Tényleg nincsenek diákok a hajdú-bihari iskolákban

Majdnem 44 ezer diák tanul a Hajdú-Bihart lefedő berettyóújfalui, debreceni és hajúböszörményi tankerület kétszázat meghaladó iskolai feladatellátási helyén, de mindössze 9 gyerek számára kellett ügyeletet biztosítani március 16-án, hétfőn. A három tankerületnél kedden érdeklődtünk arról, mennyi diák ment iskolába annak ellenére, hogy a kormány március 16-tól megtiltotta az általános és középfokú oktatási intézmények látogatását a tanulók számára.
A Debreceni Tankerületi Központhoz 42 köznevelési intézmény tartozik 21 224 fős tanulói létszámmal. Náluk egy gyerek számára sem kellett ügyeletet biztosítani, de hozzátették, amennyiben igény mutatkozik, az intézmények megoldják.
A Berettyóújfalui Tankerületi Központ diáklétszáma 15 285 fő, 42 településen 42 székhelyi és 18 tagintézményt működtetnek 130 feladatellátási helyen. A hét első napján három település egy-egy intézményében összesen 8 tanuló felügyeletét látták el. Mindenhol elvégezték az igények felmérését, amelyet naponta aktualizálnak, és szükség esetén – amíg a rendkívüli munkarend tart – biztosítani tudják a felügyeletet.
A Hajdúböszörményi Tankerületi Központ tanulói létszáma 7259 fő, 12 településen 21 székhelyi és 7 tagintézményük van 55 feladatellátási hellyel. Náluk összesen egy gyermeknek kellett ügyeletet biztosítani, a többi iskolában nem kérték ennek megszervezését.
A távoktatásra vonatkozóan Debrecenben és Berettyóújfaluban elmondták: a digitális munkarendre való átállásról az intézményvezetők a hétvégén értesítették a szülőket. – Az oktatás hétfőtől meg is kezdődött az új mederben, de az átállás nem egy nap alatt valósul meg. Jól látható, hogy a tankerületek, az intézmények, a pedagógusok, a szülők és a tanulók is összefogtak a kezdeti nehézségeket áthidalásáért – reagált e két tankerület egységes közléssel.
Mint írták, az Oktatási Hivatal által kiadott módszertani ajánlás, valamint a KRÉTA rendszer online oktatást támogató adminisztratív funkciói segítik a haladást. Ez utóbbi rendszer a nyomon követhetőséget és az alapvető kommunikációs felületet is biztosítják a pedagógusok és a diákok, továbbá a szülők között. Több iskolában virtuális osztályokat hoztak létre a különféle felületeken, emellett sokféle csatorna, felület és lehetőség áll rendelkezésre az új munkarend alkalmazásához. Az látszik, hogy az intézményvezetők, a pedagógusok, a szülők felelősen és pozitívan állnak az új digitális munkarend bevezetéséhez – szögezte le Pappné Gyulai Katalin és Majosi Pálma (előbbi a debreceni, utóbbi a berettyóújfalui tankerület igazgatója.
[Beillesztett cikk: Bezárják az iskolákat, digitális munkarend lép életbe]
KRÉTA-rendszer, Google Classroom…
Riczu Julianna, a Hajdúböszörményi Tankerületi Központ szakmai igazgatóhelyettese úgy fogalmazott, hogy a digitális munkarendre az ő iskoláik is átálltak az intézményvezetők és a nevelőtestületek áldozatos munkájának, továbbá a szülők és a tanulók együttműködésének köszönhetően.
A KRÉTA-rendszer alkalmazásait, vagy a Google Classroom modellt alkalmazva tartják a kapcsolatot az intézmények a tanulókkal, akik a közösségi oldalon létrehozott zárt csoportokban is kommunikálnak egymással. Ahol erre nincs eszköz vagy internet, ott a tanyagondnoki szolgálat, vagy más segítség igénybevételével, papír alapon juttatja el a tanuláshoz szükséges információkat az iskola.
Arról is beszámolt, hogy az intézmények területén jelenleg étkezés nem biztosítható, arról az önkormányzatok gondoskodnak. Ügyelni kell a vagyonbiztonságra, ezért portaszolgálat működik. Az oktatási intézményeknél a kisegítő dolgozók elkezdték az épület fertőtlenítő takarítását, illetve már a tavaszi nagytakarítást végzik.
RaL






























