106-os vasútvonal: nem megszűnik, megújul

A 106-os vasútvonal Debrecen és Nagykereki közötti szakasza nem megszűnik, hanem megújul – mondta a Gázvezeték utcai vasúti átjáró mellett tartott október 16-i sajtótájékoztatón a város alpolgármestere.
Barcsa Lajos hangsúlyozta: a 106-os vasútvonal átépítésének tervezése jelenleg már folyamatban van, és ennek az a célja, hogy Debrecen térségében a jelenlegitől nyugatabbra „tolják” a nyomvonalat, az ugyanis most akadályozza a repülőtér kifutópályájának meghosszabbítását. Ezzel párhuzamosan már zajlik a reptéri fejlesztés, valamint a Debrecen és Nagyvárad közötti közvetlen összeköttetést biztosító 104-es vasútvonal tervezése is.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a 106-os vasútvonal új nyomvonalra kerül a következő években, ezért október 19-től ideiglenesen szünetel a vasúti forgalom Debrecen és Nagykereki között – jelentette be közleményében a MÁV. A pálya elbontása és az új szakasz előkészítése idején vonatpótló autóbuszok szállítják majd az utasokat, amelyek menetrendjét a helyiek igényeihez igazították.
A 106-os vasútvonal teljes újjászületésére a Debrecen–Nagyvárad közötti nagy sebességű vasúti összeköttetés megépítésével kerülhet sor. A tervek szerint az új, részben 160 km/órás sebességre tervezett pálya Debrecen és Sáránd között mintegy 11 kilométeren párhuzamosan fut majd a fővonal mellett.
A sajtótájékoztatón Pósán László országgyűlési képviselő rosszindulatú, politikai indíttatású, fals információnak nevezte azokat a híreket, amelyeket, ahogy fogalmazott, „a TISZA Párt egyik helyi szigete”, a Mikepércsi Anyák a Környezetért Egyesület terjesztett, azt állítva, hogy „nem lesz vonat, az emberek nem jutnak el a munkahelyükre”. - Ezt ordas nagy hazugság - mondta, hozzátéve, hogy a MÁV-csoport világosság tette: a vonatpótló buszoknak köszönhetően a menetidőben jelentős javulás várható.
Hozzátette: szintén hazugság, hogy a 106-os új nyomvonala magántulajdonú ingatlanokon keresztül épül meg, utalva azokra a hírekre, amelyek szerint Szepesen a sínek családi házak telkét is érintenék.
Pósán László arra a korábban az országos sajtóban megjelent kritikára reagálva, miszerint miért nem indultak már el korábban a tervezett vasúti fejlesztések, elsősorban a TISZA Pártot nevezte meg felelősnek.
„A magyar államnak a közlekedésfejlesztéshez benyújtott, uniós forrásokra támaszkodó pályázatait a TISZA Párt akadályozta meg, nem is kicsit, hanem nagyon” – fogalmazott a honatya, aki arra szólította fel a „mikepércsi agitátorokat”, hogy fejezzék be a hergelést, hangulatkeltést.