Öt járművet az ITK-val történő módosító megállapodás aláírásakor, míg újabb tízet legkésőbb 2014. július elsejéig.
A Cívishír információi szerint legalább fél éve folytat tárgyalásokat a DKV Zrt. konzorciumi partnerével, a debreceni tömegközlekedést biztosító autóbuszok tulajdonosával, az Inter Tan-ker Zrt.-vel arról, hogy módosítsák a jelenleg érvényben lévő járműbérleti szerződést, amelyet még 2009-ben kötöttek a felek. Ennek értelmében 2014-ig 15 szóló autóbuszt vonna ki az ITK a debreceni tömegközlekedésből. DKV-s forrásunk szerint a közlekedési cég az első körben tervezett 5 jármű kivonását a menetrendi teljesítményeik csökkenése, míg a második, immár 10 járműves csökkentést a 2-es villamos projektjével magyarázza. Az első járműkivonást legkésőbb 2013. május elsejéig tervezi végrehajtani a DKV, míg a másodikra reményeik szerint legkésőbb 2014. július elsejéig kerülne sor. A közlekedési vállalat a tervezett kivonásokkal százmilliós megtakarításokat remél, ráadásul - úgy kalkulálnak - így a 2-es villamos megindulása okozta kapacitásfelesleg is megoldódna.
Úgy tudjuk, a DKV az önkormányzatot is tájékoztatta a járműszám tervezett csökkentéséről, de a városházán nem emeltek kifogást. Nagy Attila, a DKV Zrt. vezérigazgatója nemrég a Hajdú-bihari Naplónak is beszélt egy lehetséges járműkivonásról, ezért fordultunk a legilletékesebbhez tájékoztatásért.
Csohány Andrea, a DKV sajtóreferense azon kérdéseinkre, hogy napirenden van-e a járműkivonás, végeztek-e bármiféle számítást erre vonatkozóan a közlekedési cégnél és indokolt-e a kivonás, a következő válasszal szolgált:
Nagy Attila vezérigazgató úr, a buszkivonással kapcsolatos, Hajdú-bihari Naplónak adott interjújában azt hangsúlyozta, hogy csak akkor lehetséges a 14 autóbusz kivonása, ha az nem megy a szolgáltatási színvonal rovására. A 14 autóbusz azonnali, a jelenlegi forgalomból történő kivonása már csak azért sem lehetséges, mert a napi forgalmi csúcsidei VOLVO autóbusz kiadási igényünk 126 darab, és ebben a darabszámban nincs benne a forgalmi és a műszaki tartalék. Az említett interjúban elméleti utalás történt arra, hogy ha a 2-es villamos közlekedése elindul, akkor lehetőség nyílik a műszaki tartalékok megtartása mellett több autóbusz kivonására.
Jelen pillanatban a flottából öt szóló autóbusz kivonására látunk lehetőséget, amely nem befolyásolja a szolgáltatás színvonalát és a csúcsidei menetrendi és a műszaki biztonsági tartalék járművek is rendelkezésre állnak. Költségeink csökkentése érdekében a járművek jelenlegi és jövőbeni, a mindenkori menetrendi teljesítményhez igazított kivonásának lehetőségét vizsgáljuk és természetesen ezzel kapcsolatban egyeztetést folytatunk az ebben érdekelt felekkel.
Ez ellentétes azzal az információnkkal, ami szerint, ha aláírás kerül az ITK-val történő módosított megállapodásra, akkor az Inter Tan-ker akár hamarabb is (de legkésőbb 2014. július 1-ig) kivonhatja a további 10 járművet, mint a 2-es villamos megindulása. Sőt úgy tudjuk, hogy a közlekedési cégnél reálisan számolnak is ezzel a veszéllyel, hiszen (ahogy a 2-es villamos ügye áll most), messze nem biztos, hogy jövőre már utazhatunk rajta. Ráadásul úgy tudjuk, hogy a megállapodás szerint már az első, idén májusi csökkentést követően (a vezérigazgató által emlegetett) napi szükséges járműmennyiség sem lesz biztosítva: információnk szerint a DKV mindössze 37 csuklós és 85 szóló autóbuszt igényelne munkanapokon az ITK-tól, ami 122, és nem 126 busz.
Az ügyben többször kerestük az Inter Tan-ker Zrt.-t is, de ők nem érezték fontosnak, hogy tájékoztatást adjanak a tárgyalások jelenlegi állásáról és a tervezett járműkivonásokról. Információink szerint több feltételt is támasztottak a járműbérleti megállapodás módosításának aláírásáért cserébe.
A Mikepércsi úton már dolgoznak is.
Pénzt fogadtak el.
Nem ez volt az utolsó ellenőrzés.
Kitüntették.
A harag vezérelte.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.05.31)