Töredezett és hepehupás bicikliúton az Erdőspuszták felé
Debrecenben, a 48-as számú főút mellett, a Külső Vámospércsi úton rengetegen kerékpároznak, rollereznek, hétvégente sokan keresik fel az Erdőspusztákat innen megközelítve. Évek óta probléma, hogy néhány száz méteren az út állapota erősen leromlott, hatalmas kátyúk találhatóak rajta, így nagyon kell fognia a járműve markolatát annak, aki mégis úgy dönt, végigmegy az úton.
Mint ismert, csaknem 10 éve kezdték el a korábbi, az akkor hatályos útügyi műszaki előírásoknak nem megfelelő bicikliút szélesítését, felújítását a 48-as főút mellett, és a tervek szerint öt kilométernyi új kerékpárutat álmodtak meg a Sólyom utcától a Panoráma útig. Nemrég egy, a Zsuzsi vonat csereerdei megállóhelyének közelében lakó azzal kereste meg a Cívishírt, hogy úgy tűnik, egy szakaszról elfeledkeztek a kivitelezők, ugyanis körülbelül 600 méteren megmaradt a régi út, ami az évek alatt teljesen tönkrement. 2022 tavaszán elkészült a 48-as főúton – Debrecen és Nyírábrány közötti szakaszán – a burkolat megerősítése és -szélesítése, ezzel együtt pedig a bicikliút rendbe tétele a Panoráma út környékén. Azt hitték, az említett részt is felújítják, de nem történt semmi.
– Az elmúlt hetekben kicsit visszább, a város felé aszfaltoztak egy részen, továbbá foltozgattak is több szakaszt, de rosszabb lett, mint volt. A kátyúkat betömték, de szintbe már nem hozták, így továbbra is döccen a bicikli, nem kellemes rajta kerékpározni. Olyan, mintha erről a körülbelül 600 méterről mindenki elfeledkezett volna, pedig jó lenne, ha szép, normális, egybefüggő kerékpárúton juthatnának el az Erdőspusztákra az emberek – panaszolta olvasónk.
A témában megkerestük a Magyar Közút Zrt.-t, hogy megtudjuk, mikor újítják fel a körülbelül 600 méteres szakaszt, továbbá arra is kíváncsiak voltunk, tervezik-e az 5 kilométeres kerékpárúton a nagyobb repedezéseket, hibákat kijavítani. Válaszukban közölték, a 48-as főút melletti kerékpárúton az elmúlt hetekben a debreceni mérnökség munkatársai javítási, aszfaltozási munkálatokat végeztek mintegy 500 méteren, ebből egy 30 méteres szakaszon a teljes kopóréteget cserélték. – A rendelkezésünkre biztosított, minden évben előre meghatározott források erejéig hasonló üzemeltetési és fenntartási feladatokat láthatunk el a kezelésünkbe tartozó kerékpárutakon is. Az ezeket meghaladó komplex beavatkozások csak külön elrendelés és a beruházáshoz szükséges források biztosítása esetén valósulhatnak meg, ugyanis a teljes körű útfelújításokra fordítható hazai és európai uniós források felett nem cégünk rendelkezik, csak javaslatot tehetünk az egyes beavatkozásokra, melyeket természetesen folyamatosan meg is teszünk. Addig is a szükséges helyeken a forgalom biztonságát veszélyeztető hibák javításáról ütemezetten gondoskodunk – írták.
FR