Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kell-e nekünk éjszakai tömegközlekedés?

| 2010. 11. 03. | 11:42:19
Debrecen – Nyilván nem arról van szó, hogy kétpercenként csattogjanak a villamosok, vonyítsanak a trolik és dübörögjenek a buszok a minipolis sötét, kihalt utcáin, keresve az éjszakában kóricálókat.
Kell-e nekünk éjszakai tömegközlekedés?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Közösségi portálokon, az utcákon, az otthonokban is téma: a fejlődés közepette nem kellene-e egy-két éjszakai villamos- és buszjáratot beüzemelni a kies Debrecenben. A helyzet ugye az, hogy aki este 11 után végez a koncerttel, mozival, a színházzal, a kocsmával, a meccsnézéssel, a feleséggel, a szeretővel vagy esetlegesen a munkával, és éppen nem személygépjárművel üzemelteti az életét, az vagy borsos áron hazataxizik (igen kevesen tehetik meg), vagy sétálgat a mínusz X fokban 2-3-5 kilométert, és anyázza a falut, ahol él.

Kijelenthető persze, hogy rendes ember este 11 után már otthon húzza a lóbőrt és/vagy alussza az igazak álmát, ám ne legyünk primitíven kisstílűek: nem feltétlenül az ördögtől való az a polgártárs, akinek mondjuk éjfélkor valami dolga akad a cityben. A kérdés inkább az, hogy megérné-e városállamunknak anyagi áldozatot hozni azért, hogy éjszaka is legyen valamiféle tömegközlekedés Cívisben.

Nyilván nem arról van szó, hogy kétpercenként csattogjanak a villamosok, vonyítsanak a trolik és dübörögjenek a buszok a minipolis kihalt utcáin, ám az talán nem elvetélt elképzelés, hogy például drága villamosaink (vagy 31-eseink) közül egy példány csapjon egy teljes kört éjfélkor, egykor, kettőkor, háromkor és négykor (5.30-kor amúgy is rajt van mindennap). Ez ugye öt tramvaj-utat jelentene, egy vezetőt, és esetleg egy fakabátot, hogy az ittas egyének ne szegjék meg a közrendet. Annyira sokba mindez nem kerülne (persze minden viszonylagos), a debreceni szolgáltatási kultúrát viszont megdobná vagy 120 százalékkal, és még a DKV is szerezne egy jó pontot, ami magunk között szólva rá is férne.

Senki ne legyintsen, vagy legalábbis gondolkozzon egy kicsit előtte: nyilvánvalóan nem ez a legégetőbb probléma a város életében, ám az úgynevezett közérzetjavító intézkedések csodákat tudnak művelni egy üveges tekintetű közösséggel. Persze, tudjuk, csodák nincsenek. De azért már az is sokat segíthetne, ha megkérdeznék: kell ez nektek, emberek?

Tóth Csaba Zsolt

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
A lakótelepen csaptak le a debreceni drogdílerre
A lakótelepen csaptak le a debreceni drogdílerre
A 43 éves férfinak esélye sem volt a menekülésre.
Hirdetés
Hirdetés
Iskolai botrány Nyírmeggyesen: kirúgták a tanítót
Iskolai botrány Nyírmeggyesen: kirúgták a tanítót
Semmi sem indokolhatja a gyermekek megalázását - így az államtitkárság.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Kínába mennek a debreceni városvezetők
Szerződéseket írnak alá.
Kétszázmilliós kérdés a debreceni közgyűlésen, ahol új vezetőt is választottak
Politikai pályafutása legtanulságosabb öt évének nevezte Papp László a most záruló ciklust.
2025 végéig fizetnek a Hajdú tanyáért
Utána ingyen használhatja a felfuttatott hajdúböszörményi telepet a szakképzési centrum.
Életműdíjat kapott Dr. Ábrahám László
Szívügye a jövő mérnökeinek támogatása.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Megnyílt a 13. Zamat Fesztivál
Megnyílt a 13. Zamat Fesztivál
4000 négyzetméteres rendezvénysátor várja idén is a gasztronómia szerelmeseit és a bulizni vágyókat az ősz legnagyobb gasztroeseményén a cívisvárosban.
Westernhangulat a Zamat Fesztiválon a Marnevall jóvoltából
Westernhangulat a Zamat Fesztiválon a Marnevall jóvoltából
A gasztronómia és a zene szerelmeseinek idén is felejthetetlen élményt ígér a Debreceni Zamat Fesztivál.
Civis Honoris Causa címet kapott Bogsch Erik
Civis Honoris Causa címet kapott Bogsch Erik
A debreceni biotechnológiai üzem a jövő szempontjából a Richter számára a legfontosabb terület.
Miért szükséges a fugázás?
Miért szükséges a fugázás?
Milyen funkciója van ennek az anyagnak?
Hirdetés