Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Alakulgat a Böszörményi út alternatívája és a zöldhullám

| 2019. 07. 17. | 19:42:00
Nagy változások előszele: vajon tényleg lekerül a teher az egyik legforgalmasabb debreceni útról?
Alakulgat a Böszörményi út alternatívája és a zöldhullám
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Több jelentős közlekedési beruházás várható az északnyugati városrészben; mivel a Böszörményi és a Füredi utakat nyugodtan nevezhetjük a város ütőereinek, a fejlesztések előnyeit majd' mindenki élvezni fogja. Az önkormányzat középtávú terveiből az is kiolvasható, hogy a BMW érkezésével megnyíló állami pénzcsapok révén miként tehermentesítenék a Böszörményi utat. 

Papp László július 17-i sajtótájékoztatóján 13 debreceni csomópont jövőbeli átépítéséről beszélt. A program egyenes ági folytatása a 2016-tól zajló fejlesztéseknek, szerdától éppen a klinikáknál lévő körforgalom vált használhatóvá, ha terepmunkák akadnak is még körülötte. A polgármester még egy 2018-as interjúja során beszélt arról a Cívishírnek, hogy az Árpád tértől a Balmazújvárosi útig tartó zöldhullám érdekében még több beavatkozás szükséges. Ezek között említette a Balmazújvárosi út – Füredi út – Csigekert utca – Szabó Lőrinc utca kereszteződését is, amelynek az átépítésére – más projektekkel együtt – immár lehetőség nyílt egy 4 milliárd forintos állami szerepvállalással. 

[Beillesztett cikk: Máris átadták az új debreceni körforgalmat]

Erre az átalakításra megvan a pénz, de a megvalósítás 2021 után várható

A csomóponti fejlesztést Papp László most „az egyik legnagyobb léptékű beavatkozásnak” nevezte, mint sokan tudják, ebben a kereszteződésben jelenleg a telezöld szabályára is oda kell figyelni. Az átalakítás lényege, hogy mind a Szabó Lőrinc, mind a Csigekert utcán külön jobbra és külön balra kanyarodó sávokat alakítanak ki, azaz 3-3 sávon haladhat majd a forgalom. Az ehhez szükséges terület megvan, kisajátítási eljárásra nincs szükség.

„Jelenleg ez a vonal a legneuralgikusabb, csúcsidőben megfogja a központ felé közlekedőket” – jegyezte meg a polgármester, hozzátéve: a Füredi út és a Sinay Miklós utca átalakítását az önkormányzat saját forrásból megoldaná, így teljes értékűvé válhat a zöldhullám az Árpád tértől kezdődően. Mivel a korábban készített engedélyes tervek lejártak, ezt a kört újra kell futni. Majd csak utána jöhet a kivitelezésre kiírt közbeszerzés, vagyis 2021 előtt ezek a projektek nem kezdődnek el.

Mint látható, életre kelne a körforgalom jelenleg „alvó” ága

Ilyen szempontból szintén a jövő zenéje, de legalább az állami forrás biztosított a kétszer kétsávos, leharcolt állapotú Balmazújvárosi úti körforgalom felújítására, továbbá a negyedik ág folytatására. Ez a Domokos Márton úthoz vezet majd, vagy ha úgy tetszik, a Metró áruházhoz.

S akkor most jön az, aminek egyelőre csak az előkészítésére és nem a megvalósítására adott pénzt a kormány.

A piros hurkok már a 354-es utat jelzik, a felirat mellett a Thyssenkrupp és az IT Services telepe

Biztosan sokan emlékeznek arra a földútra a Metrónál. Domokos Márton útnak hívják, és néhány nyomorúságos viskóhoz vezetett a legutóbbi évekig. Az idők azonban változnak, s ha tovább haladunk ezen az úton, akkor a Vezér utcára lyukadunk ki, méghozzá a Thyssenkrupp gyárához. Mellette az IT Services irodaháza magasodik. S ezen a területen, a saját ipari parkjában fejleszt gőzerővel a Debreceni Egyetem, amely egy látványában sem utolsó innovációs központot húz fel éppen. Papp Lászlóék elképzése szerint a Metrótól, vagyis a 33-as főúttól idáig utat építenének, sőt tovább, ugyanis az egyetem vállalta a 354-es útig tartó folytatás költségeit (a 354-es vezet egyébként az M35-ös autópályára).

Vagyis a Domokos Márton úttal egy jelzőlámpa nélküli út jönne létre a 33-as és a 354-es között, a Böszörményi úttal párhuzamosan, annak „erős és reális alternatívájaként”, hogy Papp Lászlót idézzük.

A tervekhez hozzátartozik az is, hogy megvalósulásuk esetén nem lehetne balra fordulna a Balmazújvárosi útról a Kishatár, illetve a Domokos Márton út felé. Ez azért szükséges, mert a BMW megtelepülésével erősebb forgalomra számítanak a 33-as főúton, illetve a két út más módon is viszonylag egyszerűen elérhetővé válna.

Nem torlódnának össze a Böszörményi úton a külső sávból lekanyarodók, mint jelenleg csúcsidőben

A Böszörményi utat érintő fejlesztés, hogy a Békessy Bélára külön jobbra sávon lehet majd lekanyarodni a belváros irányából.

A kormány arról is határozott, hogy készüljön tanulmányterv arról, van-e értelme a napi majdnem 60 ezer gépjármű áthaladását bonyolító Böszörményi út – Füredi út eltérő szintbeli kereszteződéssel való átalakításának.

Ratalics László

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Putyin kiütéses győzelmet aratott; az EU kétségbe vonja a választás tisztaságát
Putyin kiütéses győzelmet aratott; az EU kétségbe vonja a választás tisztaságát
Az előzetes eredmények szerint a szavazatok több mint 87 százalékát kapta
Az Petőfi-film nézettségi rekordot döntött a nyitóhétvégén
Az Petőfi-film nézettségi rekordot döntött a nyitóhétvégén
Csak a Dűne 2 előzte meg az első hétvége jegyértékesítése alapján.
Gazdaság
Biharkeresztes Nagyvárad egyik ékkövévé válhat
A nagyvárosi lét szerves részévé szeretne válni a kisváros.
Közel 90 millióból bővítik a hajdúdorogi piacot
Nyírábrányi cég végzi a munkát.
A honatya eljött Budapestről Hajdúszoboszlóra megdöbbenni a vendégmunkásokon
A debreceni gyárépítéseken dolgozók miatt aggódik.
Jól teszi, ha átnézi a NAV által készített szja-tervezetet!
Május 21-ig lehet módosítani, kiegészíteni.
Költségvetés: így csábítják a fürdőbe a helyieket Berettyóújfaluban
Átlépte az egymilliárdot a város iparűzésiadó-bevétele.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
A levegő-kompresszorok fejlődéstörténete és jelenkori állapota
A levegő-kompresszorok fejlődéstörténete és jelenkori állapota
Az elmúlt néhány évtized robbanásszerű fejlődést hozott.
Aquaticum: fejlesztik a játszóházat és játszósarkot
Aquaticum: fejlesztik a játszóházat és játszósarkot
Az Aquaticum Debrecen Kft. pályázata.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés