Vettelnek rossz gumikat tettek fel, s így lett jó!
A német pilóta a 16. körben állt ki kereket cserélni, a Red Bull azonban képtelen volt értesíteni a szerelőket, hogy milyen abroncsokat tegyenek fel. "Kommunikációs probléma akadt, elment a rádiónk. Azt terveztük, hogy mindkét pilótánkat ugyanabban a körben hozzuk ki, de szerencsétlenségünkre a rádió nem működött, és a szerelők a garázsban nem hallották az utasításokat. Nem tudták, melyik gumit kell feltenniük, a végén lágy került Sebastian autójára a szuperlágy helyett" – nyilatkozta a csapatfőnök.
Vettel egyrészt sok időt veszített a boxban, másrészt ezzel összeomlott a csapat taktikája is. Chris Horner elmondása szerint ekkor úgy döntöttek, hogy mivel a keményebb gumi volt az autón, megpróbálnak olyan sokáig kint maradni a pályán, amíg csak lehet. "Az egyetlen kiállás és a 60 körös etap túl agresszívnek tűnt, kockázatos volt, csakhogy Seb megoldotta, úgy vezetett, hogy minél jobban kímélje a gumit."
Végül a szerencse is Vettel mellé állt. hiszen amikor a kerékcsere utáni 55. körnél már szinte teljesen elfogytak a lágy gumik, és Fernando Alonso folyamatosan támadta a németet, Jaime Algersuari és Vitalij Petrov balesete miatt piros zászlóval félbeszakították a futamot, így az utolsó hat körre kiállás nélkül kaphatott új abroncsokat.
"Szerintem enélkül is nyert volna Sebastian" – idézte az autosport.com Hornert. A 24 esztendős német versenyző az idei szezonban hat futamból ötöt megnyert, összetettbe pedig 58 pont előnnyel vezet Lewis Hamilton előtt.