Új szendvicsekkel vár a McDonald's a Debrecen Plazában

Február 17-én kinyitott a felújított McDonald's a Debrecen Plaza emeletén. A jövő étterme program keretében digitális és dizájnváltás is történt, emellett bővült a termékkínálat. A legszembetűnőbb változás a négy elektronikus rendelésfelvevő rendszer (kiosk), aminek segítségével a vásárlók maguk adhatják le rendelésüket. A kiosk használata egyszerű: a vendég a gép előtt állva megérinti a panelen azt a tételt, amit meg szeretne vásárolni; tudja bővíteni a hozzávalókat, vagy el is vehet belőlük. A rendszer felajánlja a menüváltozatokat, megkérdezi, a vásárló kér-e desszertet, vagy szószt a burgonyához.
– Ez egy úgynevezett "made for you”-jelenség. Itt még nem teljesen magunknak állítjuk össze a szendvicset, de sokkal egyszerűbben variálhatjuk benne az összetevőket, mint korábban. Sok időt meg lehet spórolni a kioskokkal, hiszen a hozzávalókat megmutatja a gép, nem kell a kasszásnak felsorolnia – mondta Gombos Zsuzsa üzletvezető. Hozzátette, az új rendelőfelületeknél bankkártyával lehet fizetni, de természetesen hagyományos módon, készpénzzel is ki lehet egyenlíteni a vásárlás ellenértékét. Tehát ha valaki készpénzzel szeretne fizetni, akkor kap egy visszaigazoló nyugtát a géptől, melynek száma megjelenik a kasszások által használt rendelésfelvevő monitoron, és jelzik, melyik pulthoz mehet fizetni a vásárló. A kioskok bevezetésével egyidejűleg megújult a menütábla, ami vizuálisan sokkal jobban áttekinthető lett. Vetíti az árakat, a tévéken lehet nyomon követni a rendeléseket és közben promóciós filmeket láthatunk, ami az alapanyagokat népszerűsíti.
A kioskokkal egy időben bevezették a vendégélmény-menedzser pozíciót. Az ő feladatuk sokkal több, mint hogy segítenek a vásárlóknak az új rendszer kezelésében. A menedzserek a vásárlókkal állnak kapcsolatban, megkérdezik, mennyire tetszenek nekik az újdonságok, mennyire érzi magát megbecsültebbnek, mint máshol, és nyomon követik a rendelések kiadását is. – Feladatuk az is, hogy ha elakadt egy rendelés, utánanézzen, mi ennek az oka, erről pedig tájékoztatja a vásárlót – tudatta az üzletvezető.
Újdonság, hogy bővült a kínálat
A Debrecen Plazában vannak olyan dupla húsos szendvicsek, amiket a másik három helyi étteremben még nem lehet kapni: a Dupla Big Mac, a Dupla Filet-o-Fish és a Dupla McChicken. Lehet rendelni ezeket az üzletben és kiházhozszállítással is. Emellett eddig csak gluténmentes dupla sajtburgerek voltak elérhetők a négy debreceni étteremben, a plázában mostantól gluténmentes verzióban elérhető a McFarm, a McRoyal és a Dupla Sajtos McRoyal is.
Az étterem konyháját is modernizálták, a gépek közel kilencven százalékát lecserélték. Fontos változás még, hogy a megújult üzletben nem készítenek el előre egyetlen szendvicset sem, hanem amikor a vendég kifizeti a rendelését – akár kioskon, akár a kasszapultnál –, akkor kezdik el készíteni az ételt. – Mire a vásárló kézhez kap minden nyugtát, blokkot, addigra nagyjából kész is van a rendelés – közölte Gombos Zsuzsa. Hozzátette, ügyesen szervezték a nyitást, nem okozott problémát a vezetők és a dolgozók képzése sem. A személyzet nagy része fővárosi tréningen tanulta meg az új rendszerrel kapcsolatos feladatokat, az új konyhai folyamatokat; akik pedig Debrecenben tanultak, ők is gyorsan belerázódtak, így gördülékeny volt a nyitás.
A pláza vendégköre inkább fiatalokból tevődik össze, így nem meglepő, hogy az újításokat is zömében a fiatalok részesítik előnyben. A kioskokat 70 százalékban a fiatalabb korosztály használja, de az idősebbek sem zárkóznak el az újdonságtól. Annak köszönhetően, hogy a kasszásnak nem kell felsorolnia a választékot, gyorsabb lett a rendelésfelvételi idő.





























