Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Debreceni egyirányúsítás: mit szól a polgármester?

| 2018. 02. 05. | 16:01:00
Hosszabban beszélgettünk Papp Lászlóval. Hol szorít a cipő, mennyit fizet a város a Zöld Fénynek, miért nem kezdődött el a Hadházi út – Nyíl utcai csomópont átépítése? – egyebek mellett erről szól interjúnk első része.
Debreceni egyirányúsítás: mit szól a polgármester?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Cívishír: Tavaly márciusban azt mondta, akkor lesz elégedett, ha az Árpád tértől zöldhullámban eljut a Balmazújvárosi út, Csigekert és Szabó Lőrinc utca kereszteződéséig. Kipróbálta?
Papp László: Persze.

Cívishír: És? Nekünk az egyik hétköznap reggel ez 5 perc 20 másodpercig tartott. Ami egészen jó, viszont a Bem téren megfogott a lámpa.
Papp László: Mert az ön által említett zöldhullám még nincs kész. Azon a márciusi sajtótájékoztatón azt mondtam, hogy az említett útvonalon az összes kereszteződésben forgalomirányító jelzőlámpákat kell felszerelni. A Hadházi út és a Nyíl utca kereszteződésének átalakítása a főpályaudvar projektjéhez kapcsolódóan készül majd el, a Füredi út és a Sinai Miklós utca csomópontjának módosítása idei feladatunk. A Bem téri lámpákat pedig a Hadházi úti csomópont átépítése után tudjuk a Nyíl utcai zöldhullámhoz hangolni.

Cívishír: Ahogy korábban fogalmazott, több csomópont „belámpázása” nem a „jelzőlámpás lobbi” műve, hanem a gyalogosok miatti szükségszerűség. Emiatt mennyivel fizet többet az eddiginél a város éves viszonylatban az üzemeltető Zöld Fény Kft-nek?
Papp László: A „lámpalobbis” felvetés egyszerűen botorság. Amikor a Nyíl utcán átadtuk a tavaly elkészült lámpás kereszteződéseket a Damjanich és a Nagysándor József utcánál, ezeknek a megoldásoknak a helyességét sokan vitatták. De ismét elmondom: mindkét irányban folyamatos zöldhullám csak akkor lehetséges, ha nincs keresztirányú forgalom vagy bal kanyar. Ez viszont lámpák nélkül nem biztosítható. S a kérdésre válaszolva: évi 25 millió forintért végzi el a kérdéses cég a jelzőlámpák karbantartását, és ez az összeg nem változott azzal, hogy több lámpát szereltek fel.

[Beillesztett cikk: Világcégek Debrecenben: a „német sorminta” folytatódhat ]

Cívishír: Elkészült viszont a belvárosi egyirányúsítás. Megvonható már a mérlege? Elég sok autós ismerősünk panaszkodik rá.
Papp László: Én ennek pontosan az ellenkezőjét tapasztalom úgy, hogy kérdezem a taxisokat és a DKV-t is. A maitól el kell választani a tavaly decemberi időszakot, ugyanis akkor végezhettük el az egyirányúsított belvárosi utcák és a kiskörúti lámpák összehangolását. Sőt, ez a folyamat a 4-es, 33-as és 47-es főutak és a belváros forgalmi rendjének összehangolásával március végéig eltart, valamint ne feledjük azt sem, hogy idén további harminc kereszteződést építünk, illetve alakítunk át. Reggelente elviszem a gyermekemet iskolába és a tapasztalatszerzés érdekében direkt a szükségesnél hosszabb útvonalon jövök munkába. Úgy érzékelem, lényegesen gyorsabb a forgalom, mint korábban. Olyan helyzetet, ami mindenkinek a lehető legjobb, sosem fogunk találni. De ma már nem három-négy lámpaváltással lehet átérni a Kossuth és a Burgundia utca kereszteződésén a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban, a belváros pedig olykor szinte kiürül, annyira felgyorsult a haladás az egyirányúsításnak köszönhetően. Mi is látjuk azonban, „hol szorít a cipő”: ilyen például a Klaipeda és a Szent Anna utca kereszteződése a belváros irányába történő jobbra kanyarodásnál. Az ottani gyalogosátkelőt a járművek feltorlódásának elkerülése érdekében áthelyezzük a Svetits előtt a Piac utca irányába kb. 70-80 méterrel, hogy ne a kereszteződésben fogja meg a jobbra kanyarodó járműveket, így a Szent Anna utcán már mindkét sávot tudják használni a zebra előtt az autósok.

„Már nem három-négy lámpaváltással lehet átérni a Kossuth és a Burgundia utca kereszteződésén”

Cívishír: Mennyivel csökkent a városon áthaladó teherforgalom az M35-ös autópálya és a 47-es főút összekapcsolásával?
Papp László: A Magyar Közút Zrt. 2016-os adatai szerint a 47-es főúton napi 18 ezer 700 gépjármű érkezett Debrecenbe, s ebből 3 500 volt tehergépkocsi. A tavaly december közepétől egy hónapon keresztül zajló mérések szerint most naponta 2 600 járművel kevesebb jön be a városba, s ezek nagy része kamion.

Cívishír: Miért maradt ki a Nyíl utcai közlekedés-fejlesztésből a Nyíl utca és a Hadházi út csomópontja és ezt a munkát miért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) végzi majd el a főpályaudvar-projekt részeként?
Papp László: Ez lesz az egyik legnagyobb költségű csomópont-átépítés a városban. Feladatmegosztás van az önkormányzat és a NIF között abban, hogy az utóbbi által bonyolított főpályaudvar-beruházás érdekében el kell végezni különböző közlekedés-fejlesztési feladatokat. Az említett kereszteződés esetében ezt a munkát a NIF vállalta, míg a többinél a város feladata elvégezni ezt európai uniós és városi forrásból.

Cívishír: A főpályaudvar-beruházás csúszik, s vele csúszik ennek a kereszteződésnek a rendbetétele is. Viszont említette, hogy a Nyíl utcai zöldhullám feltétele a Hadházi úti kereszteződés átépítése.
Papp László: Ezt a feladatot a főpályaudvar-projekt elejére ütemeztük. Azt ugyan jelenleg teljes pontossággal nem tudom megmondani, mikor kezdődik el a főpályaudvar kivitelezése, hiszen a NIF a projektfelelős, de az biztos, hogy a munkát a Hadházi úti kereszteződéssel kell kezdeni. Egy idei, év végi, esetleg jövő év eleji átépítése az említett csomópontnak a város szempontjából kezelhető.

[Beillesztett cikk: Orbán és Debrecen egymásra találtak]

Cívishír: A Miklós utcán kerékpársávot alakítottak ki a buszsáv és az egyenesen haladó forgalmi sáv között. Elég „kamikázénak” kell lenni, hogy azt biciklisként használjam…
Papp László: Ennyi hely van, nem tehetjük a bicikliutat a házak falára. A Csapó utcán hasonló megoldás várható azzal, hogy ott kerékpáros nyomsáv lesz. Én is annak örülnék, ha megfelelő szélességgel, védőtávolsággal tudnánk belvárosi kerékpárutakat építeni, de ez gyakran fizikai akadályokba ütközik. A Miklós utca esetében egyelőre nem tudok a jelenleginél jobb megoldást, ami nem azt jelenti, hogy ez most jó. De a szabályok, előírások figyelembe vételével ott csak erre volt lehetőség.

Cívishír: Miért kellett lámpás zebrával megfogni a Kossuth utcáról a Klaipedára enyhe ívben jobbra kanyarodó forgalmat? Vagy hasonló a Külső vásártérről a Széchenyire forduló ív. Fontos volt lámpázni azokat a keskeny gyalogátkelőket?
Papp László: Mindkét esetben erős a járműforgalom, miközben a gyalogosok nem szabályozott átkelése akadályozza a főirányú haladást. Ezzel a megoldással éppen őket akarjuk védeni a nagyobb sebességgel érkező gépjárművektől, valamint biztosítani a zöldhullám zavartalanságát.

Bereczki Attila, Ratalics László

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Szabadulhat a tömegmészárlást tervező miskolci fiú
Szabadulhat a tömegmészárlást tervező miskolci fiú
Jelenleg a Debreceni Javítóintézetben tölti büntetését.
„A fél debreceni Fideszt innen fizetik ki kamu állásokkal”
„A fél debreceni Fideszt innen fizetik ki kamu állásokkal”
Hadházy László helyi forrásaira hivatkozva állítja ezt.
Debreceni egyetemista az ország legjobb kuvasztenyésztője
Debreceni egyetemista az ország legjobb kuvasztenyésztője
A kuvasz nem divatkutya, de a legszebb és a legjobb családbarát – állítja a joghallgató.
Karambol Felsőjózsán
Karambol Felsőjózsán
A Sillye Gábor utcába tűzoltó és mentő is érkezett.
Meghódította Debrecent a Magyar Nemzeti Cirkusz
Meghódította Debrecent a Magyar Nemzeti Cirkusz
A világon egyedülálló produkciókkal tűzdelt műsorfolyamot hoztak Richter Józsefék.
Megszállták a rendőrök a debreceni állomást
Megszállták a rendőrök a debreceni állomást
Több mint 200 embert igazoltattak.
Kegyetlen állatkínzás Debrecenben
Kegyetlen állatkínzás Debrecenben
Láncra kötve húzta a kutyát a terepjáróval.
Súlyos baleset az M35-ösön, Debrecennél
Súlyos baleset az M35-ösön, Debrecennél
Tűzoltók, mentők a helyszínen.
Forgalomkorlátozások az M35-ös autópálya debreceni szakaszán
Forgalomkorlátozások az M35-ös autópálya debreceni szakaszán
A lezárás ideje alatt az alábbi terelőutakon lehet közlekedni.
Vége a Szoboszlói úti-István úti kálváriának!
Vége a Szoboszlói úti-István úti kálváriának!
A forgalmas debreceni csomópontban visszaállt a forgalmi rend.
Táncra perdül Debrecen
Táncra perdül Debrecen
A tánc debreceni szereplői együttműködésbe fognak.
Nemzeti gyásznap lesz a pápa temetésének napja
Nemzeti gyásznap lesz a pápa temetésének napja
Semjén Zsolt szerint a Szentatyát méltán nevezték a béke emberének.
Hajóbaleset: eltűnt a Csepel SC erőnléti edzője
Hajóbaleset: eltűnt a Csepel SC erőnléti edzője
A kisgéphajó vezetője ittas volt. Őrizetbe vették.
Nyugdíj: a nők több változtatást is szeretnének
Nyugdíj: a nők több változtatást is szeretnének
A legtöbben a tanulmányi időket szeretnék beszámíttatni.
„A Szentatya a szívében őrizte a magyar népet”
„A Szentatya a szívében őrizte a magyar népet”
Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek szerint Ferenc pápa teljes következetességgel képviselte a béke ügyét.
Reformátusok: van reménység, van jövő
Reformátusok: van reménység, van jövő
Isten cselekedett és cselekedni fog, vég nélkül, és örökké - hangzott el.
Erdő Péter: „Van isteni igazságszolgáltatás”
Erdő Péter: „Van isteni igazságszolgáltatás”
A keresztény ember feladatáról beszélt a bíboros.
„A fél debreceni Fideszt innen fizetik ki kamu állásokkal”
„A fél debreceni Fideszt innen fizetik ki kamu állásokkal”
Hadházy László helyi forrásaira hivatkozva állítja ezt.
Az MSZP elnöke 57 évesen fog államvizsgázni
Az MSZP elnöke 57 évesen fog államvizsgázni
Komjáthi Imre leadta szakdolgozatát.
Miniszter: a sertések is  „vírusgyárakká” válhatnak
Miniszter: a sertések is „vírusgyárakká” válhatnak
Rábapordány: 875 szarvasmarhát kellett leölni ragadós száj- és körömfájás miatt.
Csecsemőrablás egy magyar anyaotthonban
Csecsemőrablás egy magyar anyaotthonban
A babát saját apja vitte el.
Újabb magyar marhatelepet számolnak fel
Újabb magyar marhatelepet számolnak fel
Hatszáz tejelő tehenet semmisítenek meg.
Több mint 30 fokot mértek Magyarországon
Több mint 30 fokot mértek Magyarországon
Új napi melegrekord született.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Nemzeti gyásznap lesz a pápa temetésének napja
Nemzeti gyásznap lesz a pápa temetésének napja
Semjén Zsolt szerint a Szentatyát méltán nevezték a béke emberének.
Hirdetés
Hirdetés
Kilométeres sorok az M3-ason
Kilométeres sorok az M3-ason
Araszolnak az autósok.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Nyugdíj: a nők több változtatást is szeretnének
A legtöbben a tanulmányi időket szeretnék beszámíttatni.
Miniszter: a sertések is „vírusgyárakká” válhatnak
Rábapordány: 875 szarvasmarhát kellett leölni ragadós száj- és körömfájás miatt.
Nyomoznak, hogyan „ugorhatott” a vírus ekkorát
A rábapordányi telepen 875 állatot kellett leölni.
Komádiban ismét lecsapott a madárinfluenza
Megkezdték az állomány felszámolását.
Újabb magyar marhatelepet számolnak fel
Hatszáz tejelő tehenet semmisítenek meg.
A jövő mérnökeit időben kell érzékelni!
A Sensirion Hungary Kft. is ott volt a Debreceni Egyetem állásbörzéjén.
Hirdetés
Támogatott tartalom
Óriási plüssmackó 99%-os kedvezménnyel?
Óriási plüssmackó 99%-os kedvezménnyel?
Nem, ez még valami annál is jobb!
Új lovas produkciókkal érkezik a Magyar Nemzeti Cirkusz
Új lovas produkciókkal érkezik a Magyar Nemzeti Cirkusz
Április 17-től Debreceben, a Möbelix melletti területen, vadonatúj sátrukban világhírű művészek lépnek fel.
Parkolási kisokos: zöld zóna
Parkolási kisokos: zöld zóna
Debrecenben új parkolózónákat alakít ki a város július 1-től, melyeket színekkel jelölnek meg
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés