Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nem fogadják el a Debrecen–Mátészalka vonal bénaságát

| 2018. 03. 05. | 19:15:00
Seszták Miklós fejlesztési minisztert is igyekeznek rávenni a döntés megváltoztatására.
Nem fogadják el a Debrecen–Mátészalka vonal bénaságát
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kétezer internetes aláírás összegyűjtését tűzte ki célként a Debrecen–Mátészalka vasútvonal korszerűsítése érdekében az aHang nevű portál.

A kezdeményezés a Mátészalkaleaks csoport nevű helyi erőtől indult, mint fogalmaznak, a 78 kilométeres távolságon a jelenlegi menetidő legkevesebb 105 perc, vagyis az átlagsebesség elkeserítő, mindössze 45 kilométer per óra. Ez önmagában is dühítő, hátha még hozzátesszük, hogy 20 évvel ezelőtt ezen a vonalon egyes járatok 75 perc alatt megtették a távolságot. Ma ehhez fél órával több kell…

Munkásokat vihetne Debrecenbe

A mátészalkai, fehérgyarmati, csengeri és nyírbátori járás 107 településén mintegy 150 ezren élnek, a munkanélküliség ezen a vidéken jóval magasabb, mint az ország iparosultabb részein. Ezért is volna különösen fontos, hogy a nyírségiek számára elérhetőbbé váljon a több nagy nemzetközi vállalat által gyárlétesítésre- és bővítésre kiszemelt Debrecen, ahol viszont éppen a munkaerőhiány okoz egyre komolyabb gondokat.

 

A Mátészalka-Debrecen vasútvonalat évente 825 ezer alkalommal veszik igénybe állampolgárok, akiknek 24 állandó sebességkorlátozással szemben kell türelemmel lenniük. Ezen a 110-es számú vonalon található a 13-13 ezres Hajdúsámson és Nyírbátor, a 8 ezres Nyíradony, valamint a végpont, Mátészalka, 16 ezres kisváros. A kormány a 2016-os Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) részeként – mintegy 30 milliárd forintnyi uniós pénzből – két ütemben korszerűsítette volna a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által a vonalat, de tavaly visszavonták a döntést. 

A Mátészalkaleaks csoport azt szeretné elérni, hogy mégis történjen meg a korszerűsítés, a vonatok pedig ezáltal 80, esetleg 100 kilométeres sebességgel haladhassanak. Azt is szeretnék, hogy ne erre a vidékre kerüljenek a MÁV leglepukkantabb személyvonati szerelményei. Az aHang ezért a Nemzeti Fejlesztési Miniszterium vezetőit (Seszták Miklós minisztert is beleértve), a MÁV-ot és Tasó László (Fidesz–KDNP) országgyűlési képviselőt is bombázza az aláírásokkal, amelyekből március elejéig mintegy 900 gyűlt össze.

RaL

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
A szoboszlói teniszező megnyerte a hamburgi tornát
A szoboszlói teniszező megnyerte a hamburgi tornát
Bondár Anna a nem hivatalos élő WTA-világranglistán a 78. helyre jött fel.
Hirdetés
Hirdetés
Negatív rekord: rengeteget késnek az InterCity-k
Negatív rekord: rengeteget késnek az InterCity-k
Idén júliusban a feláras vonatok mindössze 36,38 százaléka volt pontos.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Maradt egy-két lezárás a debreceni felüljárón
A csatornaszemek és az aknafedők bosszankodásra adhatnak okot.
Sörözés a debreceni teraszokon – mondhatják, hogy gyorsan idd meg?
Fokozott ellenőrzések és eltérő nyitvatartási idők a belvárosban.
Kiderült, mennyiért vették meg a debreceni „Napló-székházat”
Önkormányzati cég a vevő, a szerkesztőség már elköltözött.
Több mint százmillióból vásárol vízmonitoring eszközöket Debrecen
A Környezeti Ellenőrző Rendszer (KER) célja a természeti értékeink megőrzése, a debreceniek jóllétének és biztonságának szolgálata.
Harmincöt parkolóhely épül Balmazújvároson
Kivitelezői csoport nyerte a közbeszerzést.
Hirdetés
Hirdetés