110 milliárdot költöttünk kínai csecsebecsékre
2024-ben a Temu több mint 9 millió teljesített megrendelést hozott mintegy 110 milliárd forintos forgalommal, az aktív vásárlói bázis novemberre elérte az 1,8 millió főt Magyarországon – írja a Forbes a PwC Magyarország Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásának friss adatai alapján.
Még úgy is csúcson végzett a kínai filléres óriás, hogy 2024 végén veszített lendületéből, ebben a PwC szerint az emelkedő árak és a romló árfolyam is szerepet játszott. Ugyanakkor, mint a kutatás is írja, „agresszív marketingkampányával” a Temu bevonzotta a vásárlókat, egész évben növelte a vásárlási gyakoriságukat, a továbbra is kedvező árakkal pedig „ugyanakkora költségkeretből több terméket kínált, ami tovább fokozta a vásárlási aktivitást”.
Összességében 2024-ben mintegy 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el a teljes magyar e-kereskedelmi piac. Ennek csaknem ötöde – 17 százalék, körülbelül 330 milliárd forint – már import, vagyis a belföldi és EU-s kereskedőkön kívüli forgalom (mintegy 1600 milliárd forint). Az importba tartozik a Temu is, a kínai piactér a legnagyobb vásárlótáborral és rendelésszámmal bír nálunk.