Felveszik a harcot az online gyűlölködés ellen

A Disney Csatorna és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat – a magyarországi Safer Internet Program (SIP) konzorciumának vezetője - elindította az országos Add Friend kampányt, melynek célja, hogy felhívja a fiatalok figyelmét a gyűlölködés negatív következményeire és bátorítsa őket a nem megfelelő online viselkedés határozott elutasítására.
„Tapasztalataink szerint a szülők nem figyelnek eléggé a virtuális világban zajló eseményekre. Meg vannak győződve arról, hogy az internetezésre használt eszközök kikapcsolásával az összes negatív online tapasztalat is kizárható, és így a gyerekek nem érintettek érzelmileg, ám ez nyilvánvalóan nem igaz. Az online zaklatásnak komoly lelki következményei lehetnek, és negatívan befolyásolhatja az iskolai teljesítményt és a szociális kapcsolatokat is. A gyerekeknek nagyon óvatosnak kell lenniük online környezetben, és megfelelően fel kell dolgozniuk az összes negatív érzelmet. A fiatalokban tudatosítani kell, hogy mindenkinek egy emberként kell elutasítania a gyűlölködést, illetve segíteni kell az online zaklatás áldozataivá vált gyerekeket és a környezetükben lévő szülőket, tanárokat és idősebb testvéreket.”
– mondta Horváth Vanda, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat sajtófőnöke az Add Friend kampányról.
Az Add Friend kampány központi eleme egy reklámfilm, amely 2015. április 8-tól a Disney Csatornán és az interneten látható. A kampány fontos részét képezik továbbá azok az iskolai előadások, melyek során a gyerekek a többi internethasználóval szemben tanúsítandó helyes viselkedésről tanulhatnak. A kampányt egy verseny is kíséri: arra buzdítják a fiatalokat, hogy írjanak dalszöveget arról, hogyan kell felelősen viselkedni online környezetben. A fődíjas dalszöveget egy népszerű hazai előadó zenésíti meg.

















