Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nem fogadják el a Debrecen–Mátészalka vonal bénaságát

| 2018. 03. 05. | 19:15:00
Seszták Miklós fejlesztési minisztert is igyekeznek rávenni a döntés megváltoztatására.
Nem fogadják el a Debrecen–Mátészalka vonal bénaságát
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kétezer internetes aláírás összegyűjtését tűzte ki célként a Debrecen–Mátészalka vasútvonal korszerűsítése érdekében az aHang nevű portál.

A kezdeményezés a Mátészalkaleaks csoport nevű helyi erőtől indult, mint fogalmaznak, a 78 kilométeres távolságon a jelenlegi menetidő legkevesebb 105 perc, vagyis az átlagsebesség elkeserítő, mindössze 45 kilométer per óra. Ez önmagában is dühítő, hátha még hozzátesszük, hogy 20 évvel ezelőtt ezen a vonalon egyes járatok 75 perc alatt megtették a távolságot. Ma ehhez fél órával több kell…

Munkásokat vihetne Debrecenbe

A mátészalkai, fehérgyarmati, csengeri és nyírbátori járás 107 településén mintegy 150 ezren élnek, a munkanélküliség ezen a vidéken jóval magasabb, mint az ország iparosultabb részein. Ezért is volna különösen fontos, hogy a nyírségiek számára elérhetőbbé váljon a több nagy nemzetközi vállalat által gyárlétesítésre- és bővítésre kiszemelt Debrecen, ahol viszont éppen a munkaerőhiány okoz egyre komolyabb gondokat.

 

A Mátészalka-Debrecen vasútvonalat évente 825 ezer alkalommal veszik igénybe állampolgárok, akiknek 24 állandó sebességkorlátozással szemben kell türelemmel lenniük. Ezen a 110-es számú vonalon található a 13-13 ezres Hajdúsámson és Nyírbátor, a 8 ezres Nyíradony, valamint a végpont, Mátészalka, 16 ezres kisváros. A kormány a 2016-os Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) részeként – mintegy 30 milliárd forintnyi uniós pénzből – két ütemben korszerűsítette volna a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által a vonalat, de tavaly visszavonták a döntést. 

A Mátészalkaleaks csoport azt szeretné elérni, hogy mégis történjen meg a korszerűsítés, a vonatok pedig ezáltal 80, esetleg 100 kilométeres sebességgel haladhassanak. Azt is szeretnék, hogy ne erre a vidékre kerüljenek a MÁV leglepukkantabb személyvonati szerelményei. Az aHang ezért a Nemzeti Fejlesztési Miniszterium vezetőit (Seszták Miklós minisztert is beleértve), a MÁV-ot és Tasó László (Fidesz–KDNP) országgyűlési képviselőt is bombázza az aláírásokkal, amelyekből március elejéig mintegy 900 gyűlt össze.

RaL

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Fidesz: Magyarország a leghatározottabban kiáll Izrael mellett
Fidesz: Magyarország a leghatározottabban kiáll Izrael mellett
Egy éve követte el a Hamász a brutális terrortámadását.
Hirdetés
Hirdetés
A jó viszony jegyében kisegíti a Dunaújvárost a DVSC
A jó viszony jegyében kisegíti a Dunaújvárost a DVSC
A debreceniek kölcsönadják az egyik kapusukat.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Esélyteremtő Program: a szakképzésben dolgozókat is ösztönzik
Ma már az általános iskola után a legtöbben a technikumokat választják.
Egy év alatt több mint a harmadával nőtt a végrehajtások száma
Jámbor András közérdekű adatigénylésben kérte ki az adatokat.
Orbán Viktor a kiegészítő vámról: óriási csapás
A miniszterelnök szerint Németország és az európai ipar már nem képes meggyőzni a bizottságot.
Volánbusz: ősz végétől minden járművön lehet kártyával fizetni
Elérhetővé válik az elektronikus jegy- és bérletváltás.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Világszínvonalú cirkuszélmény Debrecenben Richter Flóriántól
Világszínvonalú cirkuszélmény Debrecenben Richter Flóriántól
Szétnyílt halálgömbben a motorosok, no meg temérdek állatprodukció az előadáson.
Micsoda szerencse! 10 éves a Grand Casino
Micsoda szerencse! 10 éves a Grand Casino
Ünnepeljen velünk Debrecenben! Ezúttal az ünnepelt hozza az ajándékot.
Világsztárokkal érkezik a Rallycafé őszi lapszáma
Világsztárokkal érkezik a Rallycafé őszi lapszáma
Az október végi Zemplén Rallyn dől el a 2024-es abszolút magyar ralibajnoki cím.
Hirdetés