Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kell-e nekünk éjszakai tömegközlekedés?

| 2010. 11. 03. | 11:42:19
Debrecen – Nyilván nem arról van szó, hogy kétpercenként csattogjanak a villamosok, vonyítsanak a trolik és dübörögjenek a buszok a minipolis sötét, kihalt utcáin, keresve az éjszakában kóricálókat.
Kell-e nekünk éjszakai tömegközlekedés?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Közösségi portálokon, az utcákon, az otthonokban is téma: a fejlődés közepette nem kellene-e egy-két éjszakai villamos- és buszjáratot beüzemelni a kies Debrecenben. A helyzet ugye az, hogy aki este 11 után végez a koncerttel, mozival, a színházzal, a kocsmával, a meccsnézéssel, a feleséggel, a szeretővel vagy esetlegesen a munkával, és éppen nem személygépjárművel üzemelteti az életét, az vagy borsos áron hazataxizik (igen kevesen tehetik meg), vagy sétálgat a mínusz X fokban 2-3-5 kilométert, és anyázza a falut, ahol él.

Kijelenthető persze, hogy rendes ember este 11 után már otthon húzza a lóbőrt és/vagy alussza az igazak álmát, ám ne legyünk primitíven kisstílűek: nem feltétlenül az ördögtől való az a polgártárs, akinek mondjuk éjfélkor valami dolga akad a cityben. A kérdés inkább az, hogy megérné-e városállamunknak anyagi áldozatot hozni azért, hogy éjszaka is legyen valamiféle tömegközlekedés Cívisben.

Nyilván nem arról van szó, hogy kétpercenként csattogjanak a villamosok, vonyítsanak a trolik és dübörögjenek a buszok a minipolis kihalt utcáin, ám az talán nem elvetélt elképzelés, hogy például drága villamosaink (vagy 31-eseink) közül egy példány csapjon egy teljes kört éjfélkor, egykor, kettőkor, háromkor és négykor (5.30-kor amúgy is rajt van mindennap). Ez ugye öt tramvaj-utat jelentene, egy vezetőt, és esetleg egy fakabátot, hogy az ittas egyének ne szegjék meg a közrendet. Annyira sokba mindez nem kerülne (persze minden viszonylagos), a debreceni szolgáltatási kultúrát viszont megdobná vagy 120 százalékkal, és még a DKV is szerezne egy jó pontot, ami magunk között szólva rá is férne.

Senki ne legyintsen, vagy legalábbis gondolkozzon egy kicsit előtte: nyilvánvalóan nem ez a legégetőbb probléma a város életében, ám az úgynevezett közérzetjavító intézkedések csodákat tudnak művelni egy üveges tekintetű közösséggel. Persze, tudjuk, csodák nincsenek. De azért már az is sokat segíthetne, ha megkérdeznék: kell ez nektek, emberek?

Tóth Csaba Zsolt

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Mérgező gáz egy nyíradonyi családi házban
Mérgező gáz egy nyíradonyi családi házban
Jelzett a szén-monoxid-érzékelő.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Tíz újabb Mercedes váltja a korábbi Volvókat Debrecenben
A számok alapján sokkal több 6-14 éves készül használni a közösségi közlekedést, mint az ingyenesség előtt.
Ingyenes jogosítvány – egy debreceni autósiskola szemével
Az új intézkedés a közlekedési kultúrán javíthat, de nem jelent jelentős kiadáscsökkenést.
Keresztje lett Biharkeresztesnek a sok iparűzési adó
Kopogtatnak újabb beruházók a kisvárosban, az ipari területre alkalmas hely azonban elfogyott.
Szőnyeget vennének a Hotel Lyciumba
Az Aquaticum Debrecen Kft. pályázata.
Pert nyert a Forbes a Hell cég ellen, azaz le lehet írni a milliárdos tulajdonosok nevét
2019-ben a személyiségi jogok megsértése miatt nyújtottak be keresetet a bíróságra.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Berettyóújfalu három iskolája is bemutatkozott a Kölcseyben
Berettyóújfalu három iskolája is bemutatkozott a Kölcseyben
A főispán és a polgármester a szakképzés jelentőségét hangsúlyozta.
 Modern SPAR szupermarket nyílt Hajdúböszörményben
Modern SPAR szupermarket nyílt Hajdúböszörményben
A több mint 100 millió forintos beruházással elkészült új SPAR szupermarket március 21-én nyitotta meg kapuit a vásárlók előtt Hajdúböszörményben. A Baltazár Dezső utca 8-16. szám alatti fejlesztés révén 20 fő foglalkoztatására teremtett lehetőséget a vállalat.
Ami a világűrben zajlik, arról Debrecenben tudnak
Ami a világűrben zajlik, arról Debrecenben tudnak
Innovációs Laboratóriumot avattak az NI Hungary debreceni telephelyén.
Hirdetés