Wizz Air: a probléma átfogó, túlmutat a légitársaság hatáskörén
Az elmúlt hetek időjárási viszontagságai és résidő-problémái a teljes európai légi közlekedésre hatással voltak, és ezzel a Wizz Air működését is megnehezítették – írja július 13-i közleményében a társaság. Kitértek rá, az elmúlt hetekben tapasztalható – minden Európában működő légitársaságot érintő – késések és járattörlések rengeteg nyaralni vágyó számára okoztak kellemetlenséget. Mivel maga a probléma átfogó, ezért messze túlmutat a légitársaság hatáskörén. Így annak ellenére, hogy a Wizz Air megfelelően felkészült a szezonra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, az időjárás, valamint a magyar és a nemzetközi légiforgalmi irányítási rendszerek kapacitáshiánya miatt sajnos elkerülhetetlenek a késések. A légitársaság ennek ellenére mindent megtesz annak érdekében, hogy az ebből keletkezett kellemetlenségeket enyhítse.
A Wizz Air ahogy mindig, most is SMS-ben és e-mailben tájékoztatja minden esetben az esetleges menetrendváltozásról azokat az utasait, akik közvetlenül a légitársaságnál foglalták jegyüket.
Azokat, akik a Wizz Air weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül vásárolják meg a repülőjegyüket, az itt megadott elérhetőségeken közvetlenül tudja tájékoztatni a légitársaság a járataikkal kapcsolatos információkról, valamint ezen utasok a fenti felületeken, szükség esetén közvetlenül el tudják intézni járatukkal kapcsolatos módosításokat. Azok azonban, akik nem közvetlenül ezeken a felületeken vásárolták meg jegyüket, az utazási irodához, az online jegyközvetítő oldalhoz vagy a vásárlást intéző egyéb közvetítőhöz kell információért forduljanak.
Ésszerű mértékig megtéríti
Abban az esetben, ha a késés miatt a légitársaság kénytelen átütemezni másik napra a járat indulását, a fent említett módon megadott elérhetőségeken erről az előírásoknak megfelelően, időben tájékoztatja a WIZZ az utasokat. Ilyenkor azt is jelzi a légitársaság, hogy az erre igényt tartók hol kérhetnek segítséget a szálláshoz és a transzferhez. Azok számára, akik maguk gondoskodnak a szállásról és a reptérre való kijutásról, az ügyfélszolgálat számára online benyújtott számlamásolatok ellenében, ésszerű mértékig megtéríti az extra költségeket a Wizz Air.
Tekintettel arra, hogy a jelenlegi helyzet minden légitársaságot érint, a szállodai kapacitások Európa-szerte korlátozottak lehetnek, így előfordulhat, hogy az utasok által elvártnál lassabban, vagy nem egyszerre jutnak szállodai szobához az érintettek, sőt az is előfordulhat, hogy a repülőtértől eltérő irányban kapnak szállást az érintett utasok. A korábban a sajtóban felröppent hamis információkkal szemben az utasok elhelyezése során a légitársaság soha nem különíti el utasait nemek vagy más jellemzők szerint, de bizonyos utasokat, például kisgyermekkel utazókat, várandósokat, időseket, mozgáskorlátozottakat kiemelt figyelemmel kezeli, és számukra elsőbbséget biztosít.
A Wizz Air mindent megtesz annak érdekében, hogy vis maior esetén is biztosítsa az utasok kiutazását vagy éppen hazaérkezését. Így történt ez a debreceni reptér a héten bejelentett lezárásakor is, amelyet a repülőtér a futópálya extrém hőmérséklet miatti meghibásodása miatt volt kénytelen megtenni.
A Wizz Air munkatársai az ilyenkor jellemző járattörlés helyett emberfeletti erőfeszítések árán gondoskodtak arról, hogy az utasok eljussanak jól megérdemelt nyaralásuk helyszínére. A légitársaság áthelyezte az érintett járatokat a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, és buszokkal gondoskodik a Budapest és Debrecen közötti transzferről is.
– Minden kollégámmal együtt azon dolgozunk, hogy utasaink még a magyar és nemzetközi légi irányításban tapasztalható korlátos kapacitások ellenére is időben és kényelmesen eljussanak úti céljukra. Pilótáink, légiutas-kísérőink és a háttérben dolgozó kollégáink ezen a nyáron is felkészülten várják utasainkat, és mindent megtesznek azért, hogy maradandó élmény legyen idén is az utazás – mondta Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője.