Alighanem az etyekiek is hallottak a csapókerti agrárforradalomról, és meghirdették a tejforradalmat. A kézdi székelyek is nagyot alkottak a helyi vevő-helyi vásárló témában – Akva Peti szavával élve, hogy a viharban nem ezt csináljuk már országszerte?!
Az EU-ba történt 2004-es belépés óta 22 000 ezer tehéntartó gazdaságból mára 3200 maradt meg Magyarországon. A maradék közül az egyiknek elege lett a pusztulásból, és meghirdette a tejforradalmat a fejér megyei Etyeken. El is készült hozzá a kisfilm, az ember megnézi, a gondolat meg csak úgy berreg az agyában. A hátsó kertjéből halas-zöldséges mozgalmat indító Akva Peti szavával élve: hogy a viharban nem ezt csináljuk már országszerte?!
Mert ez az ember is csak végső elkeseredésében vette a bátorságot, és azt a tejet, amit literenként 48 Ft+ÁFÁ-ért (!!!) vesz tőle át a kereskedő, a többi tejtermékkel együtt bepakolta egy buszba, és kivitte az utcára a vevőknek. És boldogan újságolja a film legvégén: „Óriási dolog, hogy két év alatt eljutottunk erre a szintre, hogy sor áll az autónk előtt…”
Vevői oldalról is egyszerű a képlet. A házi termékben sokkal több tápanyag van, mint amennyivel többe kerül (ha egyáltalán többe kerül), és nincs benne méreg - ahogy ezt a Cívishír korábban a bárándi és tecsós kenyér összevetésénél is levezette. Ráadásul a kifizetett pénz sem a multik és a külföldi gazdák forgalmát növeli, minden forint az országban marad, a hazai gazdaságot élénkíti. Egyetlen egy lépés hiányzik, a vásárlói döntést megalapozó valós információ. Az agymosó reklámok helyett.
Az agymosás egyelőre még fölényben van. Azt viszont ne higgye senki, hogy a média, a multik, meg a „háttérhatalom”, meg az összes többi túlmisztifikált mumus miatt az emberekhez nem jut el az igazság.
A hihetetlenül bepörgött kommunikációban (youtube, észbukk, levlisták, egyéb közösségi eszközök) az emberek egy pillanat belebombázzák egymás fejébe az információkat, és bármelyiket! Nem törődnek azzal, hogy a médiából, a szomszédban lakó agrárforradalmártól vagy az anyósuktól jön. Kizárólag azzal törődnek, hogy számukra érdekes, hasznos legyen!
A hagyományos média ebben a pörgésben egyre inkább teret veszít, másodlagos forrássá válik, a hírek sorsát a szerkesztők helyett egyre inkább az olvasók alakítják. Az eredeti ötletek viszont egyre inkább teret nyernek.
Jó példa rájuk az alábbi két videó. Az elsőben a kézdivásárhelyi székelyek csodálatosan egyszerűen fogalmazzák meg a helyi termelőtől-helyi vevőkhöz elv lényegét, a másik pedig a házi termékek terjedése miatt aggódó multikat parodizálja zseniálisan.
A fent leírt folyamatokat és az 500 forintot megcélzó benzinárakat tekintve ezek egyre kevésbé lesznek utópisztikus elképzelések. És ahhoz hogy terjesszük őket, nem kell hazafinak lenni, elég a józanész, és néhány gombnyomás…
HeGergAnd
Átadták a Professor Emeritus, valamint a Doctor honoris causa címeket is.
A helyszínelés miatt nő a menetidő.
Felkészülés a jövőre.
Átvizsgálják az épületeket.
Sokat köszönhet neki a hazai gyermektraumatológia.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.06.08)