Több száz hajdúsági diák építi karrierjét LEGO-val
A FIRST LEGO League iskolai programban résztvevő több mint 400 gyereknek nem csak a robotprogramozó és -építő tudása, de a problémamegoldó és csapatmunka képességeik is jelentősen fejlődtek.
A világ legnagyobb robotikai közösségét adja a FIRST LEGO League oktatási programja, amely több mint 110 országban 600 ezer fiatalt ér el. A programban immár három éve az NI (now part of Emerson) támogatásának köszönhetően 10 hajdúsági iskola is csatlakozhatott, akik évről-évre egyre jobb eredményt érnek el, és diákjaik egyre kiemelkedőbben teljesítenek mind a versenyeken, mind az iskolapadban.
A bevont intézmények idén számos díjjal gazdagodtak, a debreceni Kinizsi Pál Általános Iskola megnyerte a Debrecen városában megrendezett regionális fordulót, a hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda, valamint a hajdúdorogi Szent Bazil Oktatási Központ kategóriájában az első helyen végzett, a nyírábrányi Ábrányi Emil Általános Iskola, a Fehérgyarmati Gimnázium és az Álmosdi Bocskai István Általános Iskola tanulóit különdíjjal jutalmazta a zsűri. A Nyíregyházi versenyen pedig Kovács-Fabula Bettina, a Bem József Általános Iskola Gárdonyi Géza Tagintézményének oktatója kapta a legjobb edző díját.
A FIRST LEGO League versenyek magyarországi és romániai szervezéséért felelős HelloWorld Egyesület felmérést végzett a programban részt vevő több mint 400, 10-16 éves diák között, mely során az oktatási program gyermekekre gyakorolt hatását vizsgálta. A programban résztvevő gyerekek 79,77 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a program hatására jobban tud csapatban dolgozni, ráadásul 62 százalék azok aránya, akiknek a foglalkozásoknak köszönhetően megnőtt a felsőoktatási intézményekben történő továbbtanulási kedve és 60,55 százalék az, aki pedig jobban akar teljesíteni az iskolában.
A FIRST LEGO League foglalkozások hatására a felmérésben a megkérdezett gyerekek:
- 79,77 százaléka jobban tud csapatban dolgozni.
- 73,05 százaléka jobb problémamegoldóvá vált.
- 72,66 százaléka megtanulta, hogyan kell egy robotot megtervezni, illetve programozni.
- 70,70 százaléka jobban megkedvelte a STEM (természettudomány, technológia, matematika, mérnöki) tudományokat.
- 63,67 százaléka jobban be tudom osztani a rendelkezésére álló időt.
Hosszu Róbert, az NI Hungary Kft. ügyvezetője rámutatott, hogy az NI társadalmi felelősségvállalásának fontos célkitűzése, hogy célzott adományokkal a sokszínű mérnökutánpótlás megteremtését segítse elő tudományos partnerségeken, civil szervezetekkel való stratégiai együttműködéseken, munkavállalói önkéntességen és a STEM oktatásba történő befektetéseken keresztül. A szakember kiemelte, hogy több éve folyamatosan támogatják a Hello World egyesület célkitűzését, hogy a szociálisan hátrányos területeken tovább javuljon az esélyegyenlőség és minél több, ilyen élethelyzetű gyermek digitális írástudóvá válhasson. Meggyőződésem, hogy a programozás elsajátítása az érintettek számára valós kitörési lehetőséget kínál és jövőbeli sikerük kulcsa lehet – hangsúlyozta Hosszu Róbert.
– Nagyon vártam, hogy eljöhessek ide, mert nagyon szeretek csapatban dolgozni, szeretem a robotokat, szeretek programozni, szeretem ezt az összedolgozást és alig várom, hogy megmutassam a zsűrinek azt, amin az egész évben dolgozunk – nyilatkozta Tomhaizer Ruben, a Kinizsi Pál Általános Iskola diákja a HelloWorld Egyesület kérdésére. – Az, hogy már ilyen kiskorúan elkezdünk a robotokkal foglalkozni, a jövőben még fontos lehet nekünk – tette hozzá Nótár Dorina Lilla, a sajószögedi Kölcsey Ferenc KÁIAMI tanulója.