Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ferrari-blama: három motor adta meg magát egy versenyen

| 2010. 04. 06. | 10:44:26
Fernando Alonso motorhiba miatt búcsúzott a Maláj GP utolsó előtti körében, ami önmagában elég nagy (és látványos) pofon az olaszoknak. A helyzet azonban még aggasztóbb.
Ferrari-blama: három motor adta meg magát egy versenyen
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Ferrerai kapcsán még számításba kell venni, hogy a spanyolon kívül mindkét Sauber-Ferrari is motorhiba miatt kényszerült a verseny feladására – tudósít a Száguldó Cirkusz blogja. Sőt, Pedro de la Rosa el sem kezdhette a futamot…

A spanyol épphogy kihajtott a depóból a pályára, hogy a kör végén felálljon a C29-essel a rajtrácsra, a harmadik kanyarban megállt a Sauber-Ferrari. Csapattársa, az ígéretes pozícióból rajtoló Kobajasi Kamui verseny sem tartott sokáig: a motor (illetve, az ahhoz kapcsolódó pneumatikus rendszer) már a kilencedik körben felmondta a szolgálatot.

Alonso a verseny után a spanyol azt mondta, hogy élete legnehezebb versenyén van túl.
„A rajttól kezdve rosszul mentek a dolgok” – nyilatkozta a Ferrari pilótája a La Sexta televízió riporterének. „A felvezető körben tönkrement a váltóm, nem tudtam használni a kuplungot az egész versenyen, ezért bizarr módon kellett fékeznem a kanyarok előtt. Leváltottam egyesbe, aztán erős gázfröccsöket adtam, hogy [a váltóelektronika] a megfelelő fokozatba kapcsoljon. Vezetés szempontjából talán életem legkeményebb versenye volt, minden kanyarban improvizálnom kellett. Még így is képesek lettünk volna elcsípni néhány pontot, amit azonban a végén a motor hibája megakadályozott” – elemezte sanyarú helyzetét a kétszeres világbajnok.

Alonso idei első kiesése miatt elvesztette a vb-pontverseny vezetését. Jelenleg a második helyen áll, két ponttal lemaradva Felipe Massától, és holtversenyben a sepangi győztes Sebastian Vettellel.

A Sauber helyzete egyébként emlékeztet a 2002-es szituációra. Peter Sauber akkor is Maranellóból lízingelte az erőforrásokat, és miközben a Schumacher halomra nyerte magát a gyári Ferrarival, a Sauber az első szezonfélben nyolc motorhibát regisztrált.

Forrás: blog.szaguldocirkusz.hu

grafika: f1hirek.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
A lakótelepen csaptak le a debreceni drogdílerre
A lakótelepen csaptak le a debreceni drogdílerre
A 43 éves férfinak esélye sem volt a menekülésre.
Hirdetés
Hirdetés
Iskolai botrány Nyírmeggyesen: kirúgták a tanítót
Iskolai botrány Nyírmeggyesen: kirúgták a tanítót
Semmi sem indokolhatja a gyermekek megalázását - így az államtitkárság.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Kínába mennek a debreceni városvezetők
Szerződéseket írnak alá.
Kétszázmilliós kérdés a debreceni közgyűlésen, ahol új vezetőt is választottak
Politikai pályafutása legtanulságosabb öt évének nevezte Papp László a most záruló ciklust.
2025 végéig fizetnek a Hajdú tanyáért
Utána ingyen használhatja a felfuttatott hajdúböszörményi telepet a szakképzési centrum.
Életműdíjat kapott Dr. Ábrahám László
Szívügye a jövő mérnökeinek támogatása.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Megnyílt a 13. Zamat Fesztivál
Megnyílt a 13. Zamat Fesztivál
4000 négyzetméteres rendezvénysátor várja idén is a gasztronómia szerelmeseit és a bulizni vágyókat az ősz legnagyobb gasztroeseményén a cívisvárosban.
Westernhangulat a Zamat Fesztiválon a Marnevall jóvoltából
Westernhangulat a Zamat Fesztiválon a Marnevall jóvoltából
A gasztronómia és a zene szerelmeseinek idén is felejthetetlen élményt ígér a Debreceni Zamat Fesztivál.
Civis Honoris Causa címet kapott Bogsch Erik
Civis Honoris Causa címet kapott Bogsch Erik
A debreceni biotechnológiai üzem a jövő szempontjából a Richter számára a legfontosabb terület.
Miért szükséges a fugázás?
Miért szükséges a fugázás?
Milyen funkciója van ennek az anyagnak?
Hirdetés