2010.05.17. 09:49
Fellebbezést nyújtott be a Mercedes istálló a monacói versenybíróság azon döntése ellen, amely szabálytalannak minősítette Michael Schumacher előzését Fernando Alonso ellen.
Megtámadja a Mercedes GP istálló azt az elmarasztaló döntést, amelyet a Monacói Nagydíj versenybírái - közöttük az 1996-os világbajnok Damon Hill - hoztak Michael Schumacher utolsó kanyaros előzésének ügyében.
Schumacher az utolsó körben, az utolsó biztonsági autós fázist követő újraindításnál az utolsó kanyarban egy jó kigyorsítással fosztotta meg a Ferrari versenyzőjét, Fernando Alonsót a 6. pozíciótól. A bírák utólag szabálytalannak minősítették a manővert és boxon áthajtós büntetéssel sújtották a németet, ami a szabályok szerint - mivel a futam után szabták ki - 20 másodperces időbüntetésre változik: így a hétszeres világbajnok a 12. helyre csúszott vissza.
Az ügy körülményei meglehetősen szövevényesek: a biztonsági autó Schumi előzése előtt távozott a pályáról és Charlie Whiting versenyigazgató megadta a "biztonsági autó ebben a körben bejön" jelzést, amivel a párhuzamosan a zászló- és fényjelzések zöldre váltottak, szabad utat engedve az előzési manővereknek is. Ezzel szemben a stewardok többórás tanácskozás után a Sportszabályzat 40.13-as passzusára hivatkozva meszelték el a veterán: ez kimondja, hogy amennyiben a futam biztonsági autó mögött fejeződik be, akkor (a safety car) az utolsó kör végén hajt be a boxutcába és a mezőnynek előzések nélkül kell befejeznie a futamot.
Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke így érvelt: "Hiszünk benne, hogy a pályán zöld jelzés volt érvényben és a futam nem biztonsági autó mögött fejeződött be, amikor 40.13-as cikkely releváns lenne. A biztonsági autós fázis okát megszüntették és az FIA már a 78. kör elején megadta a "biztonsági autó ebben a körben bejön" jelzést, amivel a versenyirányítás tisztának minősítette a pályát. Ezt tovább erősítette az is, hogy a pályabírók zöld zászlókat lengettek és a fények is töldre váltottak az első biztonsági autós vonal után. Korábban, például tavaly Melbourne-ben megtartották a sárga zászlós jelzést, amikor biztonsági autó mögött fejeződött be a futam. Az utolsó körben azt mondtuk versenyzőinknek, hogy versenyezhetnek, Michael így előzte meg Fernandót."
Azzal vélhetően Brawn is tisztában van, hogy a fellebbezés pozitív elbírálásának minimális a valószínűsége, mégpedig a büntetés típusa miatt. Boxon áthajtós büntetés ellen ugyanis akkor sem lehet fellebbezni, ha azt utólag foganatosítják: példa erre Lewis Hamilton 2008-as belgiumi esete, amikor a McLaren próbálkozott ugyan fellebbezéssel egy szabálytalannak minősített előzésért kapott 25 másodperces időbüntetés ellen, de az FIA formai okokra hivatkozva elutasította azt. Igaz, Brawn pontosította, hogy nem a büntetés, hanem a „stewardok döntése" ellen fellebbeznek.
Forrás: automenedzser.hu
Két vidéki banda csapott össze.
A vonatközlekedés mindkét vágányon szünetel.
Több mint 100 iskola csatlakozott már a programhoz.
A Kréta-rendszerben üzent a szülőknek.
A megbeszélés csupán tájékozódó jellegű volt.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.09.28)