerint a polgármester a debreceni közúti forgalomirányító jelzőlámpák telepítésében, üzemeltetésében és karbantartásában monopolhelyzetben lévő debreceni cégről beszélt. A komplett villamosvonal tervezéséért felelős budapesti Főmterv Zrt. a jelzőlámpás csomópontok forgalmi rendjének szabályozására konkrét változtatásokat írt elő, azért, hogy a villamosok gyakorlatilag megállás nélkül tudjanak áthaladni a kereszteződéseken, ám a debreceni vállalkozás a kívánt szabályozástechnikai változtatást – nem tudni, miért, de – egyelőre nem hajtotta végre, így a CAF-ok majd’ az összes lámpás kereszteződésben ott rostokolnak a szabad jelzésre várva, hosszú percekkel megnövelve a járatok menetidejét.
Bár hivatalosan három hónapos próbaidőt kommunikál a városháza és a DKV a villamosközlekedés beállására, egyre nagyobb a feszültség a felek között a nem várt fennakadás miatt. Különösen úgy, hogy március 1-jétől megszűnik a 31-es és a 32-es járat.
A Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület (DERKE) szakemberei napok óta mérik a villamosok menetidejét és tapasztalatuk megegyezik a miénkkel: a 2-es villamos nem tud jobb menetidőt futni a 31/32-es buszoknál – mondják. Még utasok nélkül, tesztüzemben is azt tapasztalták, hogy a buszok hamarabb szelték át a várost úgy, hogy két irányból megkerülik a belvárost. Szerintük az az elkövetkező hetek komoly feladata, hogy a villamosok előnyben részesítése ténylegesen is megvalósuljon.
Az egyesület továbbra is hiányolja, hogy nem épültek meg az átszállást biztosító csomópontok és a tarifastruktúrában sem történik beavatkozás, nincs időalapú jegy. Ezen tényezők hiánya is rontja a villamos megítélését, hiszen összességében nem javul az eljutási lehetőség, sőt romlik, állítják.
A tágas, új CAF-villamosok a helyiek többségét egy pillanat alatt szerelembe ejtették, jól példázza ezt, hogy az első 30 órában már 100 ezren vették igénybe a járatokat – ez, illetve az a tény, hogy a debreceniek a 2-es villamos kapcsán évek óta türelmükről tesznek tanúbizonyságot, jó ok arra, hogy bízzunk benne, a próbaidő lejártával minden jóra fordul.
A vonatközlekedés mindkét vágányon szünetel.
Két vidéki banda csapott össze.
Több mint 100 iskola csatlakozott már a programhoz.
A Kréta-rendszerben üzent a szülőknek.
A megbeszélés csupán tájékozódó jellegű volt.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.09.21)