Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Debreceni egyirányúsítás: mit szól a polgármester?

| 2018. 02. 05. | 16:01:00
Hosszabban beszélgettünk Papp Lászlóval. Hol szorít a cipő, mennyit fizet a város a Zöld Fénynek, miért nem kezdődött el a Hadházi út – Nyíl utcai csomópont átépítése? – egyebek mellett erről szól interjúnk első része.
Debreceni egyirányúsítás: mit szól a polgármester?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Cívishír: Tavaly márciusban azt mondta, akkor lesz elégedett, ha az Árpád tértől zöldhullámban eljut a Balmazújvárosi út, Csigekert és Szabó Lőrinc utca kereszteződéséig. Kipróbálta?
Papp László: Persze.

Cívishír: És? Nekünk az egyik hétköznap reggel ez 5 perc 20 másodpercig tartott. Ami egészen jó, viszont a Bem téren megfogott a lámpa.
Papp László: Mert az ön által említett zöldhullám még nincs kész. Azon a márciusi sajtótájékoztatón azt mondtam, hogy az említett útvonalon az összes kereszteződésben forgalomirányító jelzőlámpákat kell felszerelni. A Hadházi út és a Nyíl utca kereszteződésének átalakítása a főpályaudvar projektjéhez kapcsolódóan készül majd el, a Füredi út és a Sinai Miklós utca csomópontjának módosítása idei feladatunk. A Bem téri lámpákat pedig a Hadházi úti csomópont átépítése után tudjuk a Nyíl utcai zöldhullámhoz hangolni.

Cívishír: Ahogy korábban fogalmazott, több csomópont „belámpázása” nem a „jelzőlámpás lobbi” műve, hanem a gyalogosok miatti szükségszerűség. Emiatt mennyivel fizet többet az eddiginél a város éves viszonylatban az üzemeltető Zöld Fény Kft-nek?
Papp László: A „lámpalobbis” felvetés egyszerűen botorság. Amikor a Nyíl utcán átadtuk a tavaly elkészült lámpás kereszteződéseket a Damjanich és a Nagysándor József utcánál, ezeknek a megoldásoknak a helyességét sokan vitatták. De ismét elmondom: mindkét irányban folyamatos zöldhullám csak akkor lehetséges, ha nincs keresztirányú forgalom vagy bal kanyar. Ez viszont lámpák nélkül nem biztosítható. S a kérdésre válaszolva: évi 25 millió forintért végzi el a kérdéses cég a jelzőlámpák karbantartását, és ez az összeg nem változott azzal, hogy több lámpát szereltek fel.

[Beillesztett cikk: Világcégek Debrecenben: a „német sorminta” folytatódhat ]

Cívishír: Elkészült viszont a belvárosi egyirányúsítás. Megvonható már a mérlege? Elég sok autós ismerősünk panaszkodik rá.
Papp László: Én ennek pontosan az ellenkezőjét tapasztalom úgy, hogy kérdezem a taxisokat és a DKV-t is. A maitól el kell választani a tavaly decemberi időszakot, ugyanis akkor végezhettük el az egyirányúsított belvárosi utcák és a kiskörúti lámpák összehangolását. Sőt, ez a folyamat a 4-es, 33-as és 47-es főutak és a belváros forgalmi rendjének összehangolásával március végéig eltart, valamint ne feledjük azt sem, hogy idén további harminc kereszteződést építünk, illetve alakítunk át. Reggelente elviszem a gyermekemet iskolába és a tapasztalatszerzés érdekében direkt a szükségesnél hosszabb útvonalon jövök munkába. Úgy érzékelem, lényegesen gyorsabb a forgalom, mint korábban. Olyan helyzetet, ami mindenkinek a lehető legjobb, sosem fogunk találni. De ma már nem három-négy lámpaváltással lehet átérni a Kossuth és a Burgundia utca kereszteződésén a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban, a belváros pedig olykor szinte kiürül, annyira felgyorsult a haladás az egyirányúsításnak köszönhetően. Mi is látjuk azonban, „hol szorít a cipő”: ilyen például a Klaipeda és a Szent Anna utca kereszteződése a belváros irányába történő jobbra kanyarodásnál. Az ottani gyalogosátkelőt a járművek feltorlódásának elkerülése érdekében áthelyezzük a Svetits előtt a Piac utca irányába kb. 70-80 méterrel, hogy ne a kereszteződésben fogja meg a jobbra kanyarodó járműveket, így a Szent Anna utcán már mindkét sávot tudják használni a zebra előtt az autósok.

„Már nem három-négy lámpaváltással lehet átérni a Kossuth és a Burgundia utca kereszteződésén”

Cívishír: Mennyivel csökkent a városon áthaladó teherforgalom az M35-ös autópálya és a 47-es főút összekapcsolásával?
Papp László: A Magyar Közút Zrt. 2016-os adatai szerint a 47-es főúton napi 18 ezer 700 gépjármű érkezett Debrecenbe, s ebből 3 500 volt tehergépkocsi. A tavaly december közepétől egy hónapon keresztül zajló mérések szerint most naponta 2 600 járművel kevesebb jön be a városba, s ezek nagy része kamion.

Cívishír: Miért maradt ki a Nyíl utcai közlekedés-fejlesztésből a Nyíl utca és a Hadházi út csomópontja és ezt a munkát miért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) végzi majd el a főpályaudvar-projekt részeként?
Papp László: Ez lesz az egyik legnagyobb költségű csomópont-átépítés a városban. Feladatmegosztás van az önkormányzat és a NIF között abban, hogy az utóbbi által bonyolított főpályaudvar-beruházás érdekében el kell végezni különböző közlekedés-fejlesztési feladatokat. Az említett kereszteződés esetében ezt a munkát a NIF vállalta, míg a többinél a város feladata elvégezni ezt európai uniós és városi forrásból.

Cívishír: A főpályaudvar-beruházás csúszik, s vele csúszik ennek a kereszteződésnek a rendbetétele is. Viszont említette, hogy a Nyíl utcai zöldhullám feltétele a Hadházi úti kereszteződés átépítése.
Papp László: Ezt a feladatot a főpályaudvar-projekt elejére ütemeztük. Azt ugyan jelenleg teljes pontossággal nem tudom megmondani, mikor kezdődik el a főpályaudvar kivitelezése, hiszen a NIF a projektfelelős, de az biztos, hogy a munkát a Hadházi úti kereszteződéssel kell kezdeni. Egy idei, év végi, esetleg jövő év eleji átépítése az említett csomópontnak a város szempontjából kezelhető.

[Beillesztett cikk: Orbán és Debrecen egymásra találtak]

Cívishír: A Miklós utcán kerékpársávot alakítottak ki a buszsáv és az egyenesen haladó forgalmi sáv között. Elég „kamikázénak” kell lenni, hogy azt biciklisként használjam…
Papp László: Ennyi hely van, nem tehetjük a bicikliutat a házak falára. A Csapó utcán hasonló megoldás várható azzal, hogy ott kerékpáros nyomsáv lesz. Én is annak örülnék, ha megfelelő szélességgel, védőtávolsággal tudnánk belvárosi kerékpárutakat építeni, de ez gyakran fizikai akadályokba ütközik. A Miklós utca esetében egyelőre nem tudok a jelenleginél jobb megoldást, ami nem azt jelenti, hogy ez most jó. De a szabályok, előírások figyelembe vételével ott csak erre volt lehetőség.

Cívishír: Miért kellett lámpás zebrával megfogni a Kossuth utcáról a Klaipedára enyhe ívben jobbra kanyarodó forgalmat? Vagy hasonló a Külső vásártérről a Széchenyire forduló ív. Fontos volt lámpázni azokat a keskeny gyalogátkelőket?
Papp László: Mindkét esetben erős a járműforgalom, miközben a gyalogosok nem szabályozott átkelése akadályozza a főirányú haladást. Ezzel a megoldással éppen őket akarjuk védeni a nagyobb sebességgel érkező gépjárművektől, valamint biztosítani a zöldhullám zavartalanságát.

Bereczki Attila, Ratalics László

További híreink
Marad a párás, ködös idő
Marad a párás, ködös idő
A Napot nem nagyon látjuk majd.
A jövő villanyszerelői versenyeztek Debrecenben
A jövő villanyszerelői versenyeztek Debrecenben
Villamossági ismereteiket kellett bizonyítaniuk.
Eltűnt egy 15 éves lány Debrecenben
Eltűnt egy 15 éves lány Debrecenben
A rendőrség segítságet kér.
Zárul a Cívis Ház jótékonysági kampánya
Zárul a Cívis Ház jótékonysági kampánya
A legtöbb szavazatot gyűjtő civil szervezet 1 millió forint pénzadományban részesül.
Bár munkanap, szombaton nincs ügyfélfogadás
Bár munkanap, szombaton nincs ügyfélfogadás
Debrecenre a rendelet nem vonatkozik.
Disznóvágást is lehet tanulni felsőfokon Debrecenben
Disznóvágást is lehet tanulni felsőfokon Debrecenben
Az egyetem egyebek mellett a hazai gasztronómiai hagyományokat is ápolja
Debreceni a Magyar Nephrologiai Társaság új elnöke
Debreceni a Magyar Nephrologiai Társaság új elnöke
Kárpáti István egyetemi docens célja a hazai nefrológia szakmai presztízsének további erősítése.
Mentők, rendőrök vonultak a debreceni kereszteződéshez
Mentők, rendőrök vonultak a debreceni kereszteződéshez
Egy bajbajutott rolleres miatt értesítették a hatóságokat.
LEGO-kockákból építik meg Munkácsy festményét
LEGO-kockákból építik meg Munkácsy festményét
Rengetegen dolgoznak a projekt megvalósításán Debrecenben.
Hibaelhárítás miatt kell terelni a Nagyerdőn
Hibaelhárítás miatt kell terelni a Nagyerdőn
A debreceniek türelmét és megértését kérik.
A legjobb pincészetek kaptak meghívást Debrecenbe
A legjobb pincészetek kaptak meghívást Debrecenbe
17 borvidék 32 pincészetének 118 borát minősítették a Debrecen Város Bora 2026 címért kiírt borversenyen.
Megszökött egy 16 éves fiú a debreceni javítóintézetből
Megszökött egy 16 éves fiú a debreceni javítóintézetből
Épp aznap, amikor rendőri felügyelet alá került az intézmény.
Ingyenes belépőkhöz juthatnak a diákok
Ingyenes belépőkhöz juthatnak a diákok
Azért, hogy a sport iránti elköteleződés és a rendszeres testmozgás igénye már általános iskolás korban beépüljön a mindennapokba.
Krasznahorkai László átvette a Nobel-díjat
Krasznahorkai László átvette a Nobel-díjat
A díjat látnoki erejű életművéért kapta - hangzott el.
Veszélyes TikTok-trendre figyelmeztetnek
Veszélyes TikTok-trendre figyelmeztetnek
Zaklatás és megszégyenítés az online térben.
Elhunyt Balázs Péter
Elhunyt Balázs Péter
82 éves volt.
Lakossági energiatároló program indul
Lakossági energiatároló program indul
A napelemmel rendelkező családoknak.
Állatot karácsonyra? A szakértők nem ajánlják
Állatot karácsonyra? A szakértők nem ajánlják
Egy kutya vagy macska akár 15-20 évig is élhet, folyamatos gondoskodást, odafigyelést és anyagi ráfordítást igényelve.
Több mint 3000 tonna szaloncukrot vesznek a magyarok
Több mint 3000 tonna szaloncukrot vesznek a magyarok
Az ízesítések, a recepttúrák sokat változtak az elmúlt 100 évben.
Szijjártó: hazánk új világgazdasági korszakra készül
Szijjártó: hazánk új világgazdasági korszakra készül
Moszkvában tárgyalt a külügyminiszter.
Csaknem negyvenen kerültek kórházba egy iskolából
Csaknem negyvenen kerültek kórházba egy iskolából
Az intézményhez 14 mentőautó vonult, valamint mentőhelikoptert is riasztottak.
Lesz elég hal a karácsonyi asztalra
Lesz elég hal a karácsonyi asztalra
Azt ígérik, a tavalyi áron.
Emeli a kormány a gyedet
Emeli a kormány a gyedet
Az szja-mentességi kör a kétgyermekes anyákkal bővül.
Krasznahorkai: a régi angyalok már nincsenek meg
Krasznahorkai: a régi angyalok már nincsenek meg
Svédországban mondott beszédet a Nobel-díjas író.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Elhunyt a korábbi magyar sikeredző
Elhunyt a korábbi magyar sikeredző
Több klasszis is a kezei alatt nevelkedett.
Hirdetés
Hirdetés
Pocsajban a rendelő is mosolyog
Pocsajban a rendelő is mosolyog
Modern környezet, régi bizalom: így dolgozik a helyi fogorvosi csapat.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Játszóteret alakítanának ki Tiszacsegén
Szelfipont, járdaépítés, és a zöldterület rendezése is napirenden.
Lakossági energiatároló program indul
A napelemmel rendelkező családoknak.
Berendezéseket cserélnének a Balmazújvárosi úton
Műszakilag elavultak a meglévők. A Debreceni Vízmű Zrt. pályázata.
Lesz elég hal a karácsonyi asztalra
Azt ígérik, a tavalyi áron.
A kormány 12,9 milliárddal kevesebbet szán Debrecenre
Módosították több állami beruházás finanszírozását.
Egyre több a megrendelés?
Így támogathatod a növekedést a cég pénzügyeiben.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
A csendes technológia
A csendes technológia
Hogyan változtatják meg a modern fűtési rendszerek az akusztikus komfortot?
Fedezze fel Hajdúszoboszló adventi meglepetéseit!
Fedezze fel Hajdúszoboszló adventi meglepetéseit!
Szálláskedvezmények, gasztronómiai ajánlatok, családi és baráti kikapcsolódást kínáló programok.
Megvalósultak az infrastrukturális fejlesztések Görbeházán
Megvalósultak az infrastrukturális fejlesztések Görbeházán
Megújult közösségi terek és bővülő szolgáltatások a településen
Kihívást jelent az online marketing?
Kihívást jelent az online marketing?
Egy SEO ügynökség lehet a megoldás.
Hirdetés
Hirdetés