Új korszak kezdődik Vámospércs útjain

Vámospércs életében új fejezet kezdődik, hiszen a város elkezdte a több évtizedes lemaradását ledolgozni az útépítések és a közlekedésbiztonsági fejlesztések terén – erről Kosztin Mihály polgármester tájékoztatta a Cívishírt. Az önkormányzat saját forrásból indítja el az Acsádi út aszfaltozását, miközben több újabb út építésére és gyalogátkelőhely létesítésére is készül.
– Az útépítés alapfeltétele a város fejlődésének – hangsúlyozta a polgármester. – Vámospércs önkormányzati útjainak mintegy 60 százaléka még mindig földút, ezért valahol el kellett kezdenünk a munkát. Az első nagy lépés az Acsádi út közel 500 méteres szakaszának aszfaltozása, amelyet saját forrásból valósítunk meg, miután az építési engedély jogerőssé vált és a közbeszerzést lefolytattuk.
Az út 5,5 méter szélességű, két forgalmi sávos lesz, ez Vámospércs történetében az első úgymond kétsávos önkormányzati út, amely a Nyíracsád–Buzita irányába tartó összekötőút belterületi részét képezi majd. A polgármestertől megtudtuk, hogy az Acsádi út forgalma már most is jelentős, hiszen a Deák-telep lakói, valamint a Buzita felől érkezők, továbbá kamionok is használják. A jelenlegi földút állapota miatt a vízelszikkasztás sem megoldott, ezért a szilárd burkolat megépítése elengedhetetlen. Az Acsádi úthoz csatlakozó utcák elejére úgynevezett sárrázókat is kialakítanak, hogy megőrizzék az új út tisztaságát. Az útépítés részét képezi az Acsádi út járdájának felújítása, esetleges megépítése is.
Az Acsádi úton kívül a Nap és a Rövid utca aszfaltozására is megvannak az engedélyek, a közbeszerzés kiírása a forrásfelhasználási engedélyre vár. Emellett négy további utca tervei is előkészítés alatt állnak, köztük a Vörösmarty vagy az Akácfa utcáé, amelyek vízelvezetése miatt különösen költséges beruházásnak számítanak. – Lépésről lépésre haladunk, forrásainkhoz, lehetőségeinkhez igazítva. Határozott célunk, hogy hosszú távon minden utcánk szilárd burkolatot kapjon – mondta Kosztin Mihály.
Biztonságban a gyalogosok
A közlekedésbiztonság terén is jelentős előrelépés történik: a Nagy utca 4. szám előtti iskolánál, a „régi patika” épületénél kijelölt gyalogátkelőt alakítanak ki. Az alsó tagozatos diákok naponta közlekednek ezen a szakaszon az ebédelés miatt, így a zebra kialakítása égető szükséglet volt. A Magyar Közút kezelésében lévő úton a munkaterületet már átadták, a kivitelezés napokon belül megkezdődik.
A polgármester rámutatott, hogy a gyalogátkelő létesítése nem pusztán fehér csíkok felfestését jelenti: a "zebrának" megvilágítottnak, akadálymentesítettnek kell lennie, itt új villanyoszlopot és figyelmeztető lámpát is telepítenek, továbbá szükség szerint korlátokat helyeznek el, hogy az útszakaszon esetleg parkoló gépjárművek ne takarják ki az átkelő gyalogosokat. A beruházás 15–20 millió forintba kerül, teljes egészében önkormányzati forrásból valósul meg.
A város saját költségén traffibokszokat is telepített a Debreceni és a Béke utcába a gyorshajtások visszaszorítása érdekében, bízva abban, hogy a rendőrség rendszeresen elhelyez majd bennük sebességmérőt.
További gyalogátkelők is tervben vannak: lakossági igény mutatkozik a 48-as főúton, továbbá az Acsádi út környéki majdani lakóövezetben is, ám ezek engedélyeztetése hosszabb folyamat a forgalom nagyságának és az utcák kialakításának függvényében.
CH



















