Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Debreceni egyirányúsítás: mit szól a polgármester?

| 2018. 02. 05. | 16:01:00
Hosszabban beszélgettünk Papp Lászlóval. Hol szorít a cipő, mennyit fizet a város a Zöld Fénynek, miért nem kezdődött el a Hadházi út – Nyíl utcai csomópont átépítése? – egyebek mellett erről szól interjúnk első része.
Debreceni egyirányúsítás: mit szól a polgármester?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Cívishír: Tavaly márciusban azt mondta, akkor lesz elégedett, ha az Árpád tértől zöldhullámban eljut a Balmazújvárosi út, Csigekert és Szabó Lőrinc utca kereszteződéséig. Kipróbálta?
Papp László: Persze.

Cívishír: És? Nekünk az egyik hétköznap reggel ez 5 perc 20 másodpercig tartott. Ami egészen jó, viszont a Bem téren megfogott a lámpa.
Papp László: Mert az ön által említett zöldhullám még nincs kész. Azon a márciusi sajtótájékoztatón azt mondtam, hogy az említett útvonalon az összes kereszteződésben forgalomirányító jelzőlámpákat kell felszerelni. A Hadházi út és a Nyíl utca kereszteződésének átalakítása a főpályaudvar projektjéhez kapcsolódóan készül majd el, a Füredi út és a Sinai Miklós utca csomópontjának módosítása idei feladatunk. A Bem téri lámpákat pedig a Hadházi úti csomópont átépítése után tudjuk a Nyíl utcai zöldhullámhoz hangolni.

Cívishír: Ahogy korábban fogalmazott, több csomópont „belámpázása” nem a „jelzőlámpás lobbi” műve, hanem a gyalogosok miatti szükségszerűség. Emiatt mennyivel fizet többet az eddiginél a város éves viszonylatban az üzemeltető Zöld Fény Kft-nek?
Papp László: A „lámpalobbis” felvetés egyszerűen botorság. Amikor a Nyíl utcán átadtuk a tavaly elkészült lámpás kereszteződéseket a Damjanich és a Nagysándor József utcánál, ezeknek a megoldásoknak a helyességét sokan vitatták. De ismét elmondom: mindkét irányban folyamatos zöldhullám csak akkor lehetséges, ha nincs keresztirányú forgalom vagy bal kanyar. Ez viszont lámpák nélkül nem biztosítható. S a kérdésre válaszolva: évi 25 millió forintért végzi el a kérdéses cég a jelzőlámpák karbantartását, és ez az összeg nem változott azzal, hogy több lámpát szereltek fel.

[Beillesztett cikk: Világcégek Debrecenben: a „német sorminta” folytatódhat ]

Cívishír: Elkészült viszont a belvárosi egyirányúsítás. Megvonható már a mérlege? Elég sok autós ismerősünk panaszkodik rá.
Papp László: Én ennek pontosan az ellenkezőjét tapasztalom úgy, hogy kérdezem a taxisokat és a DKV-t is. A maitól el kell választani a tavaly decemberi időszakot, ugyanis akkor végezhettük el az egyirányúsított belvárosi utcák és a kiskörúti lámpák összehangolását. Sőt, ez a folyamat a 4-es, 33-as és 47-es főutak és a belváros forgalmi rendjének összehangolásával március végéig eltart, valamint ne feledjük azt sem, hogy idén további harminc kereszteződést építünk, illetve alakítunk át. Reggelente elviszem a gyermekemet iskolába és a tapasztalatszerzés érdekében direkt a szükségesnél hosszabb útvonalon jövök munkába. Úgy érzékelem, lényegesen gyorsabb a forgalom, mint korábban. Olyan helyzetet, ami mindenkinek a lehető legjobb, sosem fogunk találni. De ma már nem három-négy lámpaváltással lehet átérni a Kossuth és a Burgundia utca kereszteződésén a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban, a belváros pedig olykor szinte kiürül, annyira felgyorsult a haladás az egyirányúsításnak köszönhetően. Mi is látjuk azonban, „hol szorít a cipő”: ilyen például a Klaipeda és a Szent Anna utca kereszteződése a belváros irányába történő jobbra kanyarodásnál. Az ottani gyalogosátkelőt a járművek feltorlódásának elkerülése érdekében áthelyezzük a Svetits előtt a Piac utca irányába kb. 70-80 méterrel, hogy ne a kereszteződésben fogja meg a jobbra kanyarodó járműveket, így a Szent Anna utcán már mindkét sávot tudják használni a zebra előtt az autósok.

„Már nem három-négy lámpaváltással lehet átérni a Kossuth és a Burgundia utca kereszteződésén”

Cívishír: Mennyivel csökkent a városon áthaladó teherforgalom az M35-ös autópálya és a 47-es főút összekapcsolásával?
Papp László: A Magyar Közút Zrt. 2016-os adatai szerint a 47-es főúton napi 18 ezer 700 gépjármű érkezett Debrecenbe, s ebből 3 500 volt tehergépkocsi. A tavaly december közepétől egy hónapon keresztül zajló mérések szerint most naponta 2 600 járművel kevesebb jön be a városba, s ezek nagy része kamion.

Cívishír: Miért maradt ki a Nyíl utcai közlekedés-fejlesztésből a Nyíl utca és a Hadházi út csomópontja és ezt a munkát miért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) végzi majd el a főpályaudvar-projekt részeként?
Papp László: Ez lesz az egyik legnagyobb költségű csomópont-átépítés a városban. Feladatmegosztás van az önkormányzat és a NIF között abban, hogy az utóbbi által bonyolított főpályaudvar-beruházás érdekében el kell végezni különböző közlekedés-fejlesztési feladatokat. Az említett kereszteződés esetében ezt a munkát a NIF vállalta, míg a többinél a város feladata elvégezni ezt európai uniós és városi forrásból.

Cívishír: A főpályaudvar-beruházás csúszik, s vele csúszik ennek a kereszteződésnek a rendbetétele is. Viszont említette, hogy a Nyíl utcai zöldhullám feltétele a Hadházi úti kereszteződés átépítése.
Papp László: Ezt a feladatot a főpályaudvar-projekt elejére ütemeztük. Azt ugyan jelenleg teljes pontossággal nem tudom megmondani, mikor kezdődik el a főpályaudvar kivitelezése, hiszen a NIF a projektfelelős, de az biztos, hogy a munkát a Hadházi úti kereszteződéssel kell kezdeni. Egy idei, év végi, esetleg jövő év eleji átépítése az említett csomópontnak a város szempontjából kezelhető.

[Beillesztett cikk: Orbán és Debrecen egymásra találtak]

Cívishír: A Miklós utcán kerékpársávot alakítottak ki a buszsáv és az egyenesen haladó forgalmi sáv között. Elég „kamikázénak” kell lenni, hogy azt biciklisként használjam…
Papp László: Ennyi hely van, nem tehetjük a bicikliutat a házak falára. A Csapó utcán hasonló megoldás várható azzal, hogy ott kerékpáros nyomsáv lesz. Én is annak örülnék, ha megfelelő szélességgel, védőtávolsággal tudnánk belvárosi kerékpárutakat építeni, de ez gyakran fizikai akadályokba ütközik. A Miklós utca esetében egyelőre nem tudok a jelenleginél jobb megoldást, ami nem azt jelenti, hogy ez most jó. De a szabályok, előírások figyelembe vételével ott csak erre volt lehetőség.

Cívishír: Miért kellett lámpás zebrával megfogni a Kossuth utcáról a Klaipedára enyhe ívben jobbra kanyarodó forgalmat? Vagy hasonló a Külső vásártérről a Széchenyire forduló ív. Fontos volt lámpázni azokat a keskeny gyalogátkelőket?
Papp László: Mindkét esetben erős a járműforgalom, miközben a gyalogosok nem szabályozott átkelése akadályozza a főirányú haladást. Ezzel a megoldással éppen őket akarjuk védeni a nagyobb sebességgel érkező gépjárművektől, valamint biztosítani a zöldhullám zavartalanságát.

Bereczki Attila, Ratalics László

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Új kilátó Fancsikán: 2024-re ígérték, ám egyelőre csak álom
Új kilátó Fancsikán: 2024-re ígérték, ám egyelőre csak álom
Nem tudni, mikor készül el a Panoráma úti létesítmény.
Újabb 237 méteren aszfaltoztak Debrecenben
Újabb 237 méteren aszfaltoztak Debrecenben
Ez 123 millió forintjába került az önkormányzatnak.
Másfélszeresére emelkedik a debreceni építményadó
Másfélszeresére emelkedik a debreceni építményadó
Legyen minden ingyen, de a közszolgáltatások maximális hatásfokkal működjenek? – kérdezett vissza a polgármester az ellenzéki kritikákra.
Megérkezett az Angyali üdvözlet Debrecenbe
Megérkezett az Angyali üdvözlet Debrecenbe
El Greco műve január elejéig tekinthető meg.
Súlyos baleset az M35-ösön, Debrecennél
Súlyos baleset az M35-ösön, Debrecennél
Tűzoltók, mentők a helyszínen.
A debreceni Ady Endre Gimnázium ragyogni fog
A debreceni Ady Endre Gimnázium ragyogni fog
Vízkeresztig lesz mit nézni az Ady parkban.
Szombatonként ingyenessé válik a parkolás a belváros egy pontján
Szombatonként ingyenessé válik a parkolás a belváros egy pontján
Pénztárcába vágó változások Debrecenben.
Súlyos baleset Debrecenben
Súlyos baleset Debrecenben
A tűzoltókat is riasztották a Kishegyesi útra.
Tökéletes fenéklemez- és alvázvédelem Debrecenben
Tökéletes fenéklemez- és alvázvédelem Debrecenben
Az új eljárással előbb elvégzik a tökéletes rozsdamentesítést, majd többrétegű védelmet kap a jármű alja.
Kósa Lajos: Békeidőben kell fegyverkezni
Kósa Lajos: Békeidőben kell fegyverkezni
Ha kitör a háború, már késő - mondta a debreceni politikus az Országgyűlésben.
Kósa Lajos: Békeidőben kell fegyverkezni
Kósa Lajos: Békeidőben kell fegyverkezni
Ha kitör a háború, már késő - mondta a debreceni politikus az Országgyűlésben.
Döntöttek: a kormány megduplázza a családi adókedvezményt
Döntöttek: a kormány megduplázza a családi adókedvezményt
Ezen túl a munkáltató albérleti díj- vagy lakáshitel törlesztőrészlet-támogatást utalhat 35 év alatti munkavállalóinak.
Ritka pillanat: Kósa Lajost még az ellenzéki is támogatta
Ritka pillanat: Kósa Lajost még az ellenzéki is támogatta
A politikus törvényjavaslatot nyújtott be a Debreceni Egyetem érdekében is.
Gyurcsány Ferencnek 14 millió forintjába került az árulózás
Gyurcsány Ferencnek 14 millió forintjába került az árulózás
A politikus a szankció aránytalanságára hivatkozott.
Varga Zoltán: miért teszik tönkre Debrecent?
Varga Zoltán: miért teszik tönkre Debrecent?
A DK-s honatya a parlamentben „környezetpusztító, jövőgyilkos" gyárakról beszélt.
Késnek a vonatok. Mindegyik!
Késnek a vonatok. Mindegyik!
Keresik a hiba okát.
Megfosztották Fekete-Győr Andrást a parlamenti mandátumától
Megfosztották Fekete-Győr Andrást a parlamenti mandátumától
Hivatalos személy elleni erőszakért ítélték el jogerősen.
Az Orbán-kormány megszabadul az egyik kemény kritikusától
Az Orbán-kormány megszabadul az egyik kemény kritikusától
Magyarországon hanyatlik a demokrácia és a jogállamiság - hangoztatta.
Varga Zoltán Magyar Péterről szóló bejegyzését törölte a Facebook
Varga Zoltán Magyar Péterről szóló bejegyzését törölte a Facebook
A debreceni politikus szerint eljött a „szép új világ".
Pósán László: a keletiek és a nyugatiak találkozása előnyös Debrecennek
Pósán László: a keletiek és a nyugatiak találkozása előnyös Debrecennek
A politikus szerint Brüsszel törekvései kárt okoznak Magyarországnak.
Betörtek a királyhoz Windsorban
Betörtek a királyhoz Windsorban
A windsori kastély Károly király és Kamilla királyné egyik rezidenciája.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Az autóbérlés előnyei és hátrányai
Az autóbérlés előnyei és hátrányai
Mit érdemes tudnod a döntés előtt?
Hirdetés
Gazdaság
Szombatonként ingyenessé válik a parkolás a belváros egy pontján
Pénztárcába vágó változások Debrecenben.
Visszakapja fényét az egykori Gázláng pálya
Félmilliárdos fejlesztés indulhat Hajdúszoboszlón.
Emelnék a szociális étkeztetés napi adagját Debrecenben
A népkonyhai szolgáltatás megtartása mellett.
Új igazgatósági tagokat javasol Debrecen polgármestere
Ismerős arcok tűnhetnek fel a holdingcég irányításában; számos felügyelőbizottság megbízatása lejár.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Autópálya-matrica Hajdú-Bihar vármegye útjaira
Autópálya-matrica Hajdú-Bihar vármegye útjaira
Az M35 és M3 autópályák fontos közlekedési útvonalat jelentenek.
Új sláger hódít, SMACKedveltelek a Lóci Játszik zenekartól!
Új sláger hódít, SMACKedveltelek a Lóci Játszik zenekartól!
Akár egy elektromos Honda robogót is nyerhetsz.
Zöldebb és otthonosabb lesz Polgár
Zöldebb és otthonosabb lesz Polgár
Elhelyezték az elmúlt évek legnagyobb beruházásának alapkövét.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés