Iszik a magyar, mint a gödény

Az ásványvíz piacon még nem érezhető a hőség hatása, de a gyártók felkészültek a növekvő kereslet kielégítésére - mondták az ágazat piaci szereplői és szakértői. Balog Zoltán, a több mint egymilliárd literes magyarországi ásványvízpiacon jelenlétét tavaly százötvenmillió literre, több mint kétszeresére növelő Magyarvíz Ásványvíz Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta: hőségriadó esetén mindig azonnal dupla rendeléseket adnak le a kereskedők, hogy ne fogyjanak ki a készletekből a megnövekedett fogyasztás következtében.
A kereskedelmi igazgató rámutatott: idén már ötvenmillió liter vizet adtak el, pedig még csak most kezdődik a szezon. Egyelőre kapacitáskorlátok is útját állják a növekedésnek, de jövőre már dupla palackozó soruk lesz egy elkezdődő beruházásnak köszönhetően - hívta fel a figyelmet Balog Zoltán. A Magyarvíz Ásványvíz Kft. főként sajátmárkás, olcsóbb árfekvésű vizeket palackoz, a Primavera az egyetlen brand terméke. A cég beszállítója például a Penny-nek, az Aro-nak, a Tesco-nak, a Reál Hungáriának.
Bikfalvi Zoltánné, a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács titkára elmondta: a második negyedévi adatokat jelenleg gyűjtik. Az első negyedévben körülbelül ugyanannyi ásványvíz fogyott, mint az előző év azonos időszakában: összesen kétszázhuszonötmillió liter vizet palackoztak. Ennek kilencvenhárom százaléka volt az ásványvíz, hat százaléka forrásvíz, a fennmaradó rész egyéb (például ízesített, dúsított) kategóriába tartozott.
Az összes ásványvíz ötvenhat százaléka volt szénsavas, hat százaléka enyhén szénsavas és harmincnyolc százaléka szénsavmentes. 2009-ben összesen 1.100 millió liter ásványvizet palackoztak, az egy főre jutó fogyasztás pedig éves szinten száztíz liter volt.
MTI


















