VÉDA: késedelem nélkül átállítják

Ha az útjavítások miatt elrendelt sebességkorlátozások helyszínén túllépjük a megengedett sebességet és VÉDA alatt haladunk át, ne ringassuk magunkat abba a hitben, hogy a műszert a korábbi 90 vagy 130 kilométer/órára kalibrálták, ezért figyelmen kívül hagyhatjuk a 60 vagy 80 kilométer/órában maximalizált korlátozásokat.
A rendőrség a közútkezelő jelzése alapján ugyanis késedelem nélkül átállítja a VÉDA mérési határértékeit, így viszonylag könnyen ugorhat néhány tízezer forintunk.
Ha azonban a munkások levonultak az útról, beszedték a sebességkorlátozást jelző táblákat, a rendőrség ugyanolyan gyorsan állítja vissza a VÉDA korábbi méréshatárait.
Mindezt az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) kommunikációs szolgálata válaszolta a Cívishír kérdésére.
Kíváncsiak voltunk arra is, hogy a VÉDÁ-k mérései alapján mi a tapasztalat, betartják-e a járművezetők a sebességkorlátozásokat. Erre azonban az ORFK nem tudott válaszolni, mert ilyen statisztikát nem vezetnek. Felhívta azonban a figyelmet arra, hogy azok a járművezetők, akik a megengedett sebességhatárt bármilyen okból figyelmen kívül hagyják – legyen szó útjavításról, vagy egyéb okból szükségessé vált sebességkorlátozásról – szankcióra számíthatnak.
Ezekben a hetekben, hónapokban számos helyen javítják, újítják az M3-as, M30-as és M35-ös autópályát. A munkavégzések több helyen VÉDÁ-kal megfigyelt útszakaszokon vannak.
És egy kis VÉDA „kisokos”:
A VÉDA a „Védettség, Ellenőrzés, Dokumentáció, Automatizálás” mozaikszó rövidítése. Ez a rendszer a magyarországi komplex közúti közlekedési ellenőrző rendszer neve, amelyet a rendőrség üzemeltet. A VÉDA rendszer intelligens kamerahálózatból áll, és a következőket képes mérni, rögzíteni, ellenőrizni:
- Sebességmérés (rögzített fix kamerák által, beleértve a szakaszsebesség-mérést is)
- Piros lámpán való áthajtás detektálása
- Záróvonal átlépése
- Kötelező haladási irány megsértése
- Behajtási tilalom megsértése
- Biztonsági öv használatának ellenőrzése
- Mobiltelefon használata vezetés közben
- Kötelező haladási irány betartása
- Forgalmi rendszám automatikus felismerése (ANPR)
- Körözött járművek kiszűrése
A cél a közlekedésbiztonság javítása és a szabályszegések visszaszorítása, nem elsősorban a büntetés, bár ez is következménye lehet a méréseknek.



















