Hirdetés

Debreceni közlekedés: mi lesz a déli és a keleti városrészben?

Cívishír

2019.07.24. 09:30

Debreceni közlekedés: mi lesz a déli és a keleti városrészben?
A Hétvezér utcán is külön jobbra kanyarodó sávot alakítanának ki (Fotók: Cívishír)

A Faraktár úton és a Vágóhíd utcai csomópontnál is újabb beavatkozást terveznek.

Hirdetés

Hirdetés

Több kereszteződés átalakítása várható Debrecen keleti és déli városrészében is, a beruházások egy része belátható időn belül, egy része a 2020-as évek elején valósul meg.

A már ismerteken túl Papp László polgármester nemrég három új elképzelésről is szót ejtett. A polgármester a debreceni közlekedés átszabásának második hulláma kapcsán beszélt a Vámospércsi út - Budai Nagy Antal utca - Faraktár utca - Hétvezér utca csomópontjáról, amelyik a „legneuralgikusabb” debreceni kereszteződések között említhető, hiszen a forgalom csúcsidőkben minden irányból jelentősebb a keresztmetszetnél (a Vámospércs út és Létai út megújult kereszteződését már átadták, a javulás érezhető). 

Hosszabb távon kétszer két sávossá bővítenék a Vámospércsi utat

A beavatkozás itt rendkívül költségesnek tűnik, ugyanis Papp László közlése szerint – bár ez igazából majd a tervezőasztalon dől el – egy magasfeszültségű vezeték kiváltása is szóba kerülhet. A Vámospércsi út belterületi szakaszának kétszer két sávossá bővítése a következő 10 év programjának a része (a Zsuzsi pályájához nem nyúlnak), miként az is, hogy az említett csomópontban a 48-as út vonalán 3-3 sávban lehessen közlekedni a jelenlegi 2-2 helyett. A Budai Nagy Antal és a Hétvezér utcákon a fejlesztéssel 1-1 önálló jobbra kanyarodó sávot hoznának létre, de közvetlenül balra fordulni továbbra sem lehetne ezekről az utcákról. A beruházást állami forrásból bonyolítja majd a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. 

Ahogyan a Hajnal utca - Szent Anna utca - Vágóhíd utca - Wesselényi utca csomópontjában végrehajtott sávbővítést is. A Vágóhíd utcáról érkezők sokat bosszankodnak, hiszen ebből az irányból olyan erős a forgalom, hogy a járműsor csúcsidőben a felüljáró túlsó végéig ér. Egyelőre egy jobbra kanyarodó sávval enyhítenének a problémán, amihez egy lámpaoszlopot is el kell majd takarítani az útból. 

Ebben az esetben is a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. lesz a beruházó

Egyszerűbb a helyzet a Mikepércsi út és a Leiningen utca „telezöld” kereszteződésében, ahol szintén egy új, jobbra kanyarodó sávval gyorsítják majd a belváros irányába tartó forgalmat. A három beruházás közül ez tűnik a legegyszerűbbnek.

Ebben a kereszteződésben jelenleg hiába van kiegészítő zöld a jobbra kanyaródóknak a Leiningen utcán, gyakran kihasználhatlan az előttünk állók miatt

Hol lámpákkal, hol körforgalommal

A felsoroltakon kívül is zajlanak közlekedési fejlesztések „délen” és „keleten”. A Cívishíren beszámoltunk arról, hogy az önkormányzat – beruházóként – júniusban kiírta a kivitelezi közbeszerzést a Budai Ézsaiás – Galamb - Vécsey - Szabó Kálmán utcák kereszteződésének átépítésére, körforgalom a geometriai adottságok miatt nem építhető. Ha minden jól megy, a jövő év első felére elkészülhet a fokozott óvatosságot megkövetelő csomópont átalakítása.

Még balesetveszélyesebb kereszteződés alakulhat át teljesen, ha majd elkezdődik a munka a 47-es főút hosszúpályi leágazásánál. Ott ötágú körforgalom épül egy, a déli ipari parkhoz futó bekötőúttal. 

Az persze továbbra is nagy kérdés, hogy az új gyárakkal bővülő déli városrész közlekedését miként lehet minél gördülékenyebben átvezetni a 100-as vasúti fővonalon. Hiszen a homokkerti felüljárón a csúcsidőkben lépésben haladnak az autók, ahogy a Vágóhíd utcai felüljáró forgalmassága is részben ebből adódik. A Gázvezeték utcát szintén rengetegen veszik igénybe, de az abból a szempontból kevésbé kényelmes kerülőút, hogy a Vértesi úti vasúti átjáróban gyakran kell várakozni az elhaladó vonatok miatt.

RaL

Galéria

Szóljon hozzá!

Hirdetés

Hirdetés

.