Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Miért maradnak le a vállalkozások a digitális versenyben?

civishir.hu | 2025. 04. 30. | 12:23:44
Sok vállalkozás még ma is ösztönszerűen, stratégia nélkül költ marketingre.
Miért maradnak le a vállalkozások a digitális versenyben?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A digitális világban óriási verseny zajlik a vállalkozások között. Aki pedig nem képes alkalmazkodni a gyorsan változó trendekhez, az könnyedén leszakadhat a mezőnytől. Alábbi cikkünkben 3 konkrét okot mutatunk be, amelyek miatt a vállalkozások lemaradhatnak a versenytársaikkal szemben!

Nem fektetnek tudatosan a marketingbe

Sok vállalkozás még ma is ösztönszerűen, stratégia nélkül költ marketingre. A költségkeret gyakran nincs meghatározva, és a célcsoport sem tisztázott, továbbá mérések sincsenek a kampányok hatékonyságáról. Márpedig egy megfelelően felépített marketingstratégia, amely pontos költségvetésen alapul, elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

Ezen belül külön figyelmet érdemel a keresőoptimalizálás (SEO), amely lehetőséget ad rá, hogy a kisebb büdzsével rendelkező cégek is felvegyék a versenyt a nagyobb versenytársaikkal. A SEO célja, hogy a weboldal organikusan, vagyis fizetett hirdetések nélkül is jól szerepeljen a Google keresési találatai között. Ehhez kulcsszókutatásra, tartalmi és technikai optimalizálásra van szükség, a weboldalt pedig linképítés segítségével kell megbízhatóbbá varázsolni a Google szemében.

Nem tartanak lépést a trendekkel

Ami ma működik, az korántsem biztos, hogy holnap is hatékony lesz. A digitális marketing gyorsan változó világában az eredményes működéshez naprakész tudás szükséges. Számos vállalkozás hajlamos elkényelmesedni, ha egyszer sikerült stabil bevételt elérnie, azonban ez már rövid távon is rendkívül veszélyes hozzáállás.

Az algoritmusok, a platformok és a felhasználói szokások is folyton változnak, így aki nem követi a legfrissebb trendeket, könnyen háttérbe szorulhat az online térben. Legyen szó akár a SEO és a linképítés új irányairól, vagy éppen a PPC hirdetési stratégiák fejlődéséről, gyors alkalmazkodás nélkül nem lehet labdába rúgni. A versenytársak ugyanis nem tétlenkednek: ha mi nem reagálunk időben, ők viszik el a vásárlóinkat.

Nem használják ki a különböző platformokban rejlő lehetőségeket

Az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő platformja a TikTok, amely már hazánkban is több millió aktív felhasználóval rendelkezik. A TikTok már a vállalkozásunk népszerűsítésére is tökéletes platform, hiszen szórakoztató rövid videókkal rengeteg potenciális vásárlót elérhetünk. A hagyományos, SEO-ra és Google hirdetésekre alapuló marketingstratégiákat tehát mindenképp érdemes kiegészíteni a közösségi médiában való megjelenéssel is.

Ugyanakkor nem szabad csak egyetlen platformra támaszkodni. Egy modern cégnek minden fontos közösségi felületen jelen kell lennie. Ilyen például a Facebook, az Instagram, vagy akár az X (korábban: Twitter), ahol heti 2-3 poszt már bőven elegendő lehet ahhoz, hogy ne csak a versenytársaink, hanem mi is láthatóvá váljunk a célcsoportunk számára.

Bízzuk szakértőkre!

A közösségi média kezelés tudatos tervezést igényel, és egyáltalán nem elég hetente néhány máshonnan letöltött képet vagy videót feltölteni. Ha követőket és vásárlókat akarunk szerezni, de nem mozgunk otthonosan a social media marketingben, akkor szervezzük ki profik részére a feladatot. Így garantáltan olyan tartalmakat közvetíthetünk, amelyek szórakoztatják a felhasználókat, akik szívesen meg is osztják azokat az ismerőseikkel.

Rengeteg cég azért szenved hátrányt a konkurenseikkel szemben, mert kifejezetten marketingszagú és “átlátszó” tartalmakat gyárt. A kulcsszó viszont a szórakoztatás. Ha kizárólag a szolgáltatásunkat vagy termékünket promózzuk, csak egy cég leszünk a többi közül, és azonnal elsüllyedünk a szürke vállalkozások tengerében. Ha viszont lebilincselő és értékes, vagy kifejezetten vicces tartalmakat gyártunk, máris nyert ügyünk van.

Az online térben minden egyes kattintásért kőkeményen meg kell küzdeni. Azok a cégek, akik elhanyagolják a marketinget, vagy a jelenlegi kényelmes helyzetük miatt nem készülnek fel a jövőre, gyorsan elveszíthetik az addigi forgalmukat és presztízsüket. A vállalkozások tehát csak akkor maradhatnak a csúcson vagy törhetnek előre, ha kiforrott marketingstratégiát követnek, illetve legalább 1-2 évvel előre gondolkodnak.

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Szolidaritási adó: Balmazújváros sokallja az összeget
Szolidaritási adó: Balmazújváros sokallja az összeget
Egyeztetést folytatnak a minisztériummal és az államkincstárral.
Tovább emelkednek az üzemanyagárak
Tovább emelkednek az üzemanyagárak
Rossz hír az autósoknak.
Energetikai fejlesztések Berettyóújfaluban
Energetikai fejlesztések Berettyóújfaluban
A város újabb lépést tett a fenntarthatóság felé.
Balmazújváros Debrecennél is többet fizet
Balmazújváros Debrecennél is többet fizet
Cél a vidéki Magyarország élhetőségének és népességmegtartásának támogatása.
Karácsonyiajándék-vásárlás: megtört a lendület
Karácsonyiajándék-vásárlás: megtört a lendület
Átlagosan 75 ezer forint elköltését tervezik a magyarok.
Fontos új út és körfogalom a Tégláskertben
Fontos új út és körfogalom a Tégláskertben
A falusias Debrecen már a délnyugati „kertekben” is a múlté.
Bankszövetség: az adóemelés a teljes gazdaságot sújtja
Bankszövetség: az adóemelés a teljes gazdaságot sújtja
Értetlenül állnak az úgynevezett extraprofitadó tervezett emelése előtt.
„Szupermenzák” jönnek létre Debrecenben
„Szupermenzák” jönnek létre Debrecenben
A szabadszedés az egyértelmű új irány; öt újabb iskolát vonnak be ebbe a körbe.
Hatvanmilliós útfelújítás Fülöpön
Hatvanmilliós útfelújítás Fülöpön
Három helyszínen fog dolgozni a nyertes újfehértói vállalkozás.
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
A tavalyi 15. helyről a nyolcadikra rukkolt előre az Instagram.
Jelentősen drágult a tojás, a kakaó, a kávé
Jelentősen drágult a tojás, a kakaó, a kávé
De kevesebbet fizetünk a margarinért, a lisztért és a cukorért.
Csúcstechnológiás labort adtak át Debrecenben
Csúcstechnológiás labort adtak át Debrecenben
A labor eszközeinek fejlesztésére 340 millió forintot fordítottak.
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
A tavalyi 15. helyről a nyolcadikra rukkolt előre az Instagram.
Robotikai verseny: egy debreceni is a siker részese
Robotikai verseny: egy debreceni is a siker részese
Panamában szerepelt a magyar csapat.
MI-biztosok lesznek a kormányhivatalokban
MI-biztosok lesznek a kormányhivatalokban
A közszolgálatban, a felsőoktatásban és az állami tulajdonú cégeknél kötelező AI-kurzust vezetnek majd be.
Online hősök a gyerekek védelmében
Online hősök a gyerekek védelmében
Országos kampány indul a fiatalok tudatos internethasználatáért.
Hogyan kapcsolódnak ki tudatosan az emberek?
Hogyan kapcsolódnak ki tudatosan az emberek?
A modern élet egyik legnagyobb kihívása a folyamatos rohanás és információáradat kezelése.
Néha még a legszerencsésebbek is pórul járnak
Néha még a legszerencsésebbek is pórul járnak
Az internet világában számos veszély leselkedik a gyanútlan felhasználókra.
A szórakozás új formái 2025-ben
A szórakozás új formái 2025-ben
Online és offline lehetőségek.
Világelitben a debreceni startup
Világelitben a debreceni startup
Rangos kreatívipari versenyen vettek részt.
Debrecen digitális mindennapjai
Debrecen digitális mindennapjai
Biztonságos online jelenlét helyi szemmel.
Mobiladat-védelem lépésről lépésre
Mobiladat-védelem lépésről lépésre
Tippek személyes adataid védelméhez mobilhasználat közben.
Megérkezett az iPhone 17-széria
Megérkezett az iPhone 17-széria
Mutatjuk, mennyibe kerülnek az új modellek.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Szolidaritási adó: Balmazújváros sokallja az összeget
Szolidaritási adó: Balmazújváros sokallja az összeget
Egyeztetést folytatnak a minisztériummal és az államkincstárral.
Hirdetés
Hirdetés
Egyek adósság nélkül zárja az évet
Egyek adósság nélkül zárja az évet
A település – történetében hosszú idő után – nemcsak kiegyensúlyozott, hanem hitelmentes költségvetéssel fordulhat az új esztendőbe.
Hirdetés
Hirdetés
Vizsgabiztost akart átverni egy hajdúszováti
Vizsgabiztost akart átverni egy hajdúszováti
Hamis iratokkal szeretett volna jogosítványt szerezni.
Gazdaság
Tovább emelkednek az üzemanyagárak
Rossz hír az autósoknak.
Energetikai fejlesztések Berettyóújfaluban
A város újabb lépést tett a fenntarthatóság felé.
Balmazújváros Debrecennél is többet fizet
Cél a vidéki Magyarország élhetőségének és népességmegtartásának támogatása.
Karácsonyiajándék-vásárlás: megtört a lendület
Átlagosan 75 ezer forint elköltését tervezik a magyarok.
Fontos új út és körfogalom a Tégláskertben
A falusias Debrecen már a délnyugati „kertekben” is a múlté.
Bankszövetség: az adóemelés a teljes gazdaságot sújtja
Értetlenül állnak az úgynevezett extraprofitadó tervezett emelése előtt.
Támogatott tartalom
Hajdú-bihari településekre gurul el a Lidl
Hajdú-bihari településekre gurul el a Lidl
A Lidl Magyarország új, úttörő kezdeményezéssel állt elő: ha a vásárló nem tud eljutni a boltba, akkor a bolt megy el hozzá.
Jövedelem, vállalati kultúra: ez is fontos a jövő mérnökeinek
Jövedelem, vállalati kultúra: ez is fontos a jövő mérnökeinek
Kiemelt volt az érdeklődés a Sensirion standjánál, a XI. Gépészeti Szakkiállításon és Állásbörzén.
Gospel Karácsony: a szeretet és az összefogás ünnepe Debrecenben
Gospel Karácsony: a szeretet és az összefogás ünnepe Debrecenben
Idén Dallasból érkezik egy harmincfős énekegyüttes. +Videók
Hirdetés
Hirdetés