Bár a csapatutasításokat az FIA már 1998-ban betiltotta, majd erről teljesen megfeledkezve 2002-ben újra megtette ezt, azóta is látunk olyan eseteket, amikor egy-egy csapat egyik pilótája láthatóan előzékeny csapattársával szemben.
Tavaly nagy botrányt okozott, és vizsgálat is indult, miután a McLaren "nem engedte" Lewis Hamiltonnak, hogy Monacóban a győzelem felé autózó Fernando Alonsót támadja. A tavalyi szezonzárón is egyértelmű volt, hogy hiába vezetett hazai pályáján Felipe Massa, a brazil stratégiáját úgy alakítja a Ferrari, hogy Kimi Rikkönen megszerezhesse a győzelmet, és ezzel a világbajnokságot.
Idénről felidézhetjük a Kanadai Nagydíjat, ahol Nick Heidfeld állt félre a gyorsabb Robert Kubica kedvéért, hogy a BMW kettős győzelmet arathasson, Hockenheimben Heikki Kovalainen volt nagyon előzékeny az élre robogó Hamiltonnal szemben, egy hete Kínában pedig Kimi Rikkönen várta be Massát, hogy átadhassa neki a második helyet, amellyel a brazil bajnoki esélyei jobbak maradtak.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a héten még tovább ment, az olasz egyenesen a tiltás megszüntetését követeli. Hogy a tiltás sorsa mi lesz, egyelőre a jövő zenéje, de az biztos, hogy ezután is, akár a jövő hétvégi Brazil Nagydíjon is - ha erre lehetőség adódik - úgy alakul majd a győzelemért küzdő pilóták sorrendje, ahogy az a csapatoknak a legkényelmesebb.
Még nincs vége! A cikk folytatódik a következő oldalon.