Hirdetés

Hirdetés

Új politikai szabályokat vezet be a Facebook

civishir.hu

2019.04.29. 14:10

Új politikai szabályokat vezet be a Facebook

Magyarországon is kötelező lesz betartani.

Hirdetés

Hirdetés

A Facebook nem szeretné, ha Európában megismétlődne az, ami a 2016-os amerikai elnökválasztásnál történt, ezért szigorú szabályokat vezet be a politikai hirdetésekre vonatkozóan. Szűk egy hónap múlva, május végén tartják az unióban a 2019-es európai parlamenti választásokat, ahol kiderül, az egyes országokból mely képviselők ülhetnek majd be az EP padsoraiba – írja a hvg. A kampányba azonban nemcsak az egyes pártok szálltak be, az országok EP-választási eredményeit külföldről is igyekeznek befolyásolni valakik.

A Facebook ezért úgy döntött, változtat a politikai hirdetések rendszerén.

Richard Allan, a cég egyik alelnöke nemrég jelentette be, a választások tisztasága érdekében az Európai Unióban minden ilyen hirdetőnek „engedélyt” kell kapniuk ahhoz, hogy hirdethessenek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a politikai csoportoknak különböző dokumentumokat kell benyújtaniuk annak érdekében, hogy ellenőrizzék a „személyazonosságukat”. Emellett technikailag is ellenőrzik majd, hogy valóban az adott országon belülről érkezik-e a leendő politikai hirdetés.

A Facebook az év elején végzett elemzéséből kiderült, a legfőbb veszélyt az jelenti, hogy valaki az EU egy országban létrehoz egy szervezetet, ami aztán egy másik EU-s ország EP-választási eredményét igyekszik hirdetések segítségével befolyásolni. Allan a sajtótájékoztatón megerősítette, azok a csoportok és személyek, akiket korábban kitiltottak az oldalról, továbbra sem térhetnek vissza a Facebookra, még akkor sem, ha valamelyik pártnak hivatalosan kampányolnak.

Mindez azt jelenti, hogy a Facebook az EU mind a 28 tagországában bevezeti az új szabályozást. Allan kiemelte: a Facebookon és az Instagramon is egyértelműen jelölni kell, ha egy hirdetés politikai hirdetés.
FacebookEP-választás

Szóljon hozzá!

Hirdetés

Hirdetés

.