Megvan a nemzetközi iskola teljes akkreditációja

A Debreceni Nemzetközi Iskola az alsó- és felső tagozata, valamint a középiskolás korosztályos tanulói számára is sikeresen teljesítette az IB (International Baccalaureate) Continuum Iskola státuszának feltételeit. Ezt Papp László, Debrecen polgármestere, Tom McLean iskolaigazgató és Zajta Loránd, IB koordinátor közös sajtótájékoztatón jelentette be június 16-án Pallagon, az oktatási intézményben.
Papp László kijelentette, büszke arra, hogy a négy évvel ezelőtt megnyitott nemzetközi iskolában olyan színvonalú oktatás folyik, amely kivívta a nagy nemzetközi oktatási rendszer elismerését. Elsőként a PYP, azaz a Primary Years Programme (óvoda – 5. osztály), majd a DP, a Diploma Programme (10. osztály – 12. osztály), végül a MYP, a Middle Years Programme (6. osztály – 10 osztály) kapta meg a nemzetközi minősítést. – A város jövőképe apró mozaikokból áll össze, és ebben a nemzetközi iskola az egyik legfontosabb mozaik számomra, és Debrecennek rendkívül fontos ügyet képvisel. Olyan mértékben segíti a városfejlesztést, ami korábban elképzelhetetlen volt – folytatta a városvezető.
Mint fogalmazott, az iskola életre hívása egy jövőbeni vízió jegyében történt. Hittek abban, hogy ez a város jobbra hivatott és nagyon komoly fejlődés előtt áll. Keresték azokat a pontokat, amelyek ezt az ambíciót tudják segíteni. Így jött életre 2015-ben Az Orbán Viktor miniszterelnökkel kötött Modern Városok programban így jött létre a Debreceni Nemzetközi Iskola gondolatát. Megállapodtak a kormánnyal abban, hogy Debrecen olyan jövőt vetít maga elé, amelynek fontos alkotóeleme lesz ez az iskola. – Debrecennek fontos célkitűzése, hogy aki tudásban, képességben és tehetségben alkalmas arra, hogy a nemzetközi iskola diákja legyen, annak ne legyen anyagi akadálya, hogy az iskola tanulójává váljon. Ezért indítottuk azt az ösztöndíjprogramot, amelynek köszönhetően
a következő évtől Debrecen városának már 19 ösztöndíjas diákja lesz a nemzetközi iskolában.
Ebben az évben 188 diák tanul itt, a következő év a diáklétszám növekedését tekintve várakozáson felüli lesz. Új kihívások is megfogalmazódnak, a városnak majd gondoskodnia kell bentlakásos otthon lehetőségeiről. Ennek az előkészítését is el kell kezdeni annak érdekében, hogy a Debreceni Nemzetközi Iskola az ország első teljeskörű akkreditált iskolájaként be tudja tölteni a szerepét – zárta a jövőről szóló gondolataival Papp László.
Tom McLean
Zajta Loránd
Tom McLean az IB-státusz feltételeinek teljesítését az iskola életében fontos mérföldkőnek nevezte, azt a diákok, a szülők és az intézmény dolgozóinak közös sikereként könyvelte el. Köszönetet mondott Debrecen városának az elképzeléséért és a támogatásáért, az iskolavezetésnek a stratégiai iránymutatásért, a szülői munkaközösségnek, akik elég bátrak voltak ahhoz, hogy rábízták gyermekeiket egy új oktatási rendszerre, a tanárikarnak és adminisztrációs csapatnak, hogy fáradhatatlanul dolgoztak az oktatásért, annak körülményeinek kialakításáért, és végül a diákjaiknak, akik képességeiknek megfelelően tanulnak. A Debreceni Nemzetközi Iskola azért válhatott Magyarország első IB-kompatibilis iskolájává, mivel minden egyes munkatársa kitartó erőfeszítést tett és csapatként dolgozott a célért. Az iskola létszáma rendkívül gyorsan növekszik, ami fel fogja erősíteni az IB-tanítás pozitív hatásait.
Zajta Lorándtól megtudtuk, az IB biztosítja, hogy a tanulás vonzó, kihívást jelentő, és egyben mélyreható legyen. Lehetővé teszi, hogy a Debreceni Nemzetközi Iskola középpontjában a tanuló és a tanulás álljon. Az iskola diákjai felfedezik és érdeklődnek az őket körülvevő világ iránt annak érdekében, hogy tudásukat valós élethelyzetekben tudják alkalmazni. A tanulóik kockázatoktól nem mentes célokat tűznek ki maguk elé, mindezt biztonságos, támogató és differenciált tanulmányi környezetben valósíthatják meg. Az IB még jobban összekovácsolja az iskolai közösséget azáltal, hogy a diákokat olyan oktatási légkör veszi körül, ami nem pusztán elismeri, hanem kifejezetten ünnepli a kulturális és nyelvi sokszínűséget, a különböző nézőpontokat, érdeklődéseket és képességeket is.





