Debrecen talán legutáltabb csomópontja újult meg
Jogilag is „elkészült” Debrecen egyik legproblémásabb csomópontja, a Hadházi út-Nyíl utca kereszteződésének átépítése, amelynek a – szintén átalakított – Bem térivel együtt nagyságrenddel javult az áteresztőképessége. A szűk keresztmetszet tehát immár múlt idő; a 20 ezer gépjármű napi forgalmát bonyolító két kereszteződést nettó 1,15 milliárd forintból építették át – hangzott el a június 7-ei sajtótájékoztatón.
Papp László, Debrecen polgármestere jelezte: a Hadházi út-Nyíl utcai csomópont joggal volt a város egyik legutáltabb kereszteződése, de a jövőben remélhetően javulni fog a megítélése. – Ezen a helyen körforgalom építését egy bírósági határozat tiltotta (túl közel lett volna a lakóházakhoz), de a zöldhullám biztosítása miatt egyébként sem lett volna jó megoldás. A beruházást bonyolította, így lassította, hogy igazán a két csomópont együttes átépítésének volt értelme, így rendkívüli módon megnőtt az áthaladás sebessége. Ez annak is köszönhető, hogy a Bem tér-Füredi úti kereszteződés mindegyik ágán új jobbra kanyarodó sáv épült – mutatott rá.
Megjegyezte: a beruházást a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. végezte el, az állami céggel ez már az ötödik közös projektje a városnak (már elkészült a Leiningen, a Vágóhíd, a Békessy Béla utcai sávbővítés). Több, jelenleg is zajló közlekedésfejlesztés mellett a Füredi út-Szabó Lőrinc utcai csomópont átalakítása is elkezdődhet a közeljövőben.
A NIF útfejlesztési igazgatóhelyettese, Juhász Zoltán hozzátette, 12 ezer négyzetméteren végeztek különféle beavatkozásokat, és ugyan nem nagy területről van szó, mégis 2500 méteren raktak le szegélyköveket.
RaL