civishir.hu
2019.05.23. 12:14
Júniustól csuklós Mercedesek is csatasorba állnak.
– Idén tíz éve, hogy szoros, konzorciumi együttműködésben dolgozunk a DKV Zrt-vel, vagyis közszolgálatási szerződés keretében üzemeltetjük a megyeszékhely közösségi autóbuszos közlekedését. Ez az időszak bebizonyította, hogy összefogással, a megrendelő és a szolgáltató együttműködésével egy város közösségi közlekedésése megújítható és hatékonyan működtethető. Az 1 kilométerre vetített fajlagos költségek terén ugyanis a debreceni az egyik leghatékonyabb közlekedési modell ma Magyarországon – mondta köszöntőjében az ITK Holding Zrt vezérigazgatója. Kossa György hangsúlyozta, sikerült a korábbi elavult és magas üzemeltetési költséggel működtethető járműparkot egy csapásra lecserélni, ezzel is hozzájárulva az itt élők életminőségének javításához. Ennek folytatásaként adjuk át az öt, Debrecenben készre szerelt Mercedest – tette hozzá –, amelyekben a helyi dolgozók általi jelentős hozzáadott érték is megjelenik.
Az ITK Holding hamarosan több ezer négyzetméteren bővíti a már meglévő kapacitásait a Határ úti ipari parkban a megrendelések maradéktalan teljesítése érdekében. Kossa Györgytől megtudhattuk azt is, hogy már érkeznek Debrecenbe az alvázak a Mercedes Reform sorozatgyártásához Spanyolországból, így ez a munka is megkezdődik.
Nagy Attila, a DKV Zrt. vezérigazgatója kiemelte, a nagyközönség leghamarabb a közelgő Debrecen Drive-on ismerheti meg a Mercedeseket testközelből. A járműveket június 1-től minden olyan viszonylaton használják majd, ahol csuklós busz közlekednek. Különösen fontos, hogy enyhítsék a reggeli csúcsidő zsúfoltságát, illetve kiszolgálják a közelmúltban felépült gyárakkal megjelenő igényeket.
Papp László, Debrecen polgármestere közölte: hosszú évek csökkenő tendenciája után, 2018-ban nőtt az utasszám a DKV járatain, ami remélhetően trendfordulót jelez, a kapacitások szűkítése helyett azok bővítésére lesz szükség. Annál is inkább, mivel a déli és az északnyugati ipari park összesen 700 hektáros területén mintegy 10 ezren dolgoznak majd, ami a tömegközlekedés szervezése során is kiemelt figyelmet igényel (egyébként a Krones idén összel, a Continental jövőre indítja a termelést).
– A Volvo buszok idén 10 évesek lesznek, 2021-ben pedig lejár a jelenlegi autóbuszos közszolgáltatási szerződés. Ennek a pályáztatását az idei évben el kell indítani, s azzal számolunk, hogy két év múlva megújult járműparkot helyezünk üzembe a szolgáltatókkal. Nemcsak a gazdaságban készülünk léptékváltásra, hanem a közösségi közlekedés terén is, de a részletek nyilvánosságra hozása még nem időszerű – mondta. Hozzátette: bár az úthálózat keresztmetszeti bővítése a kisajátítások költsége miatt nagyon drága, a Debrecen jövőjét 2030-ig meghatározó programban ez is fontossá válik (a folyamat a belvárosi egyirányúsításokkal csomóponti átalakításokkal, körforgalmak építésével már elkezdődött).
Ratalics László
A vonatközlekedés mindkét vágányon szünetel.
Két vidéki banda csapott össze.
Több mint 100 iskola csatlakozott már a programhoz.
A Kréta-rendszerben üzent a szülőknek.
A megbeszélés csupán tájékozódó jellegű volt.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.09.22)