A GVH-nak kétségei támadtak afelől, hogy a Lidl az alacsony árak bajnoka
![A GVH-nak kétségei támadtak afelől, hogy a Lidl az alacsony árak bajnoka](https://civishir.hu:10013/media/ed4f61bd-4ed2-48ec-b047-6f058473f939.jpg?size=850)
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárás alá vonta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt-t, mert a vállalkozás vélhetően megalapozatlan piacelsőségi állítással téveszthette meg a fogyasztókat - közölte a hatóság csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az országszerte mintegy 200 áruházat üzemeltető kiskereskedelmi vállalat a GVH által működtetett online Árfigyelőre hivatkozva, egy vélhetően önkényesen összeállított napi kosárérték alapján azt sugallta, hogy a termékkínálata általánosságban a legolcsóbb.
A versenyhivatal felidézte, hogy az áruházlánc a tavaly novembertől alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában a "Lidl: az alacsony árak bajnoka" állítást tette közzé, ami valószínűsíthetően azt az üzenetet sugallta a fogyasztóknak, hogy termékkínálata általánosságban, minden egyes magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb.
A versenyhatóság hangsúlyozta: a piacelsőségi állítások az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgálnak a fogyasztók számára. Ezért ilyet a GVH Versenytanácsának álláspontja és a bírósági gyakorlat értelmében csak abban az esetben lehet jogszerűen állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív, az adott állítást teljeskörűen megalapozó adatokkal, amelyek ezt egyértelműen alátámasztják. A vállalkozásoknak ezért különös körültekintéssel kell eljárniuk például az árakkal kapcsolatos piacelsőségi állítások alkalmazása során.
A GVH által 2023. július 1-je óta működtetett online Árfigyelő rendszer egyik elsődleges célja, hogy 78 termékkategóriában a napi árak objektív összehasonlíthatóságával segítse a fogyasztók döntéseit, hozzájárulva ahhoz, hogy a vásárlók pénzt és időt spórolhassanak. Az Árfigyelőben napi szinten nyomon követhető fogyasztói árak önkényes, nem megalapozott, kiragadott felhasználása a kereskedelmi kommunikációban félrevezetheti a vásárlókat, illetve hátrányosan befolyásolhatja döntéseiket. Ezért a nemzeti versenyhatóság kiemelt figyelmet fordít az Árfigyelőt felhasználó kereskedelemi kommunikációs kampányokra - hívta fel a figyelmet a GVH.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul - jelezte a GVH. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, ami indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
![Sötét ruhában stoppolt Hajdúhadháznál – elütötték Sötét ruhában stoppolt Hajdúhadháznál – elütötték](https://civishir.hu:10013/media/77e1ff47-2975-4cf3-8f37-211ae82d8d66.jpg)
![Hálózatot fejlesztene a Balmazújvárosi úton a Debreceni Vízmű Zrt. Hálózatot fejlesztene a Balmazújvárosi úton a Debreceni Vízmű Zrt.](https://civishir.hu:10013/media/414b6f9f-872a-483c-adf0-90c433a1dfa6.jpg)
![Élet a vadonban? Munka az erdőben?! Élet a vadonban? Munka az erdőben?!](https://civishir.hu:10013/media/eee566bf-104b-4896-8f7e-091e7d27147e.jpg)
![Több száz hajdúsági diák építi karrierjét LEGO-val Több száz hajdúsági diák építi karrierjét LEGO-val](https://civishir.hu:10013/media/7f4149e5-c5af-4e44-995f-0d59db0fb9f2.jpg)
![A Richter alapítványának százmilliós támogatásából Hajdú-Biharba is jutott A Richter alapítványának százmilliós támogatásából Hajdú-Biharba is jutott](https://civishir.hu:10013/media/42987423-5727-49ca-8cbf-7e126d06740f.jpg)