Elindítják a debreceni közlekedés átalakításának újabb hullámát
Újabb nagy debreceni közlekedési beruházást jelentett be július 17-én Papp László polgármester. Mint ismert, 2016 óta 53 kereszteződést építettek át, de legalábbis átszervezték a forgalmat a bővebb áteresztőképesség érdekében. Ahogy a városvezető fogalmazott, az elmúlt évek ilyen irányú fejlesztése „csak a kezdete volt” annak a 2030-ig szóló programnak, amely megújítja a régióközponti pozíció szempontjából is fontos összes jelentősebb közlekedési csomópontot a városban.
Így újabb 13 csomóponthoz nyúlnak hozzá, a finanszírozás a központi költségvetésből történik, a kormány a beruházásokra összesen 4 milliárd forintot hagyott jóvá.
A program részeként leghamarabb, 2020 végére a Hadházi út és Nyíl utca, illetve a Füredi út és a Bem tér kereszteződése alakulhat át. Előbbi esetben lámpákkal szabályoznák a forgalmat (körforgalom egy korábbi bírósági döntés miatt nem épülhet), utóbbinál sávbővítések várhatók.
[Beillesztett cikk: 2020-ban lámpákat kap a legutálatosabb debreceni kereszteződés]
2021 után egyebek mellett a Füredi út, Balmazújvárosi út, Szabó Lőrinc utca, Csigekert utca kereszteződését, a Vágóhíd utca és Hajnal utca kereszteződését, a Mikepécsi út és a Leiningen utca kereszteződését, a Böszörményi út és a Békessy Béla utca kereszteződését, a Rakovszky utca és az Árpád tér kereszteződését építik át. Kétszer két sávosra bővítenék a Szoboszlói út elejét, de a Domokos Márton utca is teljesen átalakulna, alternatívát kínálva a 33-as főút elérésére az északnyugati városrész irányából (a csomópontok terveit a galériánkben tekinthetik meg).
[Beillesztett cikk: Alakulgat a Böszörményi út alternatívája és a zöldhullám]
Olyan tanulmányterv is készül, amely feltárná, hogy érdemes-e esetleg eltérő szintbeli kereszteződéssel segíteni a napi majdnem 60 ezer gépjármű forgalmát biztosító Böszörményi–Füredi csomópont problémáin.
RaL