Rég láttak veszteséget a hajdúszoboszlói fürdőcégnél, de most más idők járnak
221 millió forintos veszteséggel zárta a koronavírus-járvánnyal nehezített 2020-at a Hungarospa Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő és Egészségturisztikai Zrt.; az előző évi mintegy 2,5 millió fős vendégforgalmuk a felére esett, ami az értékesítés nettó árbevételében is tükröződött, hiszen a 2019-es 5,3 milliárdhoz képest „csak” 2,7 milliárd forint realizálódott.
Mindez a részvénytársaság múlt évet taglaló üzleti jelentéséből derül ki, amelyet az idei tervvel együtt nemrég fogadott el Hajdúszoboszló polgármestere (lévén a cég 99 százalékban a város tulajdona). Érdemes hozzátenni, hogy a Hungarospa adózott eredménye 2016 óta mindig 400 millió forint felett volt (sőt, 2002-ig visszamenően egyszer sem zártak ráfizetéssel).
A beszámoló összegzésének lényeges megállapításai, hogy a működés pénzügyi egyensúlya biztosított és az átalakított hitelszerződések (piaci kamatozásúakat váltottak állami támogatásúakra) révén rendelkeznek a visszaesés kezeléséhez szükséges pénzügyi tartalékokkal. Így a Hungarospa történetének második legköltségesebb fejlesztése, a Prémium Zóna megvalósítása sem kétséges (áprilisban elkezdhető a műszaki átadás-átvétel, írta a közösségi oldalán Czeglédi Gyula polgármester).
Ami a 2021-es üzleti tervet illeti, a főszezon bevételeinek tervezése során a cégnél a piacok előző évi ütemnek megfelelő, lassú visszaépülésével számolnak. Összességében 3,9 milliárd forint bevételt irányoztak elő, ami lényegében a 2015-ös évinek felel meg és 30 százalékkal haladja meg a 2020-as esztendőt. Az adózás előtti eredményt tekintve idén is veszteséggel kalkulálnak, ami a számításaik alapján 197 millió forint lehet.
RaL