Így kötik össze Máltát Finnországgal
Már fúrják a 64 kilométer hosszúra tervezett Brenner-bázisalagutat a dán partoknál; a járathoz szükséges 220 méter hosszú, 12 méter magas és 40 méter széles betonelemek elkészítéséhez szükséges gyárak és logisztikai épületek felépítése önmagában kettő évet vett igénybe – írja a Portfolio.hu a theb1m.com alapján.
Ez utóbbi egy olyan megaprojektről számolt be, amely tovább egyszerűsíti az Európán belüli közlekedést, kereskedelmet. Az 5 ezer kilométer hosszú, Máltától egészen Finnországig tartó Skandináv-Mediterrán Folyosó kialakítása során a mérnökök már számos, korábban áthidalhatatlannak hitt akadályt küzdöttek le. Így többek között felépítették az összesen 18 kilométer hosszú Nagy-Bælt hidat (a képen).
A beruházás a 7,5 milliárd eurós Fehmarnbelt-kapcsolat nevű projektben történik. A rendkívül magas költségek ellenére a szakértők gyors megtérülésre számítanak.
Az előzetes információk alapján csak az alagúton való áthaladás gépjárművenként 100 euróba fog kerülni, de vasút is visz majd a víz alatt.