Debrecenben rekedt utas panaszkodott a Wizz Airre
Semmilyen kártérítést nem fizetett a Wizz Air azoknak az utasoknak, akiket szilvesztereste a jégtelenítő berendezés meghibásodása miatt Debrecenben hagyott – közölte az Index január 4-én. A portálnak az egyik utas azt mondta, december 31-én a hivatalos tájékoztatás szerint járattörlésre a jégtelenítő berendezés meghibásodása miatt kerül sor, ugyanakkor egy harmadik pilóta, aki aznap este beugrott segíteni, azt közölte az utasokkal, hogy a repülőgép valójában nem is szállhatott volna fel, mert a kijelölt pilótáknak sem elegendő tapasztalatuk, sem engedélyük nem volt a sűrű ködben való repüléshez.
Továbbá azt is elmondta, hogy ez a járat egy gyakorlójárat volt.
Az utas visszaemlékezése szerint a pilóta és a Wizz Air kiszolgáló személyzete is azt közölte, kártérítést fognak fizetni az összes utasnak, ám ez nem történt meg. Taxit és szállást sem ajánlottak az utasoknak az esti órákban, de azt közölték, a számlák bemutatása esetén a légitársaság megtéríti a költségeket. – Ezt az ígéretet azonban a mai napra elutasították – tudatta a pórul járt utas, aki hozzátette: a Wizz Air a jégtelenítő berendezésről is valótlan információkat közölt. – Másnap nem ugyanazt a gépet használták, hanem egy másikat, amely szintén ott volt a repülőtéren. Ha ez a berendezés működött, és másnap használható volt, miért nem tették meg ugyanezt szilvesztereste? – kérdezte értetlenkedve. – A repülőtéri információk szerint egy új jégtelenítő gépet szállítottak a helyszínre, azonban ez sem volt igaz. Az adott berendezés már régóta a repülőtéren állt, ahogy ezt az is bizonyítja, hogy tele volt madárürülékkel, ami az autó elejét és tetejét is borította – folytatta. Az utas úgy véli, a Wizz Air azért adott valótlan tájékoztatást az utasoknak, hogy elkerülje a kártérítési kötelezettségét.
Az esettel kapcsolatban keresték a légitársaságot, még nem válaszoltak.