Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Debrecenben készül a BMW új „megmentője”

Cívishír | 2024. 12. 15. | 10:35:17
A gyár a tervek szerint kezdi 2025-ben a termelést.
Debrecenben készül a BMW új „megmentője”
Hans-Peter Kemser, a BMW Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője (Fotó: Cívishír)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

– A közelmúltban több fals információ jelent meg a vállalatunkkal kapcsolatban a sajtóban. Nem történt változás az eredeti tervekben, a gyártási kapacitást vagy a tervezett modell gyártását illetően sem – válaszolta a Cívishírnek a BMW Group Gyár Debrecen kommunikációs munkatársa.

A nagynevű bajor autógyár Debrecenben épülő egységét annak okán kerestük, hogy a gazdasági hírek szerint gyengélkedik a német autóipar, és ez miként hat a BMW-re. A debreceni üzemben információink szerint a Neue Klasse termékcsoport három, teljesen elektromos autótípusát gyártanák, mégpedig – ahogyan azt a Cívishír múlt évi gyárbejárásán megtudta – körülbelül olyan éves darabszámban, amennyi lakosa van Debrecennek, azaz évi 160-180 ezer jármű gördül majd le a gyártószalagokról. Megkérdeztük, hogy az indulás időpontjában a BMW továbbra is tartja-e magát a debreceni gyárába tervezett mindhárom modell és tervezett darabszám előállításához? Felvetettük, hogy az elektromos autók elterjedése nem a korábban prognosztizált ütemben történik, ezért jelenleg úgy tűnik, a belsőégésű modellek – így a BMW-é is – a tervezettnél hosszabb ideig maradnak velünk. Ez a folyamat miként hat a BMW debreceni gyárának termelésére, képzési struktúrájára és a foglalkoztatottak számára. 

Évi 150 ezer kocsi

Kérdéseinkre Hans-Peter Kemser, a BMW Group Gyár Debrecen elnök-vezérigazgatója a napokban tett nyilatkozatát kaptuk meg. Ezt szó szerint idézzük: „Az új debreceni gyárunk építése teljes lendülettel zajlik, az ezzel kapcsolatos terveink változatlanok. Nem történt kapacitás csökkentés és nincs változtatás a tervezett modellek gyártásával kapcsolatban sem. Az előszériás gyártás folyamatban van és a sorozatgyártás a jövő évben veszi kezdetét a terveknek megfelelően. Megkezdtük az előszériás járművek gyártását Debrecenben, azzal a céllal, hogy 2025. végén elindítsuk a „Neue Klasse” teljesen elektromos hajtású X modellünk (SAV modell) sorozatgyártását. Az eredeti terveknek megfelelően a müncheni üzemünk eközben a Neue Klasse szedán gyártására készül. Szintén az eredeti tervek szerint a debreceni üzemet teljes kapacitáskihasználtság mellett évi 150 000 darabos maximális kapacitásra tervezték. Mint minden új modell vagy új üzem beindításakor, a gyártási kapacitást fokozatosan fogjuk növelni.”

Az érdeklődésünk középpontjában lévő témával kapcsolatban a BMW Group Gyár Debrecen sajtómunkatársa figyelmünkbe ajánlotta a Frankfurter Allgemeine Zeitungban (FAZ) nemrég megjelent cikkét, amelyben a szakújságíró a német autóipar egyes szereplőit érintő válság közepette a bajor autógyár stratégiájáról ír. Ebből természetesen a debreceni gyár sem maradhatott ki. Már csak azért sem, mert mint azt a cikkben részletesen kifejti, a BMW a jövőjét a Debrecenben is gyártott Neue Klasse elektromos modellcsaládra alapozza.

Így látja a FAZ szakújságírója

Addig, amíg néhány német autógyár több ezer munkahelyet szüntet meg, és a nemzetközi autóiparban a kínai autógyártó cégek előzik a németeket, a BMW újra „feltalálja” magát. Ezzel együtt – mutat rá a cikkíró – a bajor autógyárnál is nehéz idők járnak, ugyanakkor Münchenben nem esett szó tömeges elbocsátásokról. Már csak azért sem, mert 2025-ben a BMW elindítja a német autóipar legnagyobb és legambiciózusabb innovációs projektjét. Ebben új termékekről van szó, amelyek várhatóan munkahelyeket és piaci részesedést biztosítanak a cégnek. Négy év fejlesztési munkái után jövő ősszel bevezeti a piacra az első elektromos Neue Klasse járműveit. Ez a BMW történetének legnagyobb befektetése. Bár a cég számokat nem közöl, de az iparági szakértők szerint a költségeket közel 10 milliárd euróra becsülik, és a fejlesztésben hétezer alkalmazott vesz részt. Azt is lehet mondani, hogy a gyártó újra feltalálja magát a Neue Klasse-val. Ezzel együtt a szakértők elvárásai óriásiak, hiszen – hangsúlyozza a cikkíró – ez egy új technológiai korszak kezdete, egy paradigmaváltás a BMW számára.

A szerző itt kitér arra, hogy a müncheni székhelyű céget az elektromos autók gyártásához való halogató viszonyulása miatt sokáig konzervatívnak tartották. Most azonban a bajor autógyár mindent megtesz a tisztán elektromos hajtású autója fejlesztése terén. Ez a merész projekt ilyen borongós időben nagyon kockázatos, mert ha a Neue Klasse megbukik, akkor hatalmas a probléma a BMW-nél. Az autógyár a Neue Klasse-val visszakanyarodik egy hat évtizeddel ezelőtti időszakhoz, amikor komoly egzisztenciális válsággal küzdött, majdnem átvette a Mercedes, majd egy befektető által biztosított tőkéből piacra dobta a Neue Klasse nevű középkategóriás modellsorozatát. Ez a cég életében fordulópontot hozott, és sarokköve lett a következő évek sikereinek. Ma a bajor autógyár pénzügyi helyzete – emeli ki a szerző – sokkal stabilabb, mint az 1960-as évek elején.

A cikkíró hosszasan ecseteli az elektromos BMW technikai és műszaki megoldásait, majd megemlíti, hogy a Neue Klasse a cég debreceni gyárában is készül majd. A BMW vezérigazgatója a Neue Klasse-val az elektromos mobilitás élvonalába akarja helyezni a céget, miközben – állítja a szakújságíró – a BMW már így is a pole pozícióban van, legalábbis német versenytársaihoz képest.

CH

További híreink
Újabb baleset a Csapó utcai buszmegállónál
Újabb baleset a Csapó utcai buszmegállónál
Ezúttal is a falnak ütközött egy autó.
Pokollá tette volt párja életét egy debreceni
Pokollá tette volt párja életét egy debreceni
Felfüggesztett börtönbüntetést kapott.
Tűz egy debreceni csarnokban
Tűz egy debreceni csarnokban
Negyven dolgozó hagyta el az épületet a Déli Ipari Parkban.
Két autó ütközött a debreceni kereszteződésben
Két autó ütközött a debreceni kereszteződésben
A helyszínelés ideje alatt forgalomkorlátozásra kell számítani.
Közösen ünnepel Debrecen és Nagyvárad
Közösen ünnepel Debrecen és Nagyvárad
Margitta és Berettyóújfalu is csatlakozott a programsorozathoz.
Felvételi a Debreceni Egyetemre: kiszámítható és rugalmas
Felvételi a Debreceni Egyetemre: kiszámítható és rugalmas
A pontszámításában továbbra is első szempont a tudás, ezt rögtön követi az esélyegyenlőség.
Akkumulátoripar: eredményekről beszélt Debrecen polgármestere
Akkumulátoripar: eredményekről beszélt Debrecen polgármestere
Kevesebb NMP, kén-dioxid és ivóvízigény.
A 48-ason menekült a rendőrök elől
A 48-ason menekült a rendőrök elől
Az árokba csapódott kocsijával.
A Debreceni Egyetem professzora a MOTESZ élén
A Debreceni Egyetem professzora a MOTESZ élén
Páll Dénes mandátuma két évre szól.
Újdonságok a Bölcsészettudományi Karon
Újdonságok a Bölcsészettudományi Karon
Az alapszakokra jelentkezőknek egy komplex középfokú nyelvvizsga ötven plusz pontot ér.
Az enyészeté Hortobágy egykori fogadója
Az enyészeté Hortobágy egykori fogadója
Elvileg 2024-ben el kellett volna készülnie a felújításnak.
Rendőrkézen a nyíradonyi betörő
Rendőrkézen a nyíradonyi betörő
Egy szálláshelyről lopott a férfi.
Ágyában támadt anyja kedvesére Hajdúdorogon
Ágyában támadt anyja kedvesére Hajdúdorogon
Családi konfliktus: három és fél év letöltendőt kér a fiatalra az ügyész.
Közösen ünnepel Debrecen és Nagyvárad
Közösen ünnepel Debrecen és Nagyvárad
Margitta és Berettyóújfalu is csatlakozott a programsorozathoz.
Drogbirtoklás: elkaptak egy püspökladányit
Drogbirtoklás: elkaptak egy püspökladányit
A 26 éves férfi zavartan viselkedett.
Csaknem négyezer ludat öltek le Komádiban
Csaknem négyezer ludat öltek le Komádiban
Három kilométer sugarú védőkörzetet jelöltek ki.
Fának ütközött egy autó Hajdúszoboszlón
Fának ütközött egy autó Hajdúszoboszlón
Tűzoltók, mentők a helyszínen.
Súlyos baleset Ebesnél
Súlyos baleset Ebesnél
A mentők és tűzoltók is a helyszínen.
A debreceniek 70 százaléka dolgozik
A debreceniek 70 százaléka dolgozik
Interaktív ábrán mutatják be az országos helyzetet.
Özönlenek a külföldiek Debrecenbe
Özönlenek a külföldiek Debrecenbe
Hajdúszoboszló is növelte a forgalmát.
A magyar autópiac követi a globális trendeket
A magyar autópiac követi a globális trendeket
Ám a belső égésű motorok itt várhatóan tovább maradhatnak meghatározók.
Meghalt Suzuki, aki megcsinálta a „mi autónkat”
Meghalt Suzuki, aki megcsinálta a „mi autónkat”
Esztergom megyei jogú város díszpolgára volt.
Rekordot döntött a használtautó-piac
Rekordot döntött a használtautó-piac
Négy tényezőt soroltak fel a növekedés magyarázatára.
Változott a KRESZ!
Változott a KRESZ!
Az előzésre vonatkozóan is új szabály lépett életbe.
Elkezdődött az elektromos autók regisztrációja Debrecenben
Elkezdődött az elektromos autók regisztrációja Debrecenben
Csak magánszemélyek jogosultak az ingyenes parkolásra.
Megalakult a Debreceni Autóipari Klaszter
Megalakult a Debreceni Autóipari Klaszter
Az autóipari szereplők összefogására.
Egyre több elektromos autó van az utakon
Egyre több elektromos autó van az utakon
A várakozások szerint 2026-ra 120 ezerre nőhet a darabszám.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Újabb baleset a Csapó utcai buszmegállónál
Újabb baleset a Csapó utcai buszmegállónál
Ezúttal is a falnak ütközött egy autó.
Hirdetés
Hirdetés
Pokollá tette volt párja életét egy debreceni
Pokollá tette volt párja életét egy debreceni
Felfüggesztett börtönbüntetést kapott.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
KSH: nincs jó formában az építőipar
Egyelőre várni kell a fellendülésre.
Horvátország a magyarok második otthona
Újabb rekordévet zártak a turisták.
A debreceniek 70 százaléka dolgozik
Interaktív ábrán mutatják be az országos helyzetet.
Özönlenek a külföldiek Debrecenbe
Hajdúszoboszló is növelte a forgalmát.
Csaknem két kilométert aszfaltoznak Egyeken
Várják a kivitelezők jelentkezését.
Rekordévet zárt a hazai turizmus
A szálláshelyeken még soha ennyi bevétel nem keletkezett.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
A DV Parking Kft. beszerzési hirdetménye
A DV Parking Kft. beszerzési hirdetménye
Toyotát venne tartós bérletbe a debreceni cég.
Téves parkolási regisztráció
Téves parkolási regisztráció
Még ráérnek az újonnan bevont területen élő debreceniek.