Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Mi ez a hisztéria Debrecenben?

| 2013. 03. 26. | 14:18:38
A pletyka úgy terjed, mint a lepra, még akkor is, ha semmi valóságalapja nincs, de ha van, akkor irány a pszichiátria! Cs. Bereczki Attila írása
Mi ez a hisztéria Debrecenben?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Facebookon és minden más lehetséges fórumon az terjed, hogy a városvezetés a DVSC nevének, címének és színeinek megváltoztatására készül. Ennek különböző verziói kaptak szárnyra, a dezinformáció mesterei tündökölnek. Egy hülye százat, mit százat, tízezret csinál! A szurkolók megfelelő információk híján érthetően lázadnak, a DVSC és a város legfelsőbb vezetése szerdán este a fészkükbe látogat – úgy tudjuk Szima Gábor és Kósa Lajos is tiszteletét teszi! –, és próbálja megnyugtatni a híveket, hogy szó sincs szín-, név- és címerváltoztatásról. Valamiről azonban mégis szó van, az pedig igazán komoly! A DVSC jövő ilyenkor a nyugat-európai mércével is nagyszerű stadion birtokában egy új szintre lép, és a „falusi” futballnak Debrecenben vége, vagy fölösleges az egész nagyerdei beruházás, nem is beszélve a pallagiról!

Nem hétpecsétes titok, hogy a város és a DVSC új marketingstratégia kialakításán dolgozik, melynek elsődleges célja a nézőtoborzás. Ha az új stadionban is 4-5 ezer, tehát negyedháznyi drukker lézeng egy-egy mérkőzés alatt, akkor a stadion ellen a leghangosabban ágálók lepik el az összes létező fórumot, és mondják majd a magukét, tegyük hozzá: teljesen jogosan! Nincs mese, hogy az egész beruházás értelmet nyerjen, a mostani átlagos nézőszámot duplázni, de inkább triplázni kellene. Máskülönben a stadion a Kósa Lajos, a DVSC, az egész Debrecen és nem utolsó sorban a magyar foci nagy bukása lesz!

Nem kell azt különösen fejtegetni, mert minden szurkoló tisztában van vele, hogy a DVSC-nek jelenleg igencsak gyerekcipőben járó marketingstratégiája van, de mentsége, hogy futballban megfelelő stadion nélkül igencsak nehéz bármit is kínálni. Hiába adja a Loki immár évek óta potomáron a belépőt, normális vécé, fedett büfé és fedett lelátó nélkül ezer forint is sok. Nem kell feltalálni a spanyolviaszt, a merchandising, vagyis az arculatépítés a nyugat-európai kluboknál régóta létező gazdasági tevékenység, mert a képlet egyszerű, ha tódul a szurkoló, akkor magas a jegyeladás, ömlik a sör a büfében, és – ami a legfontobb – van szponzoráció. Profi futballban ráadásul mindez nem választás kérdése, hanem az egyetlen járható út!

A helyzet persze kissé bonyolultabb, futballban erőteljesen és profin kidolgozott, majd felépített marketingkommunikáció önmagában kevés, mint Messinek a védőfal.  A stadiont és a legújabb Loki-pólót is egy idő után megszokja a szem, az arénát tartalommal is meg kell tölteni! Mert az első, amit a szurkoló értékként megvesz, az maga a játék, csak utána jön a mez, a kulcstartó, a sapka, az óvszer vagy a tolltartó. Az ajándéktárgy-értékesítésnek persze Debrecenben is van ugyan egy olyan „hátsó szándéka”, hogy azokon keresztül hívják fel a figyelmet a csapatra, de a szurkolók száma még nem érte el a kritikus szintet, amikor ez igazán működhetne. Magyarán: egyre több DVSC-pólós, sálas fiatalt lehet látni a városban, de nem eleget, divatról pedig végképp nem beszélhetünk.

Egy jó csapat sokat segítene, csakhogy jó csapatot nehezebb építeni, mint stadiont, egyik reményünk pedig éppen az, hogy a stadion majd lendületet ad. Ha pedig valakiben tényleg felmerült a Loki címerének, nevének és színének megváltoztatása, gyorsan kérjen időpontot a pszichiátriai szakrendelésen! A Kenézyben van ismerősünk, soron kívül bejuttatjuk!

Cs. Bereczki Attila
 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Ingyen adják az ebédet Debrecenben
Ingyen adják az ebédet Debrecenben
Sokan rá vannak szorulva.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Fenntartható Debrecen: követendő példákat állítottak
Négy cégnek adtak át városi elismerést.
Több fejlesztést is átadtak Magyarhomorogon
A település mintegy 53 millió forintot nyert.
Debrecen gazdaságát és szakképzését mutatja be az expó
A Cívishír rendezvényén egymásra találnak a munkát és tanulási lehetőséget keresők, valamint a cégek.
KSH: nőtt a munkanélküliségi ráta
A munkakeresés átlagos időtartama 8,9 hónap volt.
Állásbörze és felnőttképzési expó: több száz munkahelyet kínálnak
Április 26-án zárásig mintegy 30 cég és képzőhely várja a Fórum –1. szintjén az érdeklődőket.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Nappal 400 tonnás présgépet javít, este táncol a debreceni karbantartó
Nappal 400 tonnás présgépet javít, este táncol a debreceni karbantartó
Örkényi Bátor Zétény hamar a saját lábára állt.
Különleges ajánlatok a Miele 125 éves születésnapja alkalmából már Debrecenben is
Különleges ajánlatok a Miele 125 éves születésnapja alkalmából már Debrecenben is
Nemcsak csúcskategóriás, hanem belépő kategóriás készülékek is elérhetők.
Indul a Kuponözön a SPAR üzleteiben
Indul a Kuponözön a SPAR üzleteiben
Vásárolj legalább 5000 forintért április 25-től a SPAR és INTERSPAR üzletekben, és a kasszánál 300 forintos kedvezménykupont kapsz, amelyet a következő heti vásárlásaid alkalmával válthatsz be!
Vágányszabályozás a DKV Zrt-nél: beszerzési hirdetmény
Vágányszabályozás a DKV Zrt-nél: beszerzési hirdetmény
Négy debreceni helyszínen van szükség munkavégzésre az 1-es villamos vonalán.