2010.03.10. 10:34
A Bridgestone mérnökei szerint a Sauber kevésbé fogyasztja a gumikat, mint a négy topcsapat, a Ferrari, a McLaren, a Mercedes és a Red Bull versenyautói, és ez komoly előnyt jelenthet
A száguldó cirkusz blog szerint a Saubernek két szempontból jelenthet előnyt, hogy a C29 kevésbé veszi igénybe az abroncsokat. Egyrészt, a kvalifikáción feltehetik a lágyabb összetételű gumikat, így De la Rosa és Kobajasi elvileg gyorsabb körre lesz képes a többieknél. Másrészt, a Saubernak stratégiai előnyei származhatnak abból, ha teljes versenytávon jobban megóvják a gumikat, mint a riválisok.
A Bridgestone motorsport-igazgatója, Hamasima Hirohide szerint nagyon csekély a különbség a nagycsapatok gumifelhasználása között, a Sauber azonban egyértelműen kiemelkedik közülük. „Ha egyszer megtankolták a kocsikat, és 150 kiló üzemanyag van a fedélzeten, elenyésző a különbség a leggyorsabbak között. Ez igaz a közepes és lágy keverékű gumikra egyaránt. A Sauber azonban sokkal egyenletesebben bánik velük” – jelentette ki Hamasima.
A hétvégi szezonnyitó helyszíne, a szahíri pálya ugyan elég enyhe a gumikopás szempontjából, a japán szakember szerint a Sauber megteheti, hogy rizikósabb gumistratégiával készül, mint a többiek. „Azoknak a csapatoknak, amelyek kíméletes kocsival rendelkeznek, jobb az esélyük arra, hogy merészebb stratégiával is sikeresek legyenek. De még érdekesebb lesz megfigyelni ezt egy olyan pályán, mint például a barcelonai, amely erősen igénybe veszi az abroncsokat, és előfordulhat, hogy a lágyabb gumiknak csak az edzésen veszik hasznát, a versenyen viszont gyorsan leépülnek. (...) Még az olyan helyeken is, mint Monaco, vagy Bahrein – amelyek igen kíméletesek a gumikkal – előfordulhat, hogy ugyanazzal a gumitípussal lehet majd gyors edzésköröket futni, amely a versenyre is jó választás lesz" – véli Hamasima.
A Sauber C29 kíméletességére az egyik magyarázat az lehet, hogy ennek a kocsinak a leghosszabb a tengelytávja.
Forrás: blog.szaguldocirkusz.hu
Két vidéki banda csapott össze.
A vonatközlekedés mindkét vágányon szünetel.
Több mint 100 iskola csatlakozott már a programhoz.
A Kréta-rendszerben üzent a szülőknek.
A megbeszélés csupán tájékozódó jellegű volt.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.09.28)