Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Miért maradnak le a vállalkozások a digitális versenyben?

civishir.hu | 2025. 04. 30. | 12:23:44
Sok vállalkozás még ma is ösztönszerűen, stratégia nélkül költ marketingre.
Miért maradnak le a vállalkozások a digitális versenyben?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A digitális világban óriási verseny zajlik a vállalkozások között. Aki pedig nem képes alkalmazkodni a gyorsan változó trendekhez, az könnyedén leszakadhat a mezőnytől. Alábbi cikkünkben 3 konkrét okot mutatunk be, amelyek miatt a vállalkozások lemaradhatnak a versenytársaikkal szemben!

Nem fektetnek tudatosan a marketingbe

Sok vállalkozás még ma is ösztönszerűen, stratégia nélkül költ marketingre. A költségkeret gyakran nincs meghatározva, és a célcsoport sem tisztázott, továbbá mérések sincsenek a kampányok hatékonyságáról. Márpedig egy megfelelően felépített marketingstratégia, amely pontos költségvetésen alapul, elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

Ezen belül külön figyelmet érdemel a keresőoptimalizálás (SEO), amely lehetőséget ad rá, hogy a kisebb büdzsével rendelkező cégek is felvegyék a versenyt a nagyobb versenytársaikkal. A SEO célja, hogy a weboldal organikusan, vagyis fizetett hirdetések nélkül is jól szerepeljen a Google keresési találatai között. Ehhez kulcsszókutatásra, tartalmi és technikai optimalizálásra van szükség, a weboldalt pedig linképítés segítségével kell megbízhatóbbá varázsolni a Google szemében.

Nem tartanak lépést a trendekkel

Ami ma működik, az korántsem biztos, hogy holnap is hatékony lesz. A digitális marketing gyorsan változó világában az eredményes működéshez naprakész tudás szükséges. Számos vállalkozás hajlamos elkényelmesedni, ha egyszer sikerült stabil bevételt elérnie, azonban ez már rövid távon is rendkívül veszélyes hozzáállás.

Az algoritmusok, a platformok és a felhasználói szokások is folyton változnak, így aki nem követi a legfrissebb trendeket, könnyen háttérbe szorulhat az online térben. Legyen szó akár a SEO és a linképítés új irányairól, vagy éppen a PPC hirdetési stratégiák fejlődéséről, gyors alkalmazkodás nélkül nem lehet labdába rúgni. A versenytársak ugyanis nem tétlenkednek: ha mi nem reagálunk időben, ők viszik el a vásárlóinkat.

Nem használják ki a különböző platformokban rejlő lehetőségeket

Az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő platformja a TikTok, amely már hazánkban is több millió aktív felhasználóval rendelkezik. A TikTok már a vállalkozásunk népszerűsítésére is tökéletes platform, hiszen szórakoztató rövid videókkal rengeteg potenciális vásárlót elérhetünk. A hagyományos, SEO-ra és Google hirdetésekre alapuló marketingstratégiákat tehát mindenképp érdemes kiegészíteni a közösségi médiában való megjelenéssel is.

Ugyanakkor nem szabad csak egyetlen platformra támaszkodni. Egy modern cégnek minden fontos közösségi felületen jelen kell lennie. Ilyen például a Facebook, az Instagram, vagy akár az X (korábban: Twitter), ahol heti 2-3 poszt már bőven elegendő lehet ahhoz, hogy ne csak a versenytársaink, hanem mi is láthatóvá váljunk a célcsoportunk számára.

Bízzuk szakértőkre!

A közösségi média kezelés tudatos tervezést igényel, és egyáltalán nem elég hetente néhány máshonnan letöltött képet vagy videót feltölteni. Ha követőket és vásárlókat akarunk szerezni, de nem mozgunk otthonosan a social media marketingben, akkor szervezzük ki profik részére a feladatot. Így garantáltan olyan tartalmakat közvetíthetünk, amelyek szórakoztatják a felhasználókat, akik szívesen meg is osztják azokat az ismerőseikkel.

Rengeteg cég azért szenved hátrányt a konkurenseikkel szemben, mert kifejezetten marketingszagú és “átlátszó” tartalmakat gyárt. A kulcsszó viszont a szórakoztatás. Ha kizárólag a szolgáltatásunkat vagy termékünket promózzuk, csak egy cég leszünk a többi közül, és azonnal elsüllyedünk a szürke vállalkozások tengerében. Ha viszont lebilincselő és értékes, vagy kifejezetten vicces tartalmakat gyártunk, máris nyert ügyünk van.

Az online térben minden egyes kattintásért kőkeményen meg kell küzdeni. Azok a cégek, akik elhanyagolják a marketinget, vagy a jelenlegi kényelmes helyzetük miatt nem készülnek fel a jövőre, gyorsan elveszíthetik az addigi forgalmukat és presztízsüket. A vállalkozások tehát csak akkor maradhatnak a csúcson vagy törhetnek előre, ha kiforrott marketingstratégiát követnek, illetve legalább 1-2 évvel előre gondolkodnak.

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Parkolás: módosítana a debreceni Fidesz-KDNP
Parkolás: módosítana a debreceni Fidesz-KDNP
Hamarosan nagyon megváltozik a parkolási rend, de valószínűleg nem teljesen úgy, ahogyan vártuk.
Külterületi utat fejlesztenek Nyíradonyban
Külterületi utat fejlesztenek Nyíradonyban
Csaknem másfél kilométer újul meg.
Komádi számolt, spórolt – és segített
Komádi számolt, spórolt – és segített
A ravatalozó megújul, a szociális háló sűrű marad, a jövő pedig tervezhető.
Havonta közöl haszáltautó-statisztikát a KSH
Havonta közöl haszáltautó-statisztikát a KSH
Fontos feladat a megújulás - hangzott el.
Negyvenmillióból fejlesztenek a Júliatelepen
Negyvenmillióból fejlesztenek a Júliatelepen
A debreceni városrészben 110 méteren aszfaltoznak majd.
Több tízmilliós munka kezdődik Hosszúpályiban
Több tízmilliós munka kezdődik Hosszúpályiban
Eredményes volt a közbeszerzés.
Váradi Zoltán kerülhet a debreceni állatkert élére
Váradi Zoltán kerülhet a debreceni állatkert élére
A jelenlegi vezető megbízatása lejár.
NB I-es focistának lenni igencsak jövedelmező
NB I-es focistának lenni igencsak jövedelmező
Debrecenben átlag alatt keresnek a fiúk...
Debreceni kényszerházasság a pénzért
Debreceni kényszerházasság a pénzért
Hajdúsámson jól járhat az együttműködéssel, lenne helye a támogatásnak.
Bacont és libamájast hív vissza az Auchan
Bacont és libamájast hív vissza az Auchan
Szennyeződés és nem jelölt allergén.
Felfüggeszti a dubajozást a Wizz Air
Felfüggeszti a dubajozást a Wizz Air
A légiközlekedés biztonsága minden esetben a legfontosabb - írják.
Debrecen a legtermékenyebb, de már nem a legdrágább
Debrecen a legtermékenyebb, de már nem a legdrágább
Felállították a városok közötti ársorrendet.
Veszélyes USB töltőket vontak ki a forgalomból
Veszélyes USB töltőket vontak ki a forgalomból
Az ellenőrzött termékek 87 százaléka nem felelt meg a biztonsági előírásoknak.
Lépést tartani a korral
Lépést tartani a korral
A felhőmigráció előnyei kisvállalkozásoknak.
VR-forradalom az online kaszinókban
VR-forradalom az online kaszinókban
Az élmény új dimenziója.
A mobilhívás népszerűbb, mint az online telefonálás
A mobilhívás népszerűbb, mint az online telefonálás
A tavalyi év végén közel 10 millió mobiltelefon-előfizetés volt Magyarországon.
A sikerszériás webshopok titka: így csináld utánuk
A sikerszériás webshopok titka: így csináld utánuk
Bemutatjuk, mit csinálnak jól a profi webáruház tulajdonosok.
Elkezdődött az új WATCH-os projektek építése
Elkezdődött az új WATCH-os projektek építése
Színspirál, okosszemetes, földrengés-szimulátor, reakcióidő-asztal, okosított bicikli és intelligens terrárium.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hőség: a Nagytemplom előterét is megnyitják
Hőség: a Nagytemplom előterét is megnyitják
Debrecen három pontján is ingyen osztják a vizet.
Távozik Debrecenből a klubrekorder
Távozik Debrecenből a klubrekorder
Nem hosszabbította meg a szerződését.
Spanyol középpályást igazolt a Debrecen
Spanyol középpályást igazolt a Debrecen
A védekezésben lehet fontos szerepe.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Külterületi utat fejlesztenek Nyíradonyban
Csaknem másfél kilométer újul meg.
Komádi számolt, spórolt – és segített
A ravatalozó megújul, a szociális háló sűrű marad, a jövő pedig tervezhető.
Havonta közöl haszáltautó-statisztikát a KSH
Fontos feladat a megújulás - hangzott el.
Negyvenmillióból fejlesztenek a Júliatelepen
A debreceni városrészben 110 méteren aszfaltoznak majd.
Több tízmilliós munka kezdődik Hosszúpályiban
Eredményes volt a közbeszerzés.
Váradi Zoltán kerülhet a debreceni állatkert élére
A jelenlegi vezető megbízatása lejár.
Támogatott tartalom
2025 legnagyobb csobbanása a SZUSZ-ban vár rád!
2025 legnagyobb csobbanása a SZUSZ-ban vár rád!
SZUSZ Strand és Játszópark. Nyitás: június 21., szombat.
Új energetikai szakáruház nyílt Debrecenben
Új energetikai szakáruház nyílt Debrecenben
A SolarX szakáruház nem csak eladásról szól.
Négy kávét kínál a Zádor házaspár
Négy kávét kínál a Zádor házaspár
Azokra is gondoltak, akiket bánt a savasság.
Emerson | NI: nem csak high-tech cég, szakmai közösségépítő is
Emerson | NI: nem csak high-tech cég, szakmai közösségépítő is
Megcáfolták Debrecenben azt a sztereotípiát, hogy a mérnökök introvertáltak lennének.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés