VR-szemüveget vettek a Debreceni Egyetem gépészmérnökeinek

A mérnökoktatásban hiánypótló VR-eszközökkel szerelte fel Bosch a Debreceni Egyetem Műszaki Kar Gépészmérnöki Tanszékének a cégről elnevezett laboratóriumát; a szimulációs virtuális valóság révén a hallgatók magasabb szintű gyakorlati ismeretekhez jutnak.
A laborbemutatót megelőzően Husi Géza dékán arra helyezte a hangsúlyt, hogy az új eszközök kínálta technológiát a helyi nagyvállalatok már alkalmazzák. Előremutató, hogy ezt az oktatás során is megismerhetik a hallatók, akik a VR-szemüvegek vagy 3D-s vetítés kínálta lehetőségeket a mindennapokban, de akár egy diplomamunka elkészítése során is használhatják – tette hozzá, megjegyezve, a műszaki kar és a Bosch együttműködésében a november 4-i átadó csak mérföldkő, nem pedig annak lezárása. A technológia fejlődésével pedig a labor felszereltségében is szeretnének lépest tartani.

Michael Zink, a maklári Robert Bosch Automotive Steering Kft. műszaki ügyvezetője arról beszélt, hogy tíz évvel ezelőtt a szemüvegeken keresztüli virtuális valóság még fikciónak számított, a technológiában rejlő innováció ereje pedig sokak számára meglepetést fog okozni. Az ugyanis meghatározó lesz a következő tíz év fejlődésében. Kiemelte: cégüknek küldetése a fiatalok szakmai támogatása, a tudásba történő befektetés, hiszen közülük kerülnek ki az ő jövendő mérnökeik, menedzsereik, vezetőik is.
Mankovits Tamás tanszékvezető (gépészmérnöki tanszék) a laborbemutatón úgy nyilatkozott, a műszaki karon folyamatosan keresik a tudományos-oktatási tevékenység fejlesztésének módjait, amire a VR mintapélda. Színesebbé, érthetőbbé, szemléltethetőbbé fogja tenni egyebek mellett a géptervezéshez kapcsolódó tantárgyakat, segíti az alkatrészek működésének feltérképezését. A virtuális térben a tervezési feladat elvégzése magasabb szintre kerül, legyen az egy járműfejlesztési feladat vagy egy gyártósor megtervezése.
RaL





















































