Papp László hálás a debrecenieknek. A közlekedési megpróbáltatások folytatódnak!
Nagyobb baleset, mi több szinte koccanás nélkül vészelte át Debrecen a belváros közlekedési rendjének átalakítását, amiért köszönet jár a városlakóknak, közülük is az autóval közlekedőknek – fogalmazott Papp László a csütörtöki sajtótájékoztatóján, amikor az eddig megvalósult fejlesztésekről adott számot, majd a jövőbe tekintett.
A polgármester maga is autós ember lévén folyamatosan teszteli a belváros új forgalmi rendjét, mégpedig a reggeli és a délutáni csúcsban egyaránt, és a tapasztalatait egy szóban összegezte:
változó.
Hangsúlyozta: az egyirányúsítás majd a lámpák összehangolásával nyeri el az értelmét, a közlekedési szakemberek azt majd a forgalomnak megfelelően állítják be, ehhez pedig idő kell: legalább két hét.
Érzékeltetésül: eddig több mint ezer KRESZ-táblát helyeztek ki, 4800 négyzetméternyi fehér és fele ennyi sárga csíkot húztak!
Ennek kapcsán szóba került a híressé vált debreceni BUZS-sáv. Papp László viccesen megjegyezte, hogy legalább végre sikerült elérni az országos sajtó ingerküszöbét.
Annak azonban már fele sem tréfa, hogy debreceni megpróbáltatások folytatódnak, hiszen az Új Főnix-tervben meghirdetett nagy debreceni közlekedésfejlesztési „hadműveletnek” még a felénél sem tartunk. A tavasszal bejelentett programban 53 közlekedési csomópont átépítése szerepelt, amiből eddig 23 valósult meg. A türelemből tehát jutnia kell 2018-ra is, az utóbbi két évtizedben drasztikusan megnövekedett autós forgalmat a város az átfogó közlekedés-fejlesztés nélkül nem bírja el, ehhez nem férhet kétség.
Papp László több zöldhullámot ígért, áthangolják – többek között – a 4-es, a 47-es és a 33-as utak városi szakaszain a közlekedési lámpákat. A bicikliseknek is jó hírrel szolgált: 2018 első felében kerékpársávot kap a Csapó utca!
BeA