Miért maradnak le a vállalkozások a digitális versenyben?

A digitális világban óriási verseny zajlik a vállalkozások között. Aki pedig nem képes alkalmazkodni a gyorsan változó trendekhez, az könnyedén leszakadhat a mezőnytől. Alábbi cikkünkben 3 konkrét okot mutatunk be, amelyek miatt a vállalkozások lemaradhatnak a versenytársaikkal szemben!
Nem fektetnek tudatosan a marketingbe
Sok vállalkozás még ma is ösztönszerűen, stratégia nélkül költ marketingre. A költségkeret gyakran nincs meghatározva, és a célcsoport sem tisztázott, továbbá mérések sincsenek a kampányok hatékonyságáról. Márpedig egy megfelelően felépített marketingstratégia, amely pontos költségvetésen alapul, elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.
Ezen belül külön figyelmet érdemel a keresőoptimalizálás (SEO), amely lehetőséget ad rá, hogy a kisebb büdzsével rendelkező cégek is felvegyék a versenyt a nagyobb versenytársaikkal. A SEO célja, hogy a weboldal organikusan, vagyis fizetett hirdetések nélkül is jól szerepeljen a Google keresési találatai között. Ehhez kulcsszókutatásra, tartalmi és technikai optimalizálásra van szükség, a weboldalt pedig linképítés segítségével kell megbízhatóbbá varázsolni a Google szemében.
Nem tartanak lépést a trendekkel
Ami ma működik, az korántsem biztos, hogy holnap is hatékony lesz. A digitális marketing gyorsan változó világában az eredményes működéshez naprakész tudás szükséges. Számos vállalkozás hajlamos elkényelmesedni, ha egyszer sikerült stabil bevételt elérnie, azonban ez már rövid távon is rendkívül veszélyes hozzáállás.
Az algoritmusok, a platformok és a felhasználói szokások is folyton változnak, így aki nem követi a legfrissebb trendeket, könnyen háttérbe szorulhat az online térben. Legyen szó akár a SEO és a linképítés új irányairól, vagy éppen a PPC hirdetési stratégiák fejlődéséről, gyors alkalmazkodás nélkül nem lehet labdába rúgni. A versenytársak ugyanis nem tétlenkednek: ha mi nem reagálunk időben, ők viszik el a vásárlóinkat.
Nem használják ki a különböző platformokban rejlő lehetőségeket
Az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő platformja a TikTok, amely már hazánkban is több millió aktív felhasználóval rendelkezik. A TikTok már a vállalkozásunk népszerűsítésére is tökéletes platform, hiszen szórakoztató rövid videókkal rengeteg potenciális vásárlót elérhetünk. A hagyományos, SEO-ra és Google hirdetésekre alapuló marketingstratégiákat tehát mindenképp érdemes kiegészíteni a közösségi médiában való megjelenéssel is.
Ugyanakkor nem szabad csak egyetlen platformra támaszkodni. Egy modern cégnek minden fontos közösségi felületen jelen kell lennie. Ilyen például a Facebook, az Instagram, vagy akár az X (korábban: Twitter), ahol heti 2-3 poszt már bőven elegendő lehet ahhoz, hogy ne csak a versenytársaink, hanem mi is láthatóvá váljunk a célcsoportunk számára.
Bízzuk szakértőkre!
A közösségi média kezelés tudatos tervezést igényel, és egyáltalán nem elég hetente néhány máshonnan letöltött képet vagy videót feltölteni. Ha követőket és vásárlókat akarunk szerezni, de nem mozgunk otthonosan a social media marketingben, akkor szervezzük ki profik részére a feladatot. Így garantáltan olyan tartalmakat közvetíthetünk, amelyek szórakoztatják a felhasználókat, akik szívesen meg is osztják azokat az ismerőseikkel.
Rengeteg cég azért szenved hátrányt a konkurenseikkel szemben, mert kifejezetten marketingszagú és “átlátszó” tartalmakat gyárt. A kulcsszó viszont a szórakoztatás. Ha kizárólag a szolgáltatásunkat vagy termékünket promózzuk, csak egy cég leszünk a többi közül, és azonnal elsüllyedünk a szürke vállalkozások tengerében. Ha viszont lebilincselő és értékes, vagy kifejezetten vicces tartalmakat gyártunk, máris nyert ügyünk van.
Az online térben minden egyes kattintásért kőkeményen meg kell küzdeni. Azok a cégek, akik elhanyagolják a marketinget, vagy a jelenlegi kényelmes helyzetük miatt nem készülnek fel a jövőre, gyorsan elveszíthetik az addigi forgalmukat és presztízsüket. A vállalkozások tehát csak akkor maradhatnak a csúcson vagy törhetnek előre, ha kiforrott marketingstratégiát követnek, illetve legalább 1-2 évvel előre gondolkodnak.























