A két ünnep közt csak a debreceni kormányablak lesz nyitva

A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt korlátozott nyitva tartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket, Hajdú-Bihar vármegyében a Debrecen, Piac u. 42-48. szám alatti kormányablak tart nyitva ebben az időszakban.
Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket – hívja fel a figyelmet a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal. Mint írják: ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartási időről. A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség 9-14 óra között:
Személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;
- Lakcímügyintézés;
- Ügyfélkapu regisztráció;
- NEK-regisztráció;
- Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése;
- TAJ-kártya másolat kiadása.
- Rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.
Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9-14 óra között lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu és NEK-regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére. Az online beérkezett kérelmek (például vezetőiengedély-hosszabbítás, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik. A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele. A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.





























