Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Alakulgat a Böszörményi út alternatívája és a zöldhullám

| 2019. 07. 17. | 19:42:00
Nagy változások előszele: vajon tényleg lekerül a teher az egyik legforgalmasabb debreceni útról?
Alakulgat a Böszörményi út alternatívája és a zöldhullám
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Több jelentős közlekedési beruházás várható az északnyugati városrészben; mivel a Böszörményi és a Füredi utakat nyugodtan nevezhetjük a város ütőereinek, a fejlesztések előnyeit majd' mindenki élvezni fogja. Az önkormányzat középtávú terveiből az is kiolvasható, hogy a BMW érkezésével megnyíló állami pénzcsapok révén miként tehermentesítenék a Böszörményi utat. 

Papp László július 17-i sajtótájékoztatóján 13 debreceni csomópont jövőbeli átépítéséről beszélt. A program egyenes ági folytatása a 2016-tól zajló fejlesztéseknek, szerdától éppen a klinikáknál lévő körforgalom vált használhatóvá, ha terepmunkák akadnak is még körülötte. A polgármester még egy 2018-as interjúja során beszélt arról a Cívishírnek, hogy az Árpád tértől a Balmazújvárosi útig tartó zöldhullám érdekében még több beavatkozás szükséges. Ezek között említette a Balmazújvárosi út – Füredi út – Csigekert utca – Szabó Lőrinc utca kereszteződését is, amelynek az átépítésére – más projektekkel együtt – immár lehetőség nyílt egy 4 milliárd forintos állami szerepvállalással. 

[Beillesztett cikk: Máris átadták az új debreceni körforgalmat]

Erre az átalakításra megvan a pénz, de a megvalósítás 2021 után várható

A csomóponti fejlesztést Papp László most „az egyik legnagyobb léptékű beavatkozásnak” nevezte, mint sokan tudják, ebben a kereszteződésben jelenleg a telezöld szabályára is oda kell figyelni. Az átalakítás lényege, hogy mind a Szabó Lőrinc, mind a Csigekert utcán külön jobbra és külön balra kanyarodó sávokat alakítanak ki, azaz 3-3 sávon haladhat majd a forgalom. Az ehhez szükséges terület megvan, kisajátítási eljárásra nincs szükség.

„Jelenleg ez a vonal a legneuralgikusabb, csúcsidőben megfogja a központ felé közlekedőket” – jegyezte meg a polgármester, hozzátéve: a Füredi út és a Sinay Miklós utca átalakítását az önkormányzat saját forrásból megoldaná, így teljes értékűvé válhat a zöldhullám az Árpád tértől kezdődően. Mivel a korábban készített engedélyes tervek lejártak, ezt a kört újra kell futni. Majd csak utána jöhet a kivitelezésre kiírt közbeszerzés, vagyis 2021 előtt ezek a projektek nem kezdődnek el.

Mint látható, életre kelne a körforgalom jelenleg „alvó” ága

Ilyen szempontból szintén a jövő zenéje, de legalább az állami forrás biztosított a kétszer kétsávos, leharcolt állapotú Balmazújvárosi úti körforgalom felújítására, továbbá a negyedik ág folytatására. Ez a Domokos Márton úthoz vezet majd, vagy ha úgy tetszik, a Metró áruházhoz.

S akkor most jön az, aminek egyelőre csak az előkészítésére és nem a megvalósítására adott pénzt a kormány.

A piros hurkok már a 354-es utat jelzik, a felirat mellett a Thyssenkrupp és az IT Services telepe

Biztosan sokan emlékeznek arra a földútra a Metrónál. Domokos Márton útnak hívják, és néhány nyomorúságos viskóhoz vezetett a legutóbbi évekig. Az idők azonban változnak, s ha tovább haladunk ezen az úton, akkor a Vezér utcára lyukadunk ki, méghozzá a Thyssenkrupp gyárához. Mellette az IT Services irodaháza magasodik. S ezen a területen, a saját ipari parkjában fejleszt gőzerővel a Debreceni Egyetem, amely egy látványában sem utolsó innovációs központot húz fel éppen. Papp Lászlóék elképzése szerint a Metrótól, vagyis a 33-as főúttól idáig utat építenének, sőt tovább, ugyanis az egyetem vállalta a 354-es útig tartó folytatás költségeit (a 354-es vezet egyébként az M35-ös autópályára).

Vagyis a Domokos Márton úttal egy jelzőlámpa nélküli út jönne létre a 33-as és a 354-es között, a Böszörményi úttal párhuzamosan, annak „erős és reális alternatívájaként”, hogy Papp Lászlót idézzük.

A tervekhez hozzátartozik az is, hogy megvalósulásuk esetén nem lehetne balra fordulna a Balmazújvárosi útról a Kishatár, illetve a Domokos Márton út felé. Ez azért szükséges, mert a BMW megtelepülésével erősebb forgalomra számítanak a 33-as főúton, illetve a két út más módon is viszonylag egyszerűen elérhetővé válna.

Nem torlódnának össze a Böszörményi úton a külső sávból lekanyarodók, mint jelenleg csúcsidőben

A Böszörményi utat érintő fejlesztés, hogy a Békessy Bélára külön jobbra sávon lehet majd lekanyarodni a belváros irányából.

A kormány arról is határozott, hogy készüljön tanulmányterv arról, van-e értelme a napi majdnem 60 ezer gépjármű áthaladását bonyolító Böszörményi út – Füredi út eltérő szintbeli kereszteződéssel való átalakításának.

Ratalics László

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
A CATL munkaerőpiaci ellenőrzését kezdeményezi a város
A CATL munkaerőpiaci ellenőrzését kezdeményezi a város
Debrecen számára minden magyar munkavállaló fontos - írják.
Varga Zoltán: Lázár János végérvényesen megőrült
Varga Zoltán: Lázár János végérvényesen megőrült
A debreceni politikus kiment a BMW-gyárhoz.
Útzár a Kerekestelepen
Útzár a Kerekestelepen
A Debreceni Vízmű hibaelhárítást végez.
Vízvezetéket rongáltak meg a debreceni csomópontban
Vízvezetéket rongáltak meg a debreceni csomópontban
Estére helyreáll a rend - közölte a Debreceni Vízmű Zrt.
Fokozott rendőri jelenlétre számíthatnak Felsőjózsán
Fokozott rendőri jelenlétre számíthatnak Felsőjózsán
Lakossági panaszok nyomán léptek a hatóságok – indokolja az intézkedést a debreceni városháza.
Mintegy 3 kilométer hibádzik Bocskaikertig
Mintegy 3 kilométer hibádzik Bocskaikertig
Debrecenen múlik, hogy összejön-e az újabb fontos kerékpáros összekötés.
Sima aszfalton gurulhatunk a debreceni utcában
Sima aszfalton gurulhatunk a debreceni utcában
Elkészült az útfelújítás.
A CATL cáfolja a leépítésekről szóló híreket
A CATL cáfolja a leépítésekről szóló híreket
Bővül a debreceni gyár dolgozói létszáma – írják.
Létrejött a Klinikai Genetikai Központ Debrecenben
Létrejött a Klinikai Genetikai Központ Debrecenben
Foglalkoznak többek között a ritka genetikai betegségek diagnosztikájával is.
A debreceni férfi megbízott kollégájában – hiba volt
A debreceni férfi megbízott kollégájában – hiba volt
Ilyen munkatársat senkinek nem kívánunk!
Negyvenéves a debreceni trolibusz-közlekedés
Negyvenéves a debreceni trolibusz-közlekedés
Az első vonalat 1985. július 2-án avatták fel.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Elment Michael Madsen
Elment Michael Madsen
67 évet élt.
Hirdetés
Hirdetés
Szeptemberben lesz a Könnyek a vízben segélykoncert
Szeptemberben lesz a Könnyek a vízben segélykoncert
Az adományozás tovább folytatódik.
A DVSC marad a spanyol vonalon
A DVSC marad a spanyol vonalon
Újabb kiszemeltekről írnak a debreceniek kapcsán.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
A CATL cáfolja a leépítésekről szóló híreket
Bővül a debreceni gyár dolgozói létszáma – írják.
Kedvezményes lakáshitel: itt vannak a részletek
Felkészülnek a lakásfelújítást tervezők.
Otthonteremtés: még kedvezményesebb hitel
Az első lakásvásárlók számára.
Elbocsátási hullám a debreceni CATL-nél?
Az akkumulátorgyárat építő cég nem válaszolt az újságírói megkeresésre.
Debreceni Aranybika: plusz 70 millió a tervezésre
Az új összeg nettó 784 millió forint.
Támogatott tartalom
Medence körüli burkolat: a biztonság garanciája
Medence körüli burkolat: a biztonság garanciája
Mire jó a medence körüli burkolat és milyen előnyökkel rendelkezik?
Gyanta eltávolítása autóról
Gyanta eltávolítása autóról
Így védd meg a fényezést!
Könnyek a vízben – koncert, ami életeket változtathat meg
Könnyek a vízben – koncert, ami életeket változtathat meg
Jótékonysági összefogás Székelyföldért a Puskás Szoborparkban.
50 év szabadságvágy – Mandoki Soulmates megakoncert
50 év szabadságvágy – Mandoki Soulmates megakoncert
Budapest, Budai Vár, Szentháromság tér. 2025. augusztus 21., 19 óra.
Hirdetés
Hirdetés