Cívishír
2018.12.12. 15:47
Negyvenesek előnyben, de az újdonság mindenhová elér.
Különleges nap Debrecen életében: december 12-én a helyi Inter Tan-Ker Zrt-nél ünnepélyesen átadták, a rákövetkező nap pedig már forgalomba is áll a cívisvárosi utakon a Debrecenben tervezett és gyártott Mercedes Reform 500 LE típusú autóbusz. A 35 ülőhellyel rendelkező, összesen 91 utas szállítására alkalmas busz eleinte a „negyvenes” járatok (41, 42, 43, 44, 45, 46, 47) útvonalán tűnik fel. A prototípust szinte pontosan egy évvel ezelőtt mutatták be, a jármű pedig azóta az összes szükséges engedélyt és típusbizonyítványt megkapta.
A busz gyártója a Határ úti ipari parkban működő Inter Traction Electrics Kft., a már említett Inter Tan-Ker leányvállalata. Az ITK sokak számára onnan ismerős, hogy a cég a DKV Zrt-vel alkotja a debreceni buszközlekedést 2009 júliusa óta üzemeltető Cívisbusz Konzorciumot.
Ahogy a magyar tulajdonú ITK elnök-vezérigazgatója, Kossa György fogalmazott, nem is tudná érzelemmentesen kifejezni a köszönetét Debrecen vezetése és a DKV felé, annyi támogatást kaptak az elmúlt 10 évben a buszüzemeltetés kapcsán. Ez alapozta meg azt a döntésüket is, hogy érdemes olyan fejlesztéseket hozni a városba, melyek révén Debrecen hírnevét vihetik a nagyvilágban. A cégvezető ezzel arra utalt, hogy az ITK az üzemeltetés után immár a buszgyártásba is belevág, aminek érdekében – előző napi hír – megvásároltak egy 20 hektáros területet a déli ipari parkban, a német Continental épülő gyára mellett. Olyan technikai fejlesztéseket, gyártástechnológiát, gyártáskultúrát szeretnének meghonosítani, amely a reményei szerint idővel ipartörténeti jelentőséget nyer.
A most bemutatott Mercedes Reform 500 LE egy kisszériás gyártás eredménye, miként Kossa György „örömmel és büszkeséggel” kiemelte,
„debreceni emberek által fejlesztett, tervezett és gyártott autóbusz”.
Az elnök-vezérigazgató a közösségi közlekedés terén a DKV-val való együttműködésüket azzal jellemezte, hogy „új utakat mutattak más ilyen európai vállalatoknak”, mint mondta, a „helyi lakosság magas színvonalú, elérhető áron üzemeltetet közlekedési rendszert használhat a mindennapokban”.
– A busz Európában is egyedülálló, olyan technológiai újdonságokat tartalmaz, amelyek nem jellemzők a közutakon futó ilyen járművekre (sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, ráfutásgátlás, wifi, mobiltöltő pontok, újszerű belső design stb). A jármű oldalán a Nagytemplom látható, kifejezve a debreceniséget, továbbá a típus névválasztása („Reform”) a református egyház 500 éves jubileumára emlékeztet – közölte Kossa György, megjegyezve, jelen esetben is a tradíció találkozott a megújulással.
Papp László „nagyon különleges pillanatnak” nevezte annak a bejelentését, hogy Debrecenben gyártott autóbuszok közlekednek majd a cívisváros útjain.
– Néhány évvel ezelőtt nagyon kevesen gondolták volna, hogy Debrecen európai mércével is mérhető járműipari központtá válik
– utalt a sorozatban induló iparági beruházásokra. Mint folytatta, a város az autóbuszgyártásban is komoly pozíciókat tud majd kivívni, ők pedig büszkék az ITK-val való együttműködésre. A polgármester hangsúlyozta: a Mercedes Reform 500 LE teljesítménye minden tekintetben jócskán meghaladja a jelenleg a hajúsági megyeszékhelyen futó Volvók műszaki színvonalát. Majd Papp László a debreceni buszt el is vitte pár körre.
A DKV Zrt. vezérigazgatója megjegyezte, a városi közgyűlés októberi döntése értelmében 2019-től a növekvő utasigények miatt 5 Mercedes Citaróval is bővül a járműpark. A Mercedes alvázra szerelt Reform 500 LE pedig a későbbiekben nem csak az úgynevezett negyvenes járatokon, hanem városszerte fut majd.
A debreceni autóbusz-közlekedést üzemeltető Cívisbusz Konzorcium közszolgáltatási szerződése 2021-ben lejár, de az önkormányzatnak már 2019-től fel kell készülnie arra, milyen igényekkel, feltételekkel írja ki a következő időszakra szóló közbeszerzést. Amennyiben a Cívisbusz újra nyer, s erre azért finoman szólva elég komoly esély van, úgy a most bemutatott Mercedes Reform 500 LE tömegesen is feltűnhet az utakon.Ratalics László
Ottjártunkkor is majdnem összeütközött két autó – videóval.
A tulajdonos érthetően nem dolgozik csak azért, hogy villanyszámlát fizessen.
Péterffy Árpád új szinte emelte a debreceni szívsebészetet.
Tizenhárom virágkocsit láthat a közönség.
Nyilvánvalónak tűnik a fenyegető szándék; nem zárnánk i, hogy az áldozat telefonját akarta elvenni a tettes.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2022.08.17)