Megvan a világ legértékesebb márkája

Három év után ismét az Apple a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2021-es Global 500 ranglistája szerint. A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 263 milliárd dollár, 87 százalékkal nőtt egy év alatt.
A második helyre szorult vissza az előző három év listavezetője, az Amazon.com 254 milliárd dollárral.
A Google a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 1 százalékkal, 191 milliárd dollárra nőtt.
Megőrizte negyedik helyét a Microsoft (140 milliárd dollár) és nincs változás az ötödik helyen sem (Samsung, 102 milliárd dollár). A hatodik helyre jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég (93 milliárd dollár), a hetedik a Facebook (81 milliárd dollár), nyolcadik a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC, 72 milliárd dollár), kilencedik a Verizon (68,9 milliárd dollár), a tizedik a WeChat (68 milliárd dollár).
Azt, hogy mekkora befolyása van a technológiai innovációnak a brandérték alakítására, a legjobban a Tesla esete bizonyítja. Az elektromos autógyártó márkaértéke egy év alatt 158 százalékkal, 32 milliárd dollárra emelkedett, ilyen jelentős drágulást a listán szereplő egyetlen cég sem ért el.



























