Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Miért maradnak le a vállalkozások a digitális versenyben?

civishir.hu | 2025. 04. 30. | 12:23:44
Sok vállalkozás még ma is ösztönszerűen, stratégia nélkül költ marketingre.
Miért maradnak le a vállalkozások a digitális versenyben?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A digitális világban óriási verseny zajlik a vállalkozások között. Aki pedig nem képes alkalmazkodni a gyorsan változó trendekhez, az könnyedén leszakadhat a mezőnytől. Alábbi cikkünkben 3 konkrét okot mutatunk be, amelyek miatt a vállalkozások lemaradhatnak a versenytársaikkal szemben!

Nem fektetnek tudatosan a marketingbe

Sok vállalkozás még ma is ösztönszerűen, stratégia nélkül költ marketingre. A költségkeret gyakran nincs meghatározva, és a célcsoport sem tisztázott, továbbá mérések sincsenek a kampányok hatékonyságáról. Márpedig egy megfelelően felépített marketingstratégia, amely pontos költségvetésen alapul, elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

Ezen belül külön figyelmet érdemel a keresőoptimalizálás (SEO), amely lehetőséget ad rá, hogy a kisebb büdzsével rendelkező cégek is felvegyék a versenyt a nagyobb versenytársaikkal. A SEO célja, hogy a weboldal organikusan, vagyis fizetett hirdetések nélkül is jól szerepeljen a Google keresési találatai között. Ehhez kulcsszókutatásra, tartalmi és technikai optimalizálásra van szükség, a weboldalt pedig linképítés segítségével kell megbízhatóbbá varázsolni a Google szemében.

Nem tartanak lépést a trendekkel

Ami ma működik, az korántsem biztos, hogy holnap is hatékony lesz. A digitális marketing gyorsan változó világában az eredményes működéshez naprakész tudás szükséges. Számos vállalkozás hajlamos elkényelmesedni, ha egyszer sikerült stabil bevételt elérnie, azonban ez már rövid távon is rendkívül veszélyes hozzáállás.

Az algoritmusok, a platformok és a felhasználói szokások is folyton változnak, így aki nem követi a legfrissebb trendeket, könnyen háttérbe szorulhat az online térben. Legyen szó akár a SEO és a linképítés új irányairól, vagy éppen a PPC hirdetési stratégiák fejlődéséről, gyors alkalmazkodás nélkül nem lehet labdába rúgni. A versenytársak ugyanis nem tétlenkednek: ha mi nem reagálunk időben, ők viszik el a vásárlóinkat.

Nem használják ki a különböző platformokban rejlő lehetőségeket

Az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő platformja a TikTok, amely már hazánkban is több millió aktív felhasználóval rendelkezik. A TikTok már a vállalkozásunk népszerűsítésére is tökéletes platform, hiszen szórakoztató rövid videókkal rengeteg potenciális vásárlót elérhetünk. A hagyományos, SEO-ra és Google hirdetésekre alapuló marketingstratégiákat tehát mindenképp érdemes kiegészíteni a közösségi médiában való megjelenéssel is.

Ugyanakkor nem szabad csak egyetlen platformra támaszkodni. Egy modern cégnek minden fontos közösségi felületen jelen kell lennie. Ilyen például a Facebook, az Instagram, vagy akár az X (korábban: Twitter), ahol heti 2-3 poszt már bőven elegendő lehet ahhoz, hogy ne csak a versenytársaink, hanem mi is láthatóvá váljunk a célcsoportunk számára.

Bízzuk szakértőkre!

A közösségi média kezelés tudatos tervezést igényel, és egyáltalán nem elég hetente néhány máshonnan letöltött képet vagy videót feltölteni. Ha követőket és vásárlókat akarunk szerezni, de nem mozgunk otthonosan a social media marketingben, akkor szervezzük ki profik részére a feladatot. Így garantáltan olyan tartalmakat közvetíthetünk, amelyek szórakoztatják a felhasználókat, akik szívesen meg is osztják azokat az ismerőseikkel.

Rengeteg cég azért szenved hátrányt a konkurenseikkel szemben, mert kifejezetten marketingszagú és “átlátszó” tartalmakat gyárt. A kulcsszó viszont a szórakoztatás. Ha kizárólag a szolgáltatásunkat vagy termékünket promózzuk, csak egy cég leszünk a többi közül, és azonnal elsüllyedünk a szürke vállalkozások tengerében. Ha viszont lebilincselő és értékes, vagy kifejezetten vicces tartalmakat gyártunk, máris nyert ügyünk van.

Az online térben minden egyes kattintásért kőkeményen meg kell küzdeni. Azok a cégek, akik elhanyagolják a marketinget, vagy a jelenlegi kényelmes helyzetük miatt nem készülnek fel a jövőre, gyorsan elveszíthetik az addigi forgalmukat és presztízsüket. A vállalkozások tehát csak akkor maradhatnak a csúcson vagy törhetnek előre, ha kiforrott marketingstratégiát követnek, illetve legalább 1-2 évvel előre gondolkodnak.

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Orbán Viktor: azok is jól járnak, akik nem ránk szavaznak
Orbán Viktor: azok is jól járnak, akik nem ránk szavaznak
A miniszterelnök szerint a fiatalok megértették, hogy itt a vissza nem térő lehetőség.
Elkelt a BMW-gyárhoz kapcsolódó egyik megbízás
Elkelt a BMW-gyárhoz kapcsolódó egyik megbízás
A csarnokban lengéscsillapítókat gyártanak a BMW debreceni üzemének.
Tovább tart a kisajátítás miatti vita
Tovább tart a kisajátítás miatti vita
A Sámsoni úti üzlet tulajdonosai hiányolják az együttműködést.
KSH: több vendég, kevesebb vendégéjszaka
KSH: több vendég, kevesebb vendégéjszaka
Megjöttek a júliusi adatok.
Rekordszintre emelkedtek a védelmi kiadások az unióban
Rekordszintre emelkedtek a védelmi kiadások az unióban
A haditechnikai beszerzések értéke meghaladta a 88 milliárd eurót.
Továbbra sem szárnyal a magyar gazdaság
Továbbra sem szárnyal a magyar gazdaság
Megérkezett a KSH legfrissebb jelentése.
A kormány kiszámolta, mennyivel csökkentek az élelmiszerárak
A kormány kiszámolta, mennyivel csökkentek az élelmiszerárak
A politikus szerint a családok számára egy nagy bevásárlásnál jól érzékelhető, hogy kevesebbet kell fizetni.
Oszlopok festésére keres vállalkozót a DKV
Oszlopok festésére keres vállalkozót a DKV
A DKV Debreceni Közlekedési Zrt. beszerzési hirdetménye.
Technológiai forradalom az online élményekben
Technológiai forradalom az online élményekben
A mesterséges intelligencia és a virtuális valóság átalakítja a digitális szórakoztatás jövőjét.
Csak alvás közben nem nyomkodjuk a telefont
Csak alvás közben nem nyomkodjuk a telefont
A képernyőidejüket viszont túlbecsülik a felhasználók.
Az internetezők negyede egyáltalán nem fél a csalásoktól
Az internetezők negyede egyáltalán nem fél a csalásoktól
Sokan úgy gondolják, saját maguk is ki tudják szűrni a gyanús dolgokat.
Tartalomgyártók találkoznak Debrecenben
Tartalomgyártók találkoznak Debrecenben
Első Kelet-magyarországi Podcaster Meetup. Az esemény ingyenes, de a helyek száma korlátozott.
Tízből négyen nem ellenőrzik a hírek valóságtartalmát
Tízből négyen nem ellenőrzik a hírek valóságtartalmát
Egy kutatás szerint több szempontból is kiszolgáltatottak a hazai médiafogyasztók.
Szenzorokkal ér el sikereket a Medgyessy diákja
Szenzorokkal ér el sikereket a Medgyessy diákja
Egyre többen mennek a debreceni szakgimnáziumból mérnöki pályára, és emögött sokéves tenni akarás rejlik.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Szakorvosi kontrollvizsgálat: októbertől új rendszer jön
Szakorvosi kontrollvizsgálat: októbertől új rendszer jön
Könnyebb és gyorsabb időpontfoglalás.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Távhővezetékeket újítanak fel a Vénkertben
Távhővezetékeket újítanak fel a Vénkertben
Közleményt adott ki a Debreceni Hőszolgáltató Zrt.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Orbán Viktor: azok is jól járnak, akik nem ránk szavaznak
A miniszterelnök szerint a fiatalok megértették, hogy itt a vissza nem térő lehetőség.
Elkelt a BMW-gyárhoz kapcsolódó egyik megbízás
A csarnokban lengéscsillapítókat gyártanak a BMW debreceni üzemének.
Tovább tart a kisajátítás miatti vita
A Sámsoni úti üzlet tulajdonosai hiányolják az együttműködést.
KSH: több vendég, kevesebb vendégéjszaka
Megjöttek a júliusi adatok.
Támogatott tartalom
Oszlopok festésére keres vállalkozót a DKV
Oszlopok festésére keres vállalkozót a DKV
A DKV Debreceni Közlekedési Zrt. beszerzési hirdetménye.
Őszi szórakozás a debreceni Grand Casinóban
Őszi szórakozás a debreceni Grand Casinóban
Koncertek, pókerversenyek, születésnapi buli és egy felejthetetlen halloween.
A többfunkciós zsalukövek
A többfunkciós zsalukövek
Inspirálódjon a Gulyás Tüzép segítségével!
Megváltoztak a zónakódok Debrecenben
Megváltoztak a zónakódok Debrecenben
Ezzel együtt megváltoztak a hívószámok is.
Hirdetés
Hirdetés