Hirdetés

Hirdetés

Nagyot változik a vasúti közlekedés a BMW miatt Debrecenben

Cívishír

2019.10.11. 15:06

Nagyot változik a vasúti közlekedés a BMW miatt Debrecenben
Debrecen és Macs között 100 kilométeres pályasebességű vonal jönne létre (Fotó: Károly Szabolcs, Iho.hu)

Már keresik a kivitelezőt, változik a 108-as vonal nyomvonala, Macson komoly állomások épülnek.

Hirdetés

Hirdetés

Megjelent a Debrecen-Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének első üteméről szóló ajánlatkérése, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) által megvalósítandó beruházás része a leendő BMW-gyárhoz kapcsolódó fejlesztéseknek.

Mint a Cívishír is többször írt róla, az egymilliárd eurós német autóipari beruházás miatt kialakítandó északnyugati gazdasági övezet kapcsán nemcsak közúti, hanem vasúti fejlesztéseket is elvégeznek. Így a Debrecenből kiinduló, Balmazújvároson áthaladó, Füzesabony végállomású 108-as vasúti vonal korszerűsítése kiemelt cél. Olyannyira, hogy a hajdúsági megyeszékhely és a hortobágyi kisváros között villamosítanák is a vonalat.

Az október 11-i Közbeszerzési Értesítő szerint a NIF a korszerűsítés első ütemében egyebek mellett a következő munkákra keres kivitelezőt:

  • Debrecen és Macs között a 108-as vasúti vonal átépítése 100 kilométeres, a 100-as vasútvonal esetében 160 kilométeres pályasebességre;
  • Debrecen és Tócóvölgy állomások között egy másik vágány kiépítése a mostani mellé, 
  • 11,6 kilométernyi meglévő pálya felújítása, 3,6 kilométernyi megépítése (utóbbi Kismacs és Macs között épülne, a jelenlegi pályán megszűnik a közlekedés); 
  • központi forgalomirányítási központ létesítése Macs Ipari Park állomáson és új üzemi épület építése;
  • a felsővezetéki rendszer átalakítása Debrecen állomáson;
  • integrált vasúti távközlő rendszer kiépítése;
  • zajvédő fal, aszfalt út, kerékpárút, járda, burkolt vágányok és rakterületek építése a csatlakozó útszakaszokkal;
  • Debrecen állomáson az üzemi épület átalakítása.

Szóljon hozzá!

.