Nyaralni elektromos autóval: mire kell figyelni?
A villanyautók számtalan előnnyel rendelkeznek a belsőégésű változatokhoz képest. Az egyik legfontosabb érv mellettük a környezetvédelem, de a költséghatékony működtetés és a kényelmesebb felhasználás is legalább ilyen fontos. Ma már könnyedén elindulhatunk egy elektromos autóval nyaralni is.
A töltés a legfontosabb tényező
Aki már ült elektromos autóban, vezetett is egyet, az jól tudja, hogy mennyivel másabb érzés, mint egy belsőégésű modellben. Egyértelműen a jövőt vetíti előre ez a technológia. A fejlődés rohamtempóban történik a szemünk láttára. Egy mai elektromos autó már könnyedén megtesz 300-400 kilométert is egyetlen töltéssel. Gond nélkül elmehetünk vele a Balatonra, de akár külföldre is. Természetesen az utat érdemes alaposan megtervezni, valamint egy, az eautotoltokabel.hu otthoni töltőkábel kínálatában található eszközök közül egyre is szükség lesz.
A benzines autók üzemeltetése elsőre egyszerűbbnek tűnhet, mivel azt már az emberek többsége megszokta, megtanulta az évtizedek alatt. Ha valaki váltani szeretne elektromos változatra, teljesen más szükségletekre és teendőkre kell felkészülni. Ezek közül az elsődleges maga a töltés. Választhatjuk a nyilvános töltőállomásokat, amelyek lehet, hogy útba esnek munkába menet, de ezek csúcsidőben gyakran foglaltak, valamint kétszer-háromszor többe kerülnek, mint a többi alternatíva. A legjobb, ha telepítünk egy otthoni töltőt, amit kényelmesebb és olcsóbb használni.
Az elektromos autó városi közlekedésre és hosszabb távok leküzdésére is tökéletes választás. Városban napi szinten általában 10-15 kilométert teszünk meg a járművel. Az össz futásteljesítmény 80-90%-át ez fogja kitenni. Egy belsőégésű autónak ez nem feltétlenül egészséges, mivel a rövid távok miatt nem tud megfelelően bemelegedni a motor, a katalizátor és a kipufogórendszer. A villanyautóknál nincs ilyen probléma, akár pár száz méter megtételére is nyugodtan használhatjuk.
Nem mindegy, milyen géppel indulunk útnak
Az elektromos autók folyamatosan fejlődnek. Ez azt jelenti, hogy egy 4-5 évvel ezelőtti modell esetében a 200-250 kilométeres hatótáv már kifejezetten jónak számít, ma már a 300-400 az átlagos. Ha “régebbi” autó lapul a garázsban, nem biztos, hogy a legjobb választás lesz elindulni vele egy hosszabb nyaralásra. Nem feltétlenül kényelmes 150-200 kilométerenként megállni pár órára tölteni. Persze ma már vannak villámtöltők, viszont ezekkel sem kompatibilis az összes elektromos autó.
Mi a helyzet külföldön?
Ha elektromos autóval indulunk útnak, mindenképpen érdemes alaposan megtervezni az útvonalat. Ma már könnyedén találhatunk olyan applikációkat, weboldalakat, amelyek megmutatják, hogy hol vannak töltőállomások. Magyarországon folyamatosan fejlődik az infrastruktúra, és ez a tendencia fokozottan érvényes nyugati szomszédainkra. Energia nélkül nem fogunk maradni, de mindenképpen tervezzük meg az útvonalat.