Tévéfüggő a magyar

Ez az adat percre pontosan megfelel az öt évvel ezelőtti, televízió előtt eltöltött időnek, és negyven perccel előzi meg az amerikai, 60 perccel pedig a német televízió-nézési időt. Vörös Csilla, az AGB Közönségmérés Magyarország ügyvezetője elmondta, hogy tavaly a televízió megőrizte 40 százalékos részesedését a reklámpiacon. A földi sugárzású csatornák aránya évek óta csökken, mára a háztartások harmadában van digitális vétel.
Az AGB – amelyet Magyarországon 2010 májusától AGB Közönségmérésnek hívnak – ezért a digitális sugárzási platformhoz illeszkedően folyamatosan új mérőkészülékre cseréli a régieket, és a mérések finomításához egy vidéki referenciaközpontot is megnyitott. Digitális méréssel ugyanis jobban lehet követni a csatornák növekedése okozta nézettségaprózódást. Az ügyvezető elmondta: a piac bővülésének jele, hogy tavalyi 82 után már 91 magyar nyelvű tévécsatorna működik.
Az AGB jelenleg 1040 magyar háztartásban méri a televíziós csatornák nézettségét, vagyis a csatornákra vetített médiafogyasztást. A cég tizenhat európai országban van jelen.
MTI


















