Megkezdődött az iskola, és Debrecen máris bedugult

Érdekes gondolatokat osztott meg egy "tősgyőkeres debreceni lakos" a Magyar Kerékpárosklub honlapján annak kapcsán, hogy városszerte kisebb-nagyobb közlekedési dugók alakultak ki a reggeli és a délutáni órákban az iskolakezdés miatt.
Ismét eljött a szeptember, és Debrecen menetrendszerűen bedugult. Köszönhető ez azoknak a szülőknek is, akik autóval hozzák-viszik a csemetéket, mintha nem lenne más alternatíva. Pedig Debrecen közösségi közlekedése magyar viszonylatok között is jónak mondható, nincsenek túl nagy távolságok, és a két villamosvonalat nem érintik az utakon kialakult dugók sem. Sőt, létezik egy folyamatosan fejlesztett kerékpárút-hálózat is, ahol elméletben gyorsan, könnyen, biztonságosan lehetne közlekedni
- fogalmaz a debreceni bringás, aki azért a cívisvárosi kerékpárút-rendszerről is megmondta a magáét. Szerinte sokan annak "logikátlansága" miatt nem választják a kerékpáros közelekdést.
A fejlesztések ugyanis nem kerékpáros szemszögből készültek, szabálytalanok, a gyalogutakra rávezetett kerékpárosok nem férnek el a nagy gyalogos- vagy épp a szembejövő kerékpáros forgalomtól, nincs kialakított le- és felhajtó a kereszteződésekben, a lámpaciklusok nem a kerékpárosok sebességéhez vannak hangolva - sőt, mi több: számos helyen két lámpaváltást is meg kell várni, hogy két utca találkozásánál tovább tudjon haladni a bringás. És közben zsebkendőnyi járdaszigeten kell osztoznia 20 társával.
- írja a kerékpárbarát cívis, aki szerint egy városnak biztosítania kell az emberek helyváltoztatását, bármilyen járművet is vesznek igénybe, de egy igazán élhető városnak ezek mellett még azt is biztosítania kell, hogy az emberek ne fulladjanak meg a szmogtól, portól, és ne legyenek bedugulva az utak. Ehhez pedig az kell, hogy inkább a közösségi közlekedésnek és a kerékpározásnak, gyaloglásnak kedvezzenek, és ezt az elvet messzemenően előtérbe helyezve tervezzék meg (vagy módosítsák) az úthálózatot és engedjék a forgalmat.


















