Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Miért maradnak le a vállalkozások a digitális versenyben?

civishir.hu | 2025. 04. 30. | 12:23:44
Sok vállalkozás még ma is ösztönszerűen, stratégia nélkül költ marketingre.
Miért maradnak le a vállalkozások a digitális versenyben?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A digitális világban óriási verseny zajlik a vállalkozások között. Aki pedig nem képes alkalmazkodni a gyorsan változó trendekhez, az könnyedén leszakadhat a mezőnytől. Alábbi cikkünkben 3 konkrét okot mutatunk be, amelyek miatt a vállalkozások lemaradhatnak a versenytársaikkal szemben!

Nem fektetnek tudatosan a marketingbe

Sok vállalkozás még ma is ösztönszerűen, stratégia nélkül költ marketingre. A költségkeret gyakran nincs meghatározva, és a célcsoport sem tisztázott, továbbá mérések sincsenek a kampányok hatékonyságáról. Márpedig egy megfelelően felépített marketingstratégia, amely pontos költségvetésen alapul, elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

Ezen belül külön figyelmet érdemel a keresőoptimalizálás (SEO), amely lehetőséget ad rá, hogy a kisebb büdzsével rendelkező cégek is felvegyék a versenyt a nagyobb versenytársaikkal. A SEO célja, hogy a weboldal organikusan, vagyis fizetett hirdetések nélkül is jól szerepeljen a Google keresési találatai között. Ehhez kulcsszókutatásra, tartalmi és technikai optimalizálásra van szükség, a weboldalt pedig linképítés segítségével kell megbízhatóbbá varázsolni a Google szemében.

Nem tartanak lépést a trendekkel

Ami ma működik, az korántsem biztos, hogy holnap is hatékony lesz. A digitális marketing gyorsan változó világában az eredményes működéshez naprakész tudás szükséges. Számos vállalkozás hajlamos elkényelmesedni, ha egyszer sikerült stabil bevételt elérnie, azonban ez már rövid távon is rendkívül veszélyes hozzáállás.

Az algoritmusok, a platformok és a felhasználói szokások is folyton változnak, így aki nem követi a legfrissebb trendeket, könnyen háttérbe szorulhat az online térben. Legyen szó akár a SEO és a linképítés új irányairól, vagy éppen a PPC hirdetési stratégiák fejlődéséről, gyors alkalmazkodás nélkül nem lehet labdába rúgni. A versenytársak ugyanis nem tétlenkednek: ha mi nem reagálunk időben, ők viszik el a vásárlóinkat.

Nem használják ki a különböző platformokban rejlő lehetőségeket

Az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő platformja a TikTok, amely már hazánkban is több millió aktív felhasználóval rendelkezik. A TikTok már a vállalkozásunk népszerűsítésére is tökéletes platform, hiszen szórakoztató rövid videókkal rengeteg potenciális vásárlót elérhetünk. A hagyományos, SEO-ra és Google hirdetésekre alapuló marketingstratégiákat tehát mindenképp érdemes kiegészíteni a közösségi médiában való megjelenéssel is.

Ugyanakkor nem szabad csak egyetlen platformra támaszkodni. Egy modern cégnek minden fontos közösségi felületen jelen kell lennie. Ilyen például a Facebook, az Instagram, vagy akár az X (korábban: Twitter), ahol heti 2-3 poszt már bőven elegendő lehet ahhoz, hogy ne csak a versenytársaink, hanem mi is láthatóvá váljunk a célcsoportunk számára.

Bízzuk szakértőkre!

A közösségi média kezelés tudatos tervezést igényel, és egyáltalán nem elég hetente néhány máshonnan letöltött képet vagy videót feltölteni. Ha követőket és vásárlókat akarunk szerezni, de nem mozgunk otthonosan a social media marketingben, akkor szervezzük ki profik részére a feladatot. Így garantáltan olyan tartalmakat közvetíthetünk, amelyek szórakoztatják a felhasználókat, akik szívesen meg is osztják azokat az ismerőseikkel.

Rengeteg cég azért szenved hátrányt a konkurenseikkel szemben, mert kifejezetten marketingszagú és “átlátszó” tartalmakat gyárt. A kulcsszó viszont a szórakoztatás. Ha kizárólag a szolgáltatásunkat vagy termékünket promózzuk, csak egy cég leszünk a többi közül, és azonnal elsüllyedünk a szürke vállalkozások tengerében. Ha viszont lebilincselő és értékes, vagy kifejezetten vicces tartalmakat gyártunk, máris nyert ügyünk van.

Az online térben minden egyes kattintásért kőkeményen meg kell küzdeni. Azok a cégek, akik elhanyagolják a marketinget, vagy a jelenlegi kényelmes helyzetük miatt nem készülnek fel a jövőre, gyorsan elveszíthetik az addigi forgalmukat és presztízsüket. A vállalkozások tehát csak akkor maradhatnak a csúcson vagy törhetnek előre, ha kiforrott marketingstratégiát követnek, illetve legalább 1-2 évvel előre gondolkodnak.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Kereskedelem: meglepetést hozott az április
Kereskedelem: meglepetést hozott az április
Megérkeztek a KSH legfrissebb adatai.
Jó hírek a beruházásáról, amelyet unokáink is látni fognak
Jó hírek a beruházásáról, amelyet unokáink is látni fognak
Vízhez juttatnák a Nagyerdőt és az Erdőspusztákat.
Bulgária bevezetheti az eurót
Bulgária bevezetheti az eurót
Teljesítették a feltételeket.
Auchan: új madárka, régi jó árak
Auchan: új madárka, régi jó árak
Így spórolhatsz okosan hó végén is.
Ki újítja fel Debrecen járdáit, lépcsőit?
Ki újítja fel Debrecen járdáit, lépcsőit?
Közbeszerzést írt ki az önkormányzat.
Közös jövőkép Biharkeresztesen
Közös jövőkép Biharkeresztesen
Gazdasági programról, tervekről és határokról Dani Béla Péter polgármesterrel.
Csaknem két kilométeren aszfaltoznak Egyeken
Csaknem két kilométeren aszfaltoznak Egyeken
Kiválasztották a kivitelezőt.
Debrecen lassú gyilkosát félreismerik
Debrecen lassú gyilkosát félreismerik
A Zöld Őrszem már javában dolgozik, mindenki láthatja az óráról órára frissülő adatokat.
Öt csapás a kibercsalók ellen
Öt csapás a kibercsalók ellen
Az első, hogy központi visszaélésszűrő rendszert indítanak – mondta Varga Mihály.
Veszélyes USB töltőket vontak ki a forgalomból
Veszélyes USB töltőket vontak ki a forgalomból
Az ellenőrzött termékek 87 százaléka nem felelt meg a biztonsági előírásoknak.
Lépést tartani a korral
Lépést tartani a korral
A felhőmigráció előnyei kisvállalkozásoknak.
VR-forradalom az online kaszinókban
VR-forradalom az online kaszinókban
Az élmény új dimenziója.
A mobilhívás népszerűbb, mint az online telefonálás
A mobilhívás népszerűbb, mint az online telefonálás
A tavalyi év végén közel 10 millió mobiltelefon-előfizetés volt Magyarországon.
A sikerszériás webshopok titka: így csináld utánuk
A sikerszériás webshopok titka: így csináld utánuk
Bemutatjuk, mit csinálnak jól a profi webáruház tulajdonosok.
Elkezdődött az új WATCH-os projektek építése
Elkezdődött az új WATCH-os projektek építése
Színspirál, okosszemetes, földrengés-szimulátor, reakcióidő-asztal, okosított bicikli és intelligens terrárium.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Résen volt a szabadnapos rendőr Hajdúszoboszlón
Résen volt a szabadnapos rendőr Hajdúszoboszlón
Kollégái el is fogták a tolvajt.
Kutyamentés Hajdúhadházon
Kutyamentés Hajdúhadházon
Egy csőbe szorult az állat.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Kereskedelem: meglepetést hozott az április
Megérkeztek a KSH legfrissebb adatai.
Jó hírek a beruházásáról, amelyet unokáink is látni fognak
Vízhez juttatnák a Nagyerdőt és az Erdőspusztákat.
Bulgária bevezetheti az eurót
Teljesítették a feltételeket.
Auchan: új madárka, régi jó árak
Így spórolhatsz okosan hó végén is.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Pünkösdi hétvége a Hungarospa fürdőkomplexumában
Pünkösdi hétvége a Hungarospa fürdőkomplexumában
Ünnepeljen a családjával Hajdúszoboszlón!
Összesen 11 medence várja a fürdőzőket Berettyóújfaluban
Összesen 11 medence várja a fürdőzőket Berettyóújfaluban
A pünkösdi hétvégén nyit a Bihar Termálliget strandfürdője.
Nyár a Grand Casinóban
Nyár a Grand Casinóban
Koncertek, versenyek, show-k Debrecen szívében.
Kivételes nyári élmények a Zoo Debrecenben
Kivételes nyári élmények a Zoo Debrecenben
Különleges táborok, izgalmas esti séták a nyári szünidőben.
Hirdetés