Facebook-hirdetések kisvállalkozásoknak: Hogyan kezdjünk hozzá?

Sokan úgy érzik, hogy a Facebook-kampányaik csak viszik a pénzt, és nem boldogulnak a hirdetéssorozatok beállításaival. A hatékony hirdetések létrehozásához érdemes tisztában lenni a Facebook hirdetések alapjaival. Ebben fog segítséget nyújtani a kisvállalkozások számára ez a cikk!
A Facebook hirdetések alapjai
A legtöbb kisvállalkozás tisztában van mennyi előnnyel jár, ha a Facebookon hirdet, azonban ehhez ismerniük kell a Facebook hirdetések struktúráját. Ez azért fontos, mert csak így lehet jól felépíteni a kampányokat, ami átlátható lesz a célközönség számára. Egy biztos, egy jól strukturált kampány jobban fog teljesíteni. A kampányok több hirdetéssorozatot tartalmazhatnak, egy hirdetéssorozat több hirdetésből is állhat.
A Facebook kampányok 3 fő szintje:
- Kampány (Campaign)
- Hirdetéssorozat (AdSet)
- Hirdetés (Ad)
Hozd létre hirdetési fiókod
Legelső lépésként létre kell hoznod a saját hirdetési fiókodat, hiszen ezen keresztül fogod tudni menedzselni az összes hirdetésedet. Ehhez a Facebook saját hirdetéskezelője áll a rendelkezésedre, amit erre a célra fejlesztettek ki. Arra mindenképpen ajánlott odafigyelni, hogy állítsd be az időzónát és a pénznemet, ugyanis erre később már nem lesz lehetőséged.
Telepítened kell a Facebook Pixelt!
A Facebook Pixel egy követőkód, amely segít a Facebook rendszerének a legpontosabban meghatározni a hirdetések teljesítményét. A Pixelt a weboldal forráskódjában kell elhelyezni.
Facebook hirdetési kampány beállításai
Miután létrehoztad a hirdetési fiókod, túl vagy a Facebook Pixel telepítésén, jöhet az első Facebook hirdetés létrehozása. Ehhez pedig a következőkre lesz szükséged:
Határozd meg a kampány célját!
A Facebook hirdetések elsődleges céljai között szerepel a vevőszerzés, brandépítés, és a leadgenerálás. A lényeg, hogy minden egyes kampány indítása előtt határozd meg a legfontosabb célokat! Érdemes a tartalom minőségére nagy hangsúlyt fektetni, és arra, hogy minden mérhető legyen.
A legfontosabb eredmények:
- CPC (Cost per Click)- Kattintásonkénti költség: Megmutatja, hogy mennyibe kerül egy darab kattintás a hirdetésnél.
- CPA (Cost per Action) - Konverziónkénti költség: Azt mutatja meg, hogy mennyibe kerül a hirdetésnél egy darab konverzió.
- Reach-Elérés: Képes megmutatni, hogy hány egyedi felhasználót ért el a hirdetés.
- Frequency-Gyakoriság: Azt mutatja meg, hogy egy felhasználó hányszor látta a hirdetésed.
- Impression-Megjelenés: Megmutatja, hogy hányszor jelent meg a hirdetésed az adott kampány futása alatt.
Ezeket érdemes beállítanod a hirdetéssorozatoknál!
- Forgalom
A teszt kampány során egy landing page-et hirdetünk a kampányunkban, ezért az oldal tetején a forgalom résznél a webhely van kiválasztva. A Facebook számára jeleznünk kell, hogy hová szeretnénk irányítani a hirdetésre kattintó érdeklődőket.
- Célcsoport
A hirdetéssorozatok alapjai közé sorolható, hogy megkell határozni a célközönséget. A célcsoport meghatározás az egyik legfontosabb eleme a hirdetéseknek. Itt határozhatod meg, hogy ki lássa a hirdetéseid.
- Elhelyezések
A megfelelő célközönség kiválasztása után megadhatod, hogy hol jelenjen meg a hirdetésed:
- Automatikus elhelyezés
- Kézbe is veheted a hirdetésed és megadhatod, hogy pontosan hol jelenjen meg a hirdetés
Költségkeret
Végezetül pedig nincsen más hátra a hirdetés beállításánál, mint a költségkeret ütemezésének kiválasztása. Erre két lehetőséget kínál fel a Facebook:
- Napi költségkeret
- Költségkeret a teljes élettartamra
Vannak bizonyos szempontok, amelyekre érdemes odafigyelned, ha hirdetést szeretnél létrehozni. Fontos a mérhetőség és a kiváló szövegezés. Ha úgy érzed segítségre lenne szükséged, látogass el a weboldalunkra.

























