Elkészült Hajdú-Bihar legnagyobb közúti beruházása

Új burkolatot kapott a 4808-as út Debrecen és Hosszúpályi között mintegy 7,7 kilométeres szakaszon. A projekt záróeseményén, a november 16-i sajtótájékoztatón elhangzott, 12 buszmegálló újult meg, szabványos öbölbe került mindegyik megálló, és természetesen a peron is megépült hozzájuk. A jogilag rendezett, kiépítetlen útcsatlakozások szilárd burkolatot kaptak, árokprofilozást hajtott végre a kivitelező, valamint a Kondoros-ér és a Kati-patak feletti hidakat is felújították. Ezeken túl felfestették a burkolati jeleket, valamint a jelzőtáblák cseréje is megvalósult.
A beruházás során 1300 köbméter aszfaltburkolatot bontottak el, 2500 köbméter aszfaltot dolgoztak be, bazaltbeton-készítés 290 köbméteren történt, 1100 köbméteren padkát készítettek, továbbá 28 KRESZ-táblát cseréltek ki.
Vitányi István országgyűlési képviselő elmondta, kiemelten fontos volt ez a beruházás, ugyanis az út rendkívül rossz állapotban volt. Szükséges volt a fejlesztés, hiszen rohamosan fejlődik Debrecen déli iparvidéke, és vélhetően sokan fognak ott dolgozni a környező települések lakói közül is, így Monostorpályiból, Hosszúpályiból, Pocsajból és Esztárból is egyre többen fognak ingázni. – Ebben az évben ez volt Biharban a legnagyobb beruházás, egymilliárd forintba került. Hála Pajna Zoltánnak, a vármegyei önkormányzat elnökének, hiszen az ő aktív közreműködésével sikerült megmentenünk a pénzt erre az útra – hangzott el. A fejlesztés áprilistól augusztusig tartott.
Az országgyűlési képviselő kiemelte, reményei szerint 2024-ben folytatódhat az út felújítása 4882 méter hosszan Kismarja környékén.

Hozzátette, az elmúlt 8-10 évben rengeteg útfelújítás történt Hajdú-Biharban. – Az én körzetemben is nagyon sok útfejlesztés volt. Elég ha a Nagyrábé-Berettyóújfalu szakaszra gondolunk, ami körülbelül 2,2 milliárd forintba került, a Körösszakál elkerülő majdnem 400 millióba, a Körösszakáltól Harsányig, pontosabban a hídig tartó szakasz szintén jelentős összeg volt, a Mezősas és Berettyóújfalu közötti két és fél kilométer is pár százmillió forintba került. Természetesen soha nem lehetünk elégedettek, mindig van mit csinálni, ezután is lesz – mondta, hozzátéve, a szakemberek szerinti jövő évi gazdasági növekedés lehetővé teszi a további fejlesztéseket. Tudatta, a kormány célja, hogy a "keleti végek" is fejlődjenek, így a Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen-Békéscsaba vonalat kiemelten fejlesztik, és megtörténhet a 47-es főút Békéscsaba és Berettyóújfalu közötti szakaszának korszerűsítése. – Ha ez megvalósul, akkor elmondhatjuk, hogy nem ellenségekkel, hanem autóutakkal és autópályákkal vagyunk körülvéve, ami lehetővé teszi azt, hogy az emberek könnyebben elérjék a lakásukat, munkahelyeiket, hiszen mint hallottuk, 30 ezer új munkahely lesz a megyében. Ehhez szükséges a megfelelő infrastruktúra. Azt gondolom, az elkövetkező években ezeknek a megvalósítása a feladatunk – zárta gondolatait.

Pajna Zoltán, a Hajdú-Bihar Vármegyei Önkormányzat elnöke felidézte, 2004-ben még csak Polgárig volt autópálya a megyében, vagyis az elmúlt években jelentős úthálózat-fejlesztések történtek. Hozzátette, az autópályák mellett természetesen fontosak az egyes, kettes, hármas számjegyű utak megújítása is. A vármegyei önkormányzat a pályázatoknak köszönhetően közel 5 milliárd forintot fordított ezen utak fejlesztésére a 2014-2020-as időszakban. – A 2021-2027-es időszak tervei szerint több mint 10 milliárdot forintot fordítunk a következő években úthálózat-fejlesztésre költeni a négyes és ötös számjegyű utak tekintetében – hangzott el.
Fontos az is, hogy a 2021-2027-es tervezési ciklusban több mint 11 milliárd forintban épülhetnek belterületi utak.

Zara András, Hosszúpályi polgármestere felidézte, 1977 óta jár a most elkészült útszakaszon, és legutoljára a 80-as években volt itt útfejlesztés, ezért nagyon örül a beruházásnak. Megköszönte a településre érkező fejlesztési pénzeket, és azt is, hogy az útfejlesztés ideje alatt nem volt nagyobb fennakadás. Kiemelte, a szakemberek a felmerülő problémákat azonnal orvosolták, és most jó minőségű úton közlekedhetnek az emberek.

– A monostorpályi lakosok nagy többsége Debrecenben dolgozik, sokan használják ezt az utat, ezért is volt fontos, hogy mielőtt megújuljon a burkolat – kezdte Szabó József, Monostorpályi polgármestere. Ő is elmondta, régen volt komolyabb felújítás ezen a szakaszon, emiatt sok autósnak keletkezett több százezer forintos javítási költsége. Felidézte, még Lázár Jánosnak is levelet írt, hogy biztosan megtörténjen az útfelújítás. Hozzátette, annak idején nem ennek az útnak a felújítására, hanem a 48015-ös és a 4814-es út összeköttetéséért lobbizott, de ettől függetlenül nagyon örül a beruházásnak és reméli, előbb-utóbb a másik fejlesztés is megvalósulhat.






























