Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Debreceni egyirányúsítás: mit szól a polgármester?

| 2018. 02. 05. | 16:01:00
Hosszabban beszélgettünk Papp Lászlóval. Hol szorít a cipő, mennyit fizet a város a Zöld Fénynek, miért nem kezdődött el a Hadházi út – Nyíl utcai csomópont átépítése? – egyebek mellett erről szól interjúnk első része.
Debreceni egyirányúsítás: mit szól a polgármester?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Cívishír: Tavaly márciusban azt mondta, akkor lesz elégedett, ha az Árpád tértől zöldhullámban eljut a Balmazújvárosi út, Csigekert és Szabó Lőrinc utca kereszteződéséig. Kipróbálta?
Papp László: Persze.

Cívishír: És? Nekünk az egyik hétköznap reggel ez 5 perc 20 másodpercig tartott. Ami egészen jó, viszont a Bem téren megfogott a lámpa.
Papp László: Mert az ön által említett zöldhullám még nincs kész. Azon a márciusi sajtótájékoztatón azt mondtam, hogy az említett útvonalon az összes kereszteződésben forgalomirányító jelzőlámpákat kell felszerelni. A Hadházi út és a Nyíl utca kereszteződésének átalakítása a főpályaudvar projektjéhez kapcsolódóan készül majd el, a Füredi út és a Sinai Miklós utca csomópontjának módosítása idei feladatunk. A Bem téri lámpákat pedig a Hadházi úti csomópont átépítése után tudjuk a Nyíl utcai zöldhullámhoz hangolni.

Cívishír: Ahogy korábban fogalmazott, több csomópont „belámpázása” nem a „jelzőlámpás lobbi” műve, hanem a gyalogosok miatti szükségszerűség. Emiatt mennyivel fizet többet az eddiginél a város éves viszonylatban az üzemeltető Zöld Fény Kft-nek?
Papp László: A „lámpalobbis” felvetés egyszerűen botorság. Amikor a Nyíl utcán átadtuk a tavaly elkészült lámpás kereszteződéseket a Damjanich és a Nagysándor József utcánál, ezeknek a megoldásoknak a helyességét sokan vitatták. De ismét elmondom: mindkét irányban folyamatos zöldhullám csak akkor lehetséges, ha nincs keresztirányú forgalom vagy bal kanyar. Ez viszont lámpák nélkül nem biztosítható. S a kérdésre válaszolva: évi 25 millió forintért végzi el a kérdéses cég a jelzőlámpák karbantartását, és ez az összeg nem változott azzal, hogy több lámpát szereltek fel.

[Beillesztett cikk: Világcégek Debrecenben: a „német sorminta” folytatódhat ]

Cívishír: Elkészült viszont a belvárosi egyirányúsítás. Megvonható már a mérlege? Elég sok autós ismerősünk panaszkodik rá.
Papp László: Én ennek pontosan az ellenkezőjét tapasztalom úgy, hogy kérdezem a taxisokat és a DKV-t is. A maitól el kell választani a tavaly decemberi időszakot, ugyanis akkor végezhettük el az egyirányúsított belvárosi utcák és a kiskörúti lámpák összehangolását. Sőt, ez a folyamat a 4-es, 33-as és 47-es főutak és a belváros forgalmi rendjének összehangolásával március végéig eltart, valamint ne feledjük azt sem, hogy idén további harminc kereszteződést építünk, illetve alakítunk át. Reggelente elviszem a gyermekemet iskolába és a tapasztalatszerzés érdekében direkt a szükségesnél hosszabb útvonalon jövök munkába. Úgy érzékelem, lényegesen gyorsabb a forgalom, mint korábban. Olyan helyzetet, ami mindenkinek a lehető legjobb, sosem fogunk találni. De ma már nem három-négy lámpaváltással lehet átérni a Kossuth és a Burgundia utca kereszteződésén a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban, a belváros pedig olykor szinte kiürül, annyira felgyorsult a haladás az egyirányúsításnak köszönhetően. Mi is látjuk azonban, „hol szorít a cipő”: ilyen például a Klaipeda és a Szent Anna utca kereszteződése a belváros irányába történő jobbra kanyarodásnál. Az ottani gyalogosátkelőt a járművek feltorlódásának elkerülése érdekében áthelyezzük a Svetits előtt a Piac utca irányába kb. 70-80 méterrel, hogy ne a kereszteződésben fogja meg a jobbra kanyarodó járműveket, így a Szent Anna utcán már mindkét sávot tudják használni a zebra előtt az autósok.

„Már nem három-négy lámpaváltással lehet átérni a Kossuth és a Burgundia utca kereszteződésén”

Cívishír: Mennyivel csökkent a városon áthaladó teherforgalom az M35-ös autópálya és a 47-es főút összekapcsolásával?
Papp László: A Magyar Közút Zrt. 2016-os adatai szerint a 47-es főúton napi 18 ezer 700 gépjármű érkezett Debrecenbe, s ebből 3 500 volt tehergépkocsi. A tavaly december közepétől egy hónapon keresztül zajló mérések szerint most naponta 2 600 járművel kevesebb jön be a városba, s ezek nagy része kamion.

Cívishír: Miért maradt ki a Nyíl utcai közlekedés-fejlesztésből a Nyíl utca és a Hadházi út csomópontja és ezt a munkát miért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) végzi majd el a főpályaudvar-projekt részeként?
Papp László: Ez lesz az egyik legnagyobb költségű csomópont-átépítés a városban. Feladatmegosztás van az önkormányzat és a NIF között abban, hogy az utóbbi által bonyolított főpályaudvar-beruházás érdekében el kell végezni különböző közlekedés-fejlesztési feladatokat. Az említett kereszteződés esetében ezt a munkát a NIF vállalta, míg a többinél a város feladata elvégezni ezt európai uniós és városi forrásból.

Cívishír: A főpályaudvar-beruházás csúszik, s vele csúszik ennek a kereszteződésnek a rendbetétele is. Viszont említette, hogy a Nyíl utcai zöldhullám feltétele a Hadházi úti kereszteződés átépítése.
Papp László: Ezt a feladatot a főpályaudvar-projekt elejére ütemeztük. Azt ugyan jelenleg teljes pontossággal nem tudom megmondani, mikor kezdődik el a főpályaudvar kivitelezése, hiszen a NIF a projektfelelős, de az biztos, hogy a munkát a Hadházi úti kereszteződéssel kell kezdeni. Egy idei, év végi, esetleg jövő év eleji átépítése az említett csomópontnak a város szempontjából kezelhető.

[Beillesztett cikk: Orbán és Debrecen egymásra találtak]

Cívishír: A Miklós utcán kerékpársávot alakítottak ki a buszsáv és az egyenesen haladó forgalmi sáv között. Elég „kamikázénak” kell lenni, hogy azt biciklisként használjam…
Papp László: Ennyi hely van, nem tehetjük a bicikliutat a házak falára. A Csapó utcán hasonló megoldás várható azzal, hogy ott kerékpáros nyomsáv lesz. Én is annak örülnék, ha megfelelő szélességgel, védőtávolsággal tudnánk belvárosi kerékpárutakat építeni, de ez gyakran fizikai akadályokba ütközik. A Miklós utca esetében egyelőre nem tudok a jelenleginél jobb megoldást, ami nem azt jelenti, hogy ez most jó. De a szabályok, előírások figyelembe vételével ott csak erre volt lehetőség.

Cívishír: Miért kellett lámpás zebrával megfogni a Kossuth utcáról a Klaipedára enyhe ívben jobbra kanyarodó forgalmat? Vagy hasonló a Külső vásártérről a Széchenyire forduló ív. Fontos volt lámpázni azokat a keskeny gyalogátkelőket?
Papp László: Mindkét esetben erős a járműforgalom, miközben a gyalogosok nem szabályozott átkelése akadályozza a főirányú haladást. Ezzel a megoldással éppen őket akarjuk védeni a nagyobb sebességgel érkező gépjárművektől, valamint biztosítani a zöldhullám zavartalanságát.

Bereczki Attila, Ratalics László

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Már Debrecen polgármestere is megdöbbentőnek nevezte az elvonást
Már Debrecen polgármestere is megdöbbentőnek nevezte az elvonást
Többet kell befizetni, mint amekkora a helyi bevételnövekedés.
Ingyenesen sportolhatnak a fogyatékkal élők Debrecenben
Ingyenesen sportolhatnak a fogyatékkal élők Debrecenben
A programot az önkormányzat támogatja.
Ami Debrecennek költség, a kicsiknek életmentő
Ami Debrecennek költség, a kicsiknek életmentő
Az elnök szerint a települések kétharmada a szolidaritási hozzájárulás nyertese.
Új szennyvíztisztító is épül Debrecenben
Új szennyvíztisztító is épül Debrecenben
A lakossági és ipari igények miatt magasabb szintre kell emelni a város víziközmű-rendszerét.
Kósa Lajos: Ruszin-Szendi Romulusz nagy csalódás
Kósa Lajos: Ruszin-Szendi Romulusz nagy csalódás
Árulást emleget a debreceni honatya.
Kerékpárút épül Böszörmény és Józsa között
Kerékpárút épül Böszörmény és Józsa között
Hajdúböszörményt Hajdúdoroggal is bicikliúttal kötik össze.
Lelátó épül a pallagi akadémián
Lelátó épül a pallagi akadémián
Kétszáz fő befogadására lesz alkalmas.
Minden debreceni gyerek tanuljon meg úszni!
Minden debreceni gyerek tanuljon meg úszni!
Ez a cél! Ma már több mint ötezren úsznak a városban, de tehetik többen is.
Orvosi díj: rájuk szavazhat Hajdú-Biharban
Orvosi díj: rájuk szavazhat Hajdú-Biharban
Március 31-ig lehet voksolni.
Kidőlt fák, leszakadt ágak Hajdú-Biharban
Kidőlt fák, leszakadt ágak Hajdú-Biharban
A szél miatt sok dolguk volt a tűzoltóknak.
Földrengés volt Magyarországon
Földrengés volt Magyarországon
A földmozgást a lakosság is érezte.
„Beutalóval a beteg oda megy, ahová akar”
„Beutalóval a beteg oda megy, ahová akar”
Így gyorsítaná az ellátást a szakrendelőkben a kormány
Ami Debrecennek költség, a kicsiknek életmentő
Ami Debrecennek költség, a kicsiknek életmentő
Az elnök szerint a települések kétharmada a szolidaritási hozzájárulás nyertese.
SZJA-bevallás: egy hónap maradt
SZJA-bevallás: egy hónap maradt
Kérni kell a papíralapú bevallási tervezet postázását.
Kósa Lajos: Ruszin-Szendi Romulusz nagy csalódás
Kósa Lajos: Ruszin-Szendi Romulusz nagy csalódás
Árulást emleget a debreceni honatya.
A Foodora nem ért egyet a büntetéssel
A Foodora nem ért egyet a büntetéssel
Cáfolják, hogy szándékosan elhallgatták az ajánlat részleteit.
Távozik Orbán Viktor egyik bizalmi embere
Távozik Orbán Viktor egyik bizalmi embere
Újságíróként kezdte a szakmát.
110 milliárdot költöttünk kínai csecsebecsékre
110 milliárdot költöttünk kínai csecsebecsékre
Az „agresszív marketingkampányával” vonzza a vásárlókat.
Kitörés napja: fasiszták és antifasiszták vonulása
Kitörés napja: fasiszták és antifasiszták vonulása
Többeket előállított a rendőrség.
Kormány: hazudik a Transparency International
Kormány: hazudik a Transparency International
Guruló dollárból pénzelt hazugság - írják a szervezetről.
Jelentik: elkészült a BMW-gyár Debrecenben!
Jelentik: elkészült a BMW-gyár Debrecenben!
Hatalmas lökést ad a magyar gazdaságnak a debreceni gyár - így Szijjártó Péter.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Nem kellett izgulni, elődöntős a DEAC!
Nem kellett izgulni, elődöntős a DEAC!
Egy percig sem volt kérdés a debreceni siker.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Ami Debrecennek költség, a kicsiknek életmentő
Az elnök szerint a települések kétharmada a szolidaritási hozzájárulás nyertese.
SZJA-bevallás: egy hónap maradt
Kérni kell a papíralapú bevallási tervezet postázását.
Rekord a debreceni pálinkaversenyen
Magyar, román, szlovák és szerb településekről neveztek.
Jövőre belevágnak az új felüljáró építésébe?
Lázár János minisztériuma dirigálja a Vágóhíd utcai beruházást.
A nemzetgazdasági miniszter lemondását követelik
A Mi Hazánk szerint Nagy Márton alkalmatlan posztjára.
Tovább csökken a benzin ára
Jó hír az autósoknak.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
BSZC-s diákok, irány Görögország!
BSZC-s diákok, irány Görögország!
A berettyóújfalui tájékoztatón ismertették a lehetőségeket a görög szállodák képviselői.
Csúcsra ért téglási táncművészek
Csúcsra ért téglási táncművészek
Mestert és tanítványát díjazta az önkormányzat a jótékonysági bálon.
Teremtornát rendeznek Hajdúszoboszlón
Teremtornát rendeznek Hajdúszoboszlón
Gyerekek lépnek pályára.
Sikeres, teltházas egészségnap az Aquaticumban
Sikeres, teltházas egészségnap az Aquaticumban
A mozgás, az egészség és feltöltődés jegyében.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés