Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Miért maradnak le a vállalkozások a digitális versenyben?

civishir.hu | 2025. 04. 30. | 12:23:44
Sok vállalkozás még ma is ösztönszerűen, stratégia nélkül költ marketingre.
Miért maradnak le a vállalkozások a digitális versenyben?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A digitális világban óriási verseny zajlik a vállalkozások között. Aki pedig nem képes alkalmazkodni a gyorsan változó trendekhez, az könnyedén leszakadhat a mezőnytől. Alábbi cikkünkben 3 konkrét okot mutatunk be, amelyek miatt a vállalkozások lemaradhatnak a versenytársaikkal szemben!

Nem fektetnek tudatosan a marketingbe

Sok vállalkozás még ma is ösztönszerűen, stratégia nélkül költ marketingre. A költségkeret gyakran nincs meghatározva, és a célcsoport sem tisztázott, továbbá mérések sincsenek a kampányok hatékonyságáról. Márpedig egy megfelelően felépített marketingstratégia, amely pontos költségvetésen alapul, elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

Ezen belül külön figyelmet érdemel a keresőoptimalizálás (SEO), amely lehetőséget ad rá, hogy a kisebb büdzsével rendelkező cégek is felvegyék a versenyt a nagyobb versenytársaikkal. A SEO célja, hogy a weboldal organikusan, vagyis fizetett hirdetések nélkül is jól szerepeljen a Google keresési találatai között. Ehhez kulcsszókutatásra, tartalmi és technikai optimalizálásra van szükség, a weboldalt pedig linképítés segítségével kell megbízhatóbbá varázsolni a Google szemében.

Nem tartanak lépést a trendekkel

Ami ma működik, az korántsem biztos, hogy holnap is hatékony lesz. A digitális marketing gyorsan változó világában az eredményes működéshez naprakész tudás szükséges. Számos vállalkozás hajlamos elkényelmesedni, ha egyszer sikerült stabil bevételt elérnie, azonban ez már rövid távon is rendkívül veszélyes hozzáállás.

Az algoritmusok, a platformok és a felhasználói szokások is folyton változnak, így aki nem követi a legfrissebb trendeket, könnyen háttérbe szorulhat az online térben. Legyen szó akár a SEO és a linképítés új irányairól, vagy éppen a PPC hirdetési stratégiák fejlődéséről, gyors alkalmazkodás nélkül nem lehet labdába rúgni. A versenytársak ugyanis nem tétlenkednek: ha mi nem reagálunk időben, ők viszik el a vásárlóinkat.

Nem használják ki a különböző platformokban rejlő lehetőségeket

Az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő platformja a TikTok, amely már hazánkban is több millió aktív felhasználóval rendelkezik. A TikTok már a vállalkozásunk népszerűsítésére is tökéletes platform, hiszen szórakoztató rövid videókkal rengeteg potenciális vásárlót elérhetünk. A hagyományos, SEO-ra és Google hirdetésekre alapuló marketingstratégiákat tehát mindenképp érdemes kiegészíteni a közösségi médiában való megjelenéssel is.

Ugyanakkor nem szabad csak egyetlen platformra támaszkodni. Egy modern cégnek minden fontos közösségi felületen jelen kell lennie. Ilyen például a Facebook, az Instagram, vagy akár az X (korábban: Twitter), ahol heti 2-3 poszt már bőven elegendő lehet ahhoz, hogy ne csak a versenytársaink, hanem mi is láthatóvá váljunk a célcsoportunk számára.

Bízzuk szakértőkre!

A közösségi média kezelés tudatos tervezést igényel, és egyáltalán nem elég hetente néhány máshonnan letöltött képet vagy videót feltölteni. Ha követőket és vásárlókat akarunk szerezni, de nem mozgunk otthonosan a social media marketingben, akkor szervezzük ki profik részére a feladatot. Így garantáltan olyan tartalmakat közvetíthetünk, amelyek szórakoztatják a felhasználókat, akik szívesen meg is osztják azokat az ismerőseikkel.

Rengeteg cég azért szenved hátrányt a konkurenseikkel szemben, mert kifejezetten marketingszagú és “átlátszó” tartalmakat gyárt. A kulcsszó viszont a szórakoztatás. Ha kizárólag a szolgáltatásunkat vagy termékünket promózzuk, csak egy cég leszünk a többi közül, és azonnal elsüllyedünk a szürke vállalkozások tengerében. Ha viszont lebilincselő és értékes, vagy kifejezetten vicces tartalmakat gyártunk, máris nyert ügyünk van.

Az online térben minden egyes kattintásért kőkeményen meg kell küzdeni. Azok a cégek, akik elhanyagolják a marketinget, vagy a jelenlegi kényelmes helyzetük miatt nem készülnek fel a jövőre, gyorsan elveszíthetik az addigi forgalmukat és presztízsüket. A vállalkozások tehát csak akkor maradhatnak a csúcson vagy törhetnek előre, ha kiforrott marketingstratégiát követnek, illetve legalább 1-2 évvel előre gondolkodnak.

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Hajdúnánás nyara a medencék tükrében
Hajdúnánás nyara a medencék tükrében
Fiatalok, családok, idősek – mindenki talál magának helyet a felújított fürdőben.
A dohányra vadásznak Hajdú-Biharban
A dohányra vadásznak Hajdú-Biharban
A legnagyobb szigorral lépnek fel.
Romhalmazzá vált a csomópont
Romhalmazzá vált a csomópont
Pörög a francia kötődésű generálkivitelező Debrecen keleti részén.
200-250 ezer forint az albérlet Debrecenben
200-250 ezer forint az albérlet Debrecenben
A ponthatárok kihirdetése beindítja az albérletpiac főszezonját.
Már a földön a jellegzetes debreceni oszlopsor
Már a földön a jellegzetes debreceni oszlopsor
Kilencvenöt év után bontják a csendőrlaktanyát.
Szepesi ingatlanokra 1,3 milliárdot költött Debrecen
Szepesi ingatlanokra 1,3 milliárdot költött Debrecen
A helyiek betörőktől tartanak és szúrja a szemüket a gaz.
Az új kőolajvezeték építéséről egyeztetett Szijjártó
Az új kőolajvezeték építéséről egyeztetett Szijjártó
Magyarország és Szerbia között jött létre a megállapodás.
NAV: „22 tonna italt szállítottak egy Suzuki Swiftben”
NAV: „22 tonna italt szállítottak egy Suzuki Swiftben”
Ennek a cégnek a papírjai nem stimmeltek a fizika törvényeivel.
Campus Job Street: keresd a Richtert!
Campus Job Street: keresd a Richtert!
Mindenki megismerheti, milyen is kutatónak vagy gyógyszerkészítőnek lenni.
Újabb féléves csúcson a használtautó-piac
Újabb féléves csúcson a használtautó-piac
A kedvenc továbbra is az Opel.
Nagy István: a magyar gazdák pénzét Ukrajnába viszik
Nagy István: a magyar gazdák pénzét Ukrajnába viszik
Az Európai Unió hétéves költségvetésének tervezete egyértelműen ukránbarát költségvetés - így a miniszter.
Az internetezők negyede egyáltalán nem fél a csalásoktól
Az internetezők negyede egyáltalán nem fél a csalásoktól
Sokan úgy gondolják, saját maguk is ki tudják szűrni a gyanús dolgokat.
Tartalomgyártók találkoznak Debrecenben
Tartalomgyártók találkoznak Debrecenben
Első Kelet-magyarországi Podcaster Meetup. Az esemény ingyenes, de a helyek száma korlátozott.
Tízből négyen nem ellenőrzik a hírek valóságtartalmát
Tízből négyen nem ellenőrzik a hírek valóságtartalmát
Egy kutatás szerint több szempontból is kiszolgáltatottak a hazai médiafogyasztók.
Szenzorokkal ér el sikereket a Medgyessy diákja
Szenzorokkal ér el sikereket a Medgyessy diákja
Egyre többen mennek a debreceni szakgimnáziumból mérnöki pályára, és emögött sokéves tenni akarás rejlik.
Veszélyes USB töltőket vontak ki a forgalomból
Veszélyes USB töltőket vontak ki a forgalomból
Az ellenőrzött termékek 87 százaléka nem felelt meg a biztonsági előírásoknak.
Lépést tartani a korral
Lépést tartani a korral
A felhőmigráció előnyei kisvállalkozásoknak.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Robbantással fenyegetőzött a Kneecap kitiltása miatt
Robbantással fenyegetőzött a Kneecap kitiltása miatt
A férfit elfogták a rendőrök. +Videó
Hirdetés
Hirdetés
Fotókon a DVSC első felkészülési meccse
Fotókon a DVSC első felkészülési meccse
A debreceniek nyertek a Hódosban.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Hajdúnánás nyara a medencék tükrében
Fiatalok, családok, idősek – mindenki talál magának helyet a felújított fürdőben.
A dohányra vadásznak Hajdú-Biharban
A legnagyobb szigorral lépnek fel.
200-250 ezer forint az albérlet Debrecenben
A ponthatárok kihirdetése beindítja az albérletpiac főszezonját.
Már a földön a jellegzetes debreceni oszlopsor
Kilencvenöt év után bontják a csendőrlaktanyát.
Szepesi ingatlanokra 1,3 milliárdot költött Debrecen
A helyiek betörőktől tartanak és szúrja a szemüket a gaz.
Támogatott tartalom
Longevity – divat vagy tudatosság?
Longevity – divat vagy tudatosság?
Könnyen elsajátítható, praktikus tippek, hogy minél tovább aktívak és energikusak maradjunk.
Dzsessz szól, a bor mesél a debreceni Nagyerdőn
Dzsessz szól, a bor mesél a debreceni Nagyerdőn
Egyedülálló zenei- és borfesztivál a Nagyerdő szívében. (X)
Hirdetés
Hirdetés