Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Alakulgat a Böszörményi út alternatívája és a zöldhullám

| 2019. 07. 17. | 19:42:00
Nagy változások előszele: vajon tényleg lekerül a teher az egyik legforgalmasabb debreceni útról?
Alakulgat a Böszörményi út alternatívája és a zöldhullám
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Több jelentős közlekedési beruházás várható az északnyugati városrészben; mivel a Böszörményi és a Füredi utakat nyugodtan nevezhetjük a város ütőereinek, a fejlesztések előnyeit majd' mindenki élvezni fogja. Az önkormányzat középtávú terveiből az is kiolvasható, hogy a BMW érkezésével megnyíló állami pénzcsapok révén miként tehermentesítenék a Böszörményi utat. 

Papp László július 17-i sajtótájékoztatóján 13 debreceni csomópont jövőbeli átépítéséről beszélt. A program egyenes ági folytatása a 2016-tól zajló fejlesztéseknek, szerdától éppen a klinikáknál lévő körforgalom vált használhatóvá, ha terepmunkák akadnak is még körülötte. A polgármester még egy 2018-as interjúja során beszélt arról a Cívishírnek, hogy az Árpád tértől a Balmazújvárosi útig tartó zöldhullám érdekében még több beavatkozás szükséges. Ezek között említette a Balmazújvárosi út – Füredi út – Csigekert utca – Szabó Lőrinc utca kereszteződését is, amelynek az átépítésére – más projektekkel együtt – immár lehetőség nyílt egy 4 milliárd forintos állami szerepvállalással. 

[Beillesztett cikk: Máris átadták az új debreceni körforgalmat]

Erre az átalakításra megvan a pénz, de a megvalósítás 2021 után várható

A csomóponti fejlesztést Papp László most „az egyik legnagyobb léptékű beavatkozásnak” nevezte, mint sokan tudják, ebben a kereszteződésben jelenleg a telezöld szabályára is oda kell figyelni. Az átalakítás lényege, hogy mind a Szabó Lőrinc, mind a Csigekert utcán külön jobbra és külön balra kanyarodó sávokat alakítanak ki, azaz 3-3 sávon haladhat majd a forgalom. Az ehhez szükséges terület megvan, kisajátítási eljárásra nincs szükség.

„Jelenleg ez a vonal a legneuralgikusabb, csúcsidőben megfogja a központ felé közlekedőket” – jegyezte meg a polgármester, hozzátéve: a Füredi út és a Sinay Miklós utca átalakítását az önkormányzat saját forrásból megoldaná, így teljes értékűvé válhat a zöldhullám az Árpád tértől kezdődően. Mivel a korábban készített engedélyes tervek lejártak, ezt a kört újra kell futni. Majd csak utána jöhet a kivitelezésre kiírt közbeszerzés, vagyis 2021 előtt ezek a projektek nem kezdődnek el.

Mint látható, életre kelne a körforgalom jelenleg „alvó” ága

Ilyen szempontból szintén a jövő zenéje, de legalább az állami forrás biztosított a kétszer kétsávos, leharcolt állapotú Balmazújvárosi úti körforgalom felújítására, továbbá a negyedik ág folytatására. Ez a Domokos Márton úthoz vezet majd, vagy ha úgy tetszik, a Metró áruházhoz.

S akkor most jön az, aminek egyelőre csak az előkészítésére és nem a megvalósítására adott pénzt a kormány.

A piros hurkok már a 354-es utat jelzik, a felirat mellett a Thyssenkrupp és az IT Services telepe

Biztosan sokan emlékeznek arra a földútra a Metrónál. Domokos Márton útnak hívják, és néhány nyomorúságos viskóhoz vezetett a legutóbbi évekig. Az idők azonban változnak, s ha tovább haladunk ezen az úton, akkor a Vezér utcára lyukadunk ki, méghozzá a Thyssenkrupp gyárához. Mellette az IT Services irodaháza magasodik. S ezen a területen, a saját ipari parkjában fejleszt gőzerővel a Debreceni Egyetem, amely egy látványában sem utolsó innovációs központot húz fel éppen. Papp Lászlóék elképzése szerint a Metrótól, vagyis a 33-as főúttól idáig utat építenének, sőt tovább, ugyanis az egyetem vállalta a 354-es útig tartó folytatás költségeit (a 354-es vezet egyébként az M35-ös autópályára).

Vagyis a Domokos Márton úttal egy jelzőlámpa nélküli út jönne létre a 33-as és a 354-es között, a Böszörményi úttal párhuzamosan, annak „erős és reális alternatívájaként”, hogy Papp Lászlót idézzük.

A tervekhez hozzátartozik az is, hogy megvalósulásuk esetén nem lehetne balra fordulna a Balmazújvárosi útról a Kishatár, illetve a Domokos Márton út felé. Ez azért szükséges, mert a BMW megtelepülésével erősebb forgalomra számítanak a 33-as főúton, illetve a két út más módon is viszonylag egyszerűen elérhetővé válna.

Nem torlódnának össze a Böszörményi úton a külső sávból lekanyarodók, mint jelenleg csúcsidőben

A Böszörményi utat érintő fejlesztés, hogy a Békessy Bélára külön jobbra sávon lehet majd lekanyarodni a belváros irányából.

A kormány arról is határozott, hogy készüljön tanulmányterv arról, van-e értelme a napi majdnem 60 ezer gépjármű áthaladását bonyolító Böszörményi út – Füredi út eltérő szintbeli kereszteződéssel való átalakításának.

Ratalics László

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Egyre kevesebb gázt fogyasztanak a magyarok
Egyre kevesebb gázt fogyasztanak a magyarok
Ezáltal csökken az ország importkitettsége.
Hirdetés
Hirdetés
Több ezer kiló túlsúly Ártándnál
Több ezer kiló túlsúly Ártándnál
Két sofőrt is megbüntettek.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Megnevezte az új ciklus alpolgármestereit Debrecen polgármestere
Ketten már tíz éve dolgoznak Papp László mellett a városvezetésben.
Burkolat-helyreállítási pályázat
Nincs erre saját kapacitása a Debreceni Vízmű Zrt-nek.
Napi ötöt simán megihatsz – így reklámozták az energiaitalt; vizsgálódik a hivatal
Valószínűsíthetően megalapozatlan állításokat tettek közzé.
Folytatódhat a tiszai vízi turizmus fejlesztése
Vonzó üzleti lehetőséggé kellene tenni a vízitúrázókhoz kötődő szolgáltatásokat.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Három debreceni természettudomány-tanárt díjaztak – mind fiatal
Három debreceni természettudomány-tanárt díjaztak – mind fiatal
Különleges tehetséggel és elhivatottsággal oktatják tárgyaikat.
Molnár Martin nyerte az idegek harcát
Molnár Martin nyerte az idegek harcát
Az újoncok bajnoka a brit Forma-4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője 90 pontos hátrányt dolgozott le a szezon során.
Világszínvonalú cirkuszélmény Debrecenben Richter Flóriántól
Világszínvonalú cirkuszélmény Debrecenben Richter Flóriántól
Szétnyílt halálgömbben a motorosok, no meg temérdek állatprodukció az előadáson.
Hirdetés