Most már teljes a lefedettség

A szentesi objektum megépítését a Magyar Aszfalt Kft. nyerte el. A beruházáshoz a szaktárca 60 millió forintot biztosított, a város 15 millió forintot és a területet adta az építkezéshez, de hozzájárultak a környező települések is. Eddig hat légimentő bázis üzemelt Magyarországon: Budaörsön, Miskolcon, Pécsett, Debrecenben, Sármelléken és Balatonfüreden. Utóbbi az országban az egyetlen, ahol együtt található meg a földi- és légimentő-járművekkel felszerelt eszközpark.
December végétől – az ideiglenes szolnoki központ helyett – már innen látják el a dél-alföldi régió helikopteres mentési feladatait. A légimentők 2004 februárjában kerültek padlóra, a kormány ugyanis harmadával csökkentette működési költségüket. Ezt követően öt hónapra teljesen leállt a mentés a Dél-Alföldön.
A régióból Szeged, Szentes és Kiskunfélegyháza is pályázott a légibázisra. A mentőszolgálat először Szentes mellett tette le a voksát, majd 2007 áprilisában visszavonva korábbi döntésüket Szeged pályázatát fogadták el. A szakemberek a döntést erősen bírálták, mondván a Szegedről felszálló mentőhelikopter bevetési körének ötven százaléka Szerbia és Románia területére esne. Az Egészségügyi Minisztérium elfogadta az érveket, így augusztus végén Szentesen kezdődhetett el a bázis építése.
















